10. 17 אלף שקל לשני לילות בסוויטה: מלון הבוטיק שבו נפשו בני הזוג נתניהו

בקתות מעוצבות בצורת משולש שכאילו נבנו במיוחד בשביל האינסטגרם, בריכה עם נוף נדיר, ספא מפנק ויוקרתי, מסעדה איכותית, אזורי הירגעות ושביל הליכה לטיולים קלילים – בחודש שעבר נפש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו שרה במלון פנדה שבנווה אטי"ב. המפגינים נגד המהפכה המשפטית עלו צפונה, ובמשך כמה ימים כפר הנופש המנומנם עמד בעין הסערה. גם כתבת הפרופיל שפרסמנו על אודות המלון עוררה עניין רב.

9. טיסה לשום מקום: אחרי 13 שעות באוויר המטוס נחת בנמל שממנו המריא

נוסעים שעלו בחודש ינואר על טיסה של חברת אמירייטס מדובאי לניו זילנד ידעו שמצפה להם דרך ארוכה, אבל לא העלו על דעתם שישהו באוויר 13 שעות רק כדי לחזור לשדה התעופה שממנו המריאו. בזמן ההמראה הצוות ידע שבניו זילנד יורד גשם כבד וסופה משתוללת באזור השדה, אך רק לקראת אמצע הדרך, כשהמטוס היה כבר כמעט שבע שעות באוויר, הודיעו בשדה התעופה של אוקלנד כי בעקבות גשמים עזים והצפות נגרמו לנזקים קשים באזור והם נאלצים לסגור את השדה. מפני שלא היה מדובר במקרה חירום שמחייב נחיתה מיידית, הטייסים היו צריכים לבחור אם להמשיך לפרת' שבמערב אוסטרליה ולחכות לפרק זמן לא ידוע, או להמשיך ליעד אחר בניו זילנד, או לחזור לשדה שממנו יצאו שהוא גם נמל הבית שלהם. הם החליטו לשוב לנמל שממנו המריאו. לכתבה המלאה - הקליקו.
5 צפייה בגלריה
פניית הפרסה באמצע הדרך
פניית הפרסה באמצע הדרך
פניית הפרסה באמצע הדרך
(Flightradar24)

8. 11 פצועים קשה בטיסת הוויאן איירליינס שנקלעה למערבולות אוויר

בחודש דצמבר 36 נוסעים ואנשי צוות נפצעו, מתוכם 11 באורח קשה, כאשר טיסה של חברת הוויאן איירליינס מפיניקס להונולולו בירת הוואי נקלעה למזג אוויר קשה לקראת הנחיתה. על סיפון המטוס היו 278 נוסעים ועשרה אנשי צוות. רוב הטיסה התנהלה בצורה חלקה, ללא אירועים אירוע יוצאי דופן, אך לקראת הנחיתה ביעד, בשלב ההנמכה, נקלע מטוס האיירבוס A330, שנחשב ליציב ולבטוח, למערבולות אוויר קשות במיוחד והצוות הכריז על מצב חירום. לכתבה המלאה - הקליקו.

7. מתכננים את החופשה הבאה? אלו המדינות המסוכנות בעולם

לוב, סומליה, תימן, בורקינה פאסו, הרפובליקה המרכז אפריקאית, סוריה וכמובן אוקראינה – אלה המדינות שהכי מסוכן לבקר בהן כעת בעולם, כך על פי דו"ח הערכת הסיכונים העולמי לשנת 2023 שפרסמה חברת גלובל גרדיאן (Global Guardian) שמעניקה שירותי אבטחה ומענה לשעת חירום ביותר מ-130 מדינות. איזו רמת איום יש בישראל? היכנסו לכתבה וגלו.
5 צפייה בגלריה
מפת דו"ח הערכת הסיכונים העולמי
מפת דו"ח הערכת הסיכונים העולמי
מפת דו"ח הערכת הסיכונים העולמי
(Global Guardian)

6. זאת הסיבה שמטוסים משאירים באוויר שובל לבן

בחודש דצמבר לאחר ששבו ועלו ברחבי הרשת תיאוריות קונספירציה בנוגע לשובלים הלבנים שמטוסים משאירים מאחוריהם בשמיים. החלטנו לפתור את הסוגיה אחת ולתמיד. לכתבה המלאה - הקליקו.

5. אין כמעט ישראלים: טיול בלתי נשכח באחת מהמדינות היפות בעולם

לפני יותר משנה ניר ויאנה דוניץ עזבו את העבודות שלהם בהייטק ויצאו לטיול ברחבי העולם ללא מגבלת זמן. אחרי שחרשו שלוש יבשות הם הגיעו לאסיה והתאהבו באינדונזיה, מדינה עם האוכלוסייה המוסלמית הגדולה בעולם שישראלים צריכים דרכון זר או ויזת עסקים יקרה כדי לבקר בה. זהו סיפורם.
5 צפייה בגלריה
טיול באינדונזיה
טיול באינדונזיה
ניר ויאנה מול מפל שומט לסת
(צילום: ניר דוניץ)

4. תיעוד: האנדרטייקר מגן על אשתו מפני כריש במהלך חופשה

מארק קאלאוויי, אשר מוכר יותר ברחבי העולם בתור האנדרטייקר, אחד ממתאבקי ה-WWE הגדולים בכל הזמנים, מצא את עצמו בחודש יולי מזנק אל הים במהלך חופשה משפחתית כדי להגן על אשתו מישל מק'קול, לשעבר אלופת הנשים ב-WWE, מפני כריש.
מק'קול פרסמה בחשבונות הטוויטר והאינסטגרם שלה סרטון ותמונות שבהם נראה "הקברן" בן ה-58, שפרש מהיאבקות בשנת 2020, כשהוא עומד במים הרדודים והצלולים ומביט באופן מאיים בכריש. "קראתי ספר להנאתי על החוף כאשר ה'צמחייה' הזאת נראתה לי כמו כריש... אז סימסתי לבעלי", כתבה המתאבקת לשעבר שדיווחה על התקרית בטון משועשע. לכתבה המלאה - הקליקו.

3. בלוגר התעופה הפופולרי קוטל את אל על

בלוגר התעופה הגרמני-צ'כי הפופולרי ג'וש קייהיל פרסם בעמוד היוטיוב שלו סרטון ובו הוא מבקר קשות את חוויית הטיסה מנתב"ג ללונדון במחלקת התיירים של אל על. קייהיל, שמתחזק חשבון יוטיוב עם כ-607 אלף עוקבים וחשבון אינסטגרם עם כ-106 אלף עוקבים, סיפר כי כבר בעלייה למטוס הצוות היה לא ידידותי ונזף בנוסעים. "העדפתי להוריד את המצלמה כדי לא לחטוף אגרוף בפנים", אמר. "שמתי לב שלצוות הייתה מעט מאוד סבלנות לנוסעים, והיה עצוב לי לראות את זה". לכתבה המלאה - הקליקו.

2. כשטיילתי בעקבות המלצה שאני עצמי פרסמתי

אסף רוזן, עורך ערוץ החופש, טייל עם חברים ברמות מנשה כשלפתע אחד מהם נזכר שקרא כתבה מסקרנת ב-ynet על מעיין שנמצא חמש דקות מהם. החבורה הספונטנית שינתה במהירות את תוכנית הטיול המקורית, רק כדי לגלות שהם לא היחידים שנדלקו על ההמלצה. "המעיין היה בתפוסה מלאה, גרסה מיניאטורית של ימית 2000 ביום כיף של עובדי התעשייה האווירית ובני משפחותיהם". לכתבה המלאה - הקליקו.
5 צפייה בגלריה
מימין: חן יוסף במעיין האולמוסים. משמאל: שאר עם ישראל במעיין
מימין: חן יוסף במעיין האולמוסים. משמאל: שאר עם ישראל במעיין
מימין: חן יוסף במעיין האולמוסים. משמאל: שאר עם ישראל במעיין
(צילום מימין באדיבות חן יוסף. צילום משמאל: אסף רוזן)

1. מספרה בתאילנד: "אין כניסה לישראלים, מקווה שתבינו"

מטיילת ישראלית שהתכוונה להיכנס בחודש אוקטובר למספרה באי קו טאו שבתאילנד נדהמה לגלות על הדלת שלט שמבקש מישראלים לא להיכנס בשל התנהגות לא מכובדת. "אחרי שסיפרתי ישראלים לא רציתי יותר להיות ספר", נכתב באנגלית משובשת. "הזדעזעתי במיוחד מכך שזה עבר חלק בגרון להרבה אנשים שעמדו שם בתור", סיפרה זיו פז בשיחה עם ynet. "לאף אחד לא עברה המחשבה שיש פה בחור שמפלה עם שלם, כולם פשוט חלפו על פני זה". לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
השלט שמבקש מישראלים לא להיכנס למספרה
השלט שמבקש מישראלים לא להיכנס למספרה
השלט שמבקש מישראלים לא להיכנס למספרה
(צילום: זיו פז)