בבוקר יום שלישי הקרוב אמורה חברת התעופה ישראייר לרשום היסטוריה ולהפוך לחברת התעופה הישראלית הראשונה שמוציאה טיסות מסחריות מנמל התעופה בן גוריון לאיחוד האמירויות, אולם בשלב זה הסעודים טרם נתנו אישור למטוסי החברה לעבור מעל שטחה האווירי של הממלכה.
למעשה, גם שתי חברות התעופה האחרות, ארקיע ואל על, שאמורות להוציא טיסות לדובאי כבר בימים הקרובים, טרם קיבלו את האישור המיוחל, דבר שמעמיד בסימן שאלה את הטיסות הישירות לאמירויות.
3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320, יעבור מעל סעודיה?
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מסלול טיסה מתל אביב לדובאי מעל סעודיה
מסלול טיסה מתל אביב לדובאי מעל סעודיה
מסלול טיסה מתל אביב לדובאי מעל סעודיה
3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
היעד: דובאי
(צילום: shutterstock)
גורמים בישראל אמרו ל-ynet כי להבנתם מדובר בעניין טכני ובירוקרטי מצד הסעודים שצפוי להיפתר ביממה הקרובה, אולם בחברות התעופה הישראליות מודאגים מכך שהנושא יגרום לביטולי הטיסות הראשונות. כזכור, חברת התעופה "פליי דובאי" החלה להפעיל בשבוע שעבר לישראל טיסות סדירות וישירות מדובאי, ללא כל הפרעה או עיכובים רגולטורים.
"זה לא סביר שראש הממשלה נתניהו הלך לטקס של חברה זרה בנתב"ג ובסוף חברות התעופה הישראליות לא יוכלו לטוס לשם", אמר בכיר בענף התעופה בישראל. אי אישור נתיב הטיסה מוביל גם לעיכוב באישורי הכניסה של התיירים מישראל לדובאי, שכן כחלק מתהליך הכניסה עד שהפטור מוויזות יכנס לתוקף באופן רשמי, על הרשויות באיחוד האמירויות לציין לפרוטוקול את נתיב הטיסה.
ביום חמישי, אמורה חברת ארקיע להשיק את קו הטיסות הסדירות שלה לדובאי וביום רביעי בשבוע הבא, ה-9 בדצמבר, מתכננת חברת אל על להשיק את קו הטיסות הישירות שלה לנסיכות במפרץ.
בשבוע שעבר, עם נחיתת מטוס "פליי דובאי" בנתב"ג, אמר ראש הממשלה נתניהו בטקס החגיגי כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית כפי שאתם יודעים כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית כולל טיסות של חברות ישראליות. אני חושב שזה שינוי מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב".
טרם התקבלו התגובות מלשכת ראש הממשלה וממשרד התחבורה.