אפקט הקורונה: חברת לופטהנזה הודיעה הערב (ד') כי היא יוצאת במבצע הזמנה ללא דמי ביטול לישראלים, במסגרתו ניתן לבטל את הטיסה שהוזמנה ולקבל בעבורה החזר כספי מלא.
בצעד זה, לופטהנזה היא החברה האירופית הראשונה שמציעה מבצע כזה לישראלים. היא עושה זאת על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה והמשבר שמתפתח כתוצאה מכך בענף התיירות הישראלי והעולמי, שהביא לירידה של עשרות אחוזים בהזמנות של ישראלים לטיסות וחבילות נופש, לביטולים וכן להודעות של חברות איסתא וארקיע על פיטורי עובדים.
3 צפייה בגלריה
מנסים להתמודד עם המשבר: לופטהנזה
מנסים להתמודד עם המשבר: לופטהנזה
מנסים להתמודד עם המשבר: לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
בהודעת החברה לסוכני נסיעות ישראלים, נמסר שהחל מהיום (ד') ועד 10 במרץ 2020, ניתן להזמין ולכרטס טיסות לכל יעדי קבוצת לופטהנזה (הכוללת את לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס וסוויס) לאירופה, למזרח הרחוק, לדרום אמריקה ולאפריקה, ללא דמי שינוי או ביטול. גם במקרה של שינוי תאריך לאחר כרטוס, לא יגבו דמי שינוי.
המבצע תקף לכל הטיסות הכוללות מזוודה עד ל-30 בנובמבר 2020, ואינו תקף להזמנות ליעדים בצפון אמריקה ומקסיקו, וכן לטיסות לאירופה שאינן כוללות מזוודה. אולם באם יהיה הפרש במחיר, הוא יתווסף לכרטיס החדש. שינויים וביטולים יתאפשרו עד יום הנסיעה, לפי שעת ההמראה המקורית.
3 צפייה בגלריה
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
תיירים במסכות בקוליסאום ברומא
(צילום: AFP)
התפשטות הקורונה סיקור נרחב ב-ynet
גם חברת דלתא הוציאה הודעה דומה לאחרונה ליעדים באיטליה, אך היא רלוונטית לטיסות מארצות הברית בלבד. שותפתה באירופה, אייר פראנס, אף היא הוציאה הודעה דומה, אך גם במקרה זה לא מדובר בטיסות מישראל ולמעשה, לופטהנזה היא החברה האירופית הראשונה שהודיעה על מבצע מסוג זה התקף ללקוחות הישראלים.
בהודעתה מצטרפת לופטהנזה לחברות ישראליות בענף התיירות שיצאו במבצעים דומים בהן ישראייר, אל-על, ארקיע, איסתא, אשת טורס, השטיח המעופף וסמארטאייר.

חברות התעופה מאפשרות ביטול של עד 14 יום מיום ההזמנה, בתנאי שהביטול נעשה שבעה ימים לפני הטיסה. בהמשך, יש לכל חברה מדיניות ביטול משלה שמשתנה גם בין סוגי הכרטיסים. בשל הירידה בהזמנות על רקע בהלת הקורונה, החברות לא יכולות להרשות לעצמן להתעקש כעת על דמי ביטול לרוכשים חדשים. לעומת זאת, הן אינן ממהרות להחזיר כסף לצרכנים שהזמינו כרטיסי טיסה לפני תחילת המשבר, אלא אם מדובר בטיסות לסין שבוטלו. גם חברות הביטוח השהו את ביטוחי הטיסות לחו"ל בעקבות המצב.
3 צפייה בגלריה
כיתוב:  נגיף קורונה  וירוס קרנבל המסכות  ונציה  איטליה
כיתוב:  נגיף קורונה  וירוס קרנבל המסכות  ונציה  איטליה
חוגגים בפסטיבל המסיכות בוונציה עם מסיכות נגד הקורונה
(צילום: EPA)
בתוך כך, משרד הבריאות הרחיב הערב (ד') את הדרישה לבידוד ביתי עבור החוזרים מאיטליה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במדינה, ואף המליץ לציבור "לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי".
כתוצאה מהמשבר המתמשך, בענף התיירות חוששים שהנגיף ימשיך להתפשט באירופה ולפגוע בטיסות ליעדים שהם עיקר הפעילות של החברות הישראליות, ואל על בראשן. לפי רשות שדות התעופה, 70% מפעילות התעופה היא לאירופה. מוקדם יותר היום, ציינה דוברת רשות שדות התעופה כי אם תצא אזהרת מסע לאיטליה, זה יהיה "אירוע שובר שוויון בתעופה הישראלית".