למרות משבר השבבים, הרבעון האחרון של 2021 יהיה רצוף בהשקות. לצד חשמליות מבית אודי, סקודה וג'נסיס, ואפילו מותג חדש מסין בשם סקייוול, יהיו גם מכוניות בנזין. החל ביונדאי עם מתחרה רצינית לקורולה, או טויוטה שתסתער על שוק הג'יפונים הקטנים. קבלו סקירה לפי מותגים:
12 צפייה בגלריה
אולם תצוגה ג'נסיס
אולם תצוגה ג'נסיס
היכונו להשקות חדשות
(צילום: נופר בוגנים)

אודי: חשמליות חדשות

בנובמבר צפויים לנחות אצלנו שני דגמים חשמליים משמעותיים של היצרנית הגרמנית. q4 e-tron בו נהגנו ויתחרה במרצדס EQA או וולוו XC40 שמשווקים כאן. קרוסאובר מושקע שחולק מכללים עם פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק, בגרסה רגיל או קופה מרהיבה. לדגם הבסיסי סוללת 82 קוט"ש, 204 כ"ס, הנעה אחורית וטווח של 520 ק"מ, והוא צפוי לעלות כ-300 אלף שקל.
12 צפייה בגלריה
אאודי Q4 איטרון
אאודי Q4 איטרון
אאודי Q4 איטרון
(צילום: יח"צ)
יש גם אופציה של הנעה כפולה ו-313 כ"ס, שמקצרים מעט את הטווח לכ-490 ק"מ, אבל גם את התאוצה ל-100 קמ"ש ל-6.2 שניות. הממדים דומים לאלה של Q3, המרווח לזה של Q5. חובבי סדאן יתעניינו ב-GT אי-טרון, תאומתה של פורשה קאיין, עם סוללת 93 קוט"ש, עד 646 כ"ס ו-3.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

איווייס (Aiways): מטפסת למעלה

עוד לפני פתיחת אולם התצוגה הרשמי ובלי הרבה רעש נמסרו בארץ בחודשים האחרונים כ-250 יחידות מרכב הפנאי החשמלי של איווייס הסינית, ומספר ההזמנות כפול. מחיר תחרותי של כ-157-172 אלף שקלים בהתאם לגרסה, טווח רשמי של 400 ק"מ, מרווח נדיב וקצב אספקות מואץ, עשויים להביא אותו למספר ארבע ספרתי בשנה הבאה.
עד סוף השנה צפויה הכרזה על שיווק ה-U6, דגם נוסף בעיצוב קרוס-אובר-קופה שיימסר מתחילת 2022. על בסיס ה-U5 שהרשים אותנו וזכה בתואר "הפתעת השנה". המחיר צפוי להיות תחרותי יחסית לג'יפוני יוקרה, עם מפרט דומה.

ג'ילי גיאומטרי C: סינית מתקדמת

ג'ילי היא אחד היצרנים הסינים הגדולים והמתקדמים, בין השאר בזכות הבעלות על וולוו וגישה לידע ולפיתוחים שלה. על בסיסם השיקה ג'ילי מותג יוקרה בשם לינק&קו, שצפוי להגיע לישראל באמצעות יבואנית וולוו בשנה הבאה. כמו-גם מותג עממי יותר בשם ג'יאומטרי, שיגיע באמצעות קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה.
12 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C על כבישי ישראל
ג'יאומטרי C שכבר תועד בניסויים על כבישי ישראל בתחילת השנה הנוכחית, יהיה הראשון שיושק אצלנו אחרי החגים. לקרוסאובר ממדים של מאזדה CX30 אבל הוא מרווח יותר. סוללות 53 ו-72 קוט"ש מבטיחות טווח מירבי מרשים של 460 ק"מ, אפילו יותר מטסלה מודל 3.
בניגוד לכמה ג'יפונים סיניים שנחתו כאן בתקינה מוגבלת ויכולת שיווק מוגבלת ל-400 מכוניות בשנה, הג'יאומטרי יגיע עם תקינה אירופית מלאה, מערכות בטיחות אקטיביות והבטחה למחיר תחרותי. לפי הערכות, גרסה הטטוח המוגדל שעימה יחל השיווק עשויה לעלות כ-160 אלף שקלים, ופוטנציאל להפוך לאחת החשמליות הנמכרות בארץ.

ג'נסיס GV60: סוגרת פערים

חטיבת היוקרה של קבוצת יונדאי החלה את דרכה עם דגמי בנזין ודיזל, אבל היא מתחילה לסגור פערים חשמליים. ולפי הערכות, עוד לפני הגרסה חשמלית ל-G80 הסאלונית שכבר הוכרזה וצפויה להגיע ב-2022, תגיע לארץ ה-GV60, חשמלית ייעודית ראשונה של המותג המבוססת על פלטפורמת יונדאי איוניק 5 אך דומה יותר לקיה EV6. המשמעות: קרוסאובר נמוך יותר, ספורטיבי יותר בעיצוב ובהתנהגות הכביש, ועם טווח של מעל 500 ק"מ למרות שימוש באותה סוללת 72.8 קוט"ש. התחרות תגיע מכיוונן של אודי, מרצדס וולוו חשמליות.
12 צפייה בגלריה
ג'נסיס
ג'נסיס
ג'נסיס
(צילום: יח"צ)
תמונות ראשונות מציגות גם תא נוסעים איכותי יותר מזה שפגשנו באיוניק 5. אפשר לצפות למחיר נמוך מ-300 אלף שקל ולחבילת הפרימיום של ג'נסיס ישראל הכוללת טיפולים חינם בשלוש השנים הראשונות, "עוזר אישי" זמין בכל שעות היממה ועוד.

טויוטה יאריס קרוס: לקחי ה-C-HR נלמדו

טויוטה מתחילה לסגור פערים בהיצע עם ג'יפון קטן ראשון ששיווקו החל לאחרונה. היאריס קרוס מבוסס על היאריס, בנוסח סיאט איביזה וארונה. עם אורך של 4.18 מטר, רוחב של 1.76 מטר, גובה של 1.59 מטר ובסיס גלגלים של 2.56 מטר הוא דומה מאוד בממדים לארונה, כולל תא מטען גדול משמעותית (כ-400 ליטר) מהיאריס. המנועים זהים, בנזין 1.5 עם 125 כ"ס (16.9 ק"מ לליטר), ויחידה היברידית שאין למתחרות על בסיס אותו מנוע עם 116 כ"ס (22.7-22.2 קמ"ל).
12 צפייה בגלריה
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס
(צילום: יח"צ)
כמו בארונה, המושב האחורי מרווח יותר מאשר בסופר-מיני שממנה צמח הג'יפון, ובניגוד אליה יש אופציה להנעה כפולה, שלא תגיע אלינו. העיצוב הרבה יותר מיינסטרימי משל ה־C-HR ומושב אחורי מרווח יחסית, מעניקים ליאריס קרוס פוטנציאל גדול בשוק המקומי. המחירים: 120-130 אלף שקל לבנזין, 135-147 אלף שקל להיברידי. מכוניות ראשונות יגיעו ארצה במהלך חודש ספטמבר.

יונדאי אלנטרה: קורולה, מאחוריך

בעוד שטויוטה אוריס ופריוס לא ממש הותירו חותם בשוק המקומי, יונדאי איוניק שהגיעה אלינו ב-2016 הייתה להיברידית הראשונה שהפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. זאת בעיקר בזכות מעורבות של חברות הליסינג, ולמרות היעדרה של גרסת סדאן. ברגע שטויוטה קורולה הגיעה לארץ עם השילוב סדאן והיברידית, היא עקפה את האיוניק במכירות.
12 צפייה בגלריה
יונדאי אלנטרה היבדרידית
יונדאי אלנטרה היבדרידית
יונדאי אלנטרה היבדרידית
(צילום: יח"צ)
אלא שבחודשים הקרובים תחליף יונדאי את האיוניק בסדאן היברידית משלה. הדור החדש של האלנטרה גדול מהקורולה, העיצוב שלו דרמטי יותר, והוא מצויד באותה מערכת הנעה המוכרת מהאיוניק והנירו, מנוע 1.6 ליטר בנזין ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 141 כ"ס ומשודכים לתיבה רובוטית כפולת-מצמדים. ההיצע כולל את כל אביזרי הבטיחות האקטיביים המקובלים.

מרצדס EQS: סוללת דגל

לפני 136 שנים העניק המנוע של קרל בנץ את הבסיס להמצאת המכונית ולהקמת יצרנית היוקרה שמנציחה את שמו. אבל מנוע הבנזין המזהם בדרך להיסטוריה, ומרצדס חייבת להשתלט על מיומנות ייצור המכונית החשמלית, תוך שמירה על האיכות והנוחות שמאפיינים את דגמיה, ועם העברת מסר חד משמעי לטסלה.
12 צפייה בגלריה
מרצדס EQS
מרצדס EQS
מרצדס EQS
(צילום: יח"צ)
ה-EQS אמנם אינה חשמלית ראשונה של היצרנית משטוטגארט, אבל היא ספינת הדגל החדשה שלה, שאמורה להמשיך את דרכה של ה-S קלאס ולשמור על מעמדה בשוק כטובה ביותר מסוגה. המספרים בהתאם: טווח נסיעה של עד 770 ק"מ, סוללות 108 או 90 קוט"ש, מקדם גרר של 0.20 ו-10 שנות אחריות לסוללה, או 250 אלף ק"מ. רשימת האבזור והטכנולוגיה ארוכה כפי שאפשר לצפות ממכונית שהמחיר הבסיסי שלה יהיה מעל מיליון שקל.

סיאט ארונה ואיביזה: מתעדכנים

הארונה הוא הג'יפון הקטן הנמכר בארץ, אבל כבר בן ארבע שנים. מתיחת הפנים שתגיע לארץ בשבועות הקרובים סוגרת פערים עם עדכוני עיצוב מבחוץ (חזית ופגושים ועיצוב "קשוח" יותר) ומבפנים (בהשראת הלאון החדשה), כדי להיות תחרותית יותר מול צעירות כטויוטה יאריס קרוס ופיג'ו 2008.
12 צפייה בגלריה
 סיאט ארונה
 סיאט ארונה
סיאט ארונה
המסך המרכזי, בגודל של עד "9 הוא כעת מסך צף מודרני שמזדקר מהקונסולה הקדמית, במחיר של הורדת פתחי האוורור מטה. אין שינוי במנוע ובתיבת ההילוכים כפולת המצמדים. במקביל, גם האיביזה מתיחת פנים דומה, אך עם שינויים חיצוניים מינוריים יותר.

סקייוול: חשמלית סינית חדשה

החודש מתוכננת השקה של יצרנית סינית נוספת בישראל: סקייוול, שהוקמה ב-2011, מייצרת אוטובוסים חשמליים וגם קרוסאובר ראשון בשם ET5. זהו רכב גדול יחסית באורך של 4.7 מטר, גובה של 1.7 מטר, מנוע בהספק של 204 כ"ס וסוללת 72 קוט"ש שאמורה לאפשר לו טווח רשמי של יותר מ-400 ק"מ. יש גם יכולת מתקדמת בתחום הבטיחות האקטיבית, אבל היצרנית נמצאת עדיין בשלבי חדירה ראשונים למערב, ועוד אין לה תקינה אירופית מלאה כך שהשיווק יהיה מוגבל בתחילה לפחות ל-400 יחידות בשנה בלבד.
12 צפייה בגלריה
סקייוול
סקייוול
סקייוול
(צילום: יח"צ)
חוסר ההצלחה המקומי של דגמים עם מגבלות דומות, כמו GAC GE3 וסרס EV3, לא ימנע מהיבואנית החדשה קבוצת כדורי, שצמחה בתחום חלפי הרכב, להשיק כאן את הדגם כבר כעת. המחיר אמור להיות באזור ה-190 אלף שקלים.

סקודה אניאק: ההבטחה של פולקסווגן

קבוצת פולקסווגן היא יצרנית החשמליות הגדולה ביותר באירופה, ובישראל יהיה סקודה אניאק דגם חשמלי עממי ראשון שלה. האניאק הוא דגם תאום לפולקסווגן ID.4 ואודי Q4, קרוסאובר מרווח עם סוללות 55, 62 ו-82 קוט"ש, מנועים בהספק של 150 עד 300 כ"ס, טווח של 340 עד 510 ק"מ, הנעה אחורית או כפולה, ממדים של קודיאק אך רק חמישה מקומות ישיבה.
12 צפייה בגלריה
סקודה אניאק
סקודה אניאק
סקודה אניאק
העיצוב "סקודאי" בחוץ אך גם בתא הנוסעים. צפויה פשטות תפעול וסוללה מרשימה של מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמת. תחילת המכירות צפויה אחרי החגים, אך מכוניות ראשונות לא יגיעו לפני סוף השנה. השיווק צפוי להתחיל עם הסוללה הגדולה יותר, עם תג מחיר בסביבות ה-190 אלף שקלים בדומה למתחרה יונדאי איוניק 5.

פולקסווגן פולו: בעקבות הגולף

עד שיגיעו הדגמים החשמליים שלה, בנובמבר תנחית פה פולקסווגן את הפולו לאחר מתיחת פנים, דגם שמיישר קו עם הגולף החדשה מבחינת עיצוב פנימי וחיצוני. עם פנסי לד, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל של עד "10.25 ומסכי מולטימדיה מוגדלים ("8 או "9.2). יש גם שדרוג באיכות ובמערכות הבטיחות, כולל בקרת שיוט למהירות "אוטובאנית" של עד 210 קמ"ש.
12 צפייה בגלריה
פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו
(צילום: יח"צ)
המנועים הבסיסיים הם ללא שינוי, בנזין מוגדש בנפח ליטרעם 95 או 110 כ"ס. לפולו GTI המחודשת תהיה יחידת טורבו בשרנית הרבה יותר, עם 2.0 ליטר ו-207 כ"ס, בגוף של סופר-מיני. בהיעדר גרסאות חמות באמת לסיאט איביזה התאומה ולפיג'ו 208, מדובר יהיה באחת הספורטיביות האחרונות מסוגה בשוק שלנו.
פורסם לראשונה: 07:53, 06.09.21