בקצרה:
  • מ-29 נותרו 7. תחרות מכונית השנה עברה לשלב הסופי
  • בין הנותרות רק מעטות מסקרנות ומעניינות באופן כלשהו
  • ההכרזה החגיגית על המכונית הזוכה תיערך ב-1.3
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3 - מסתמנת כבעלת סיכויים לא רעים
תחרות מכונית השנה הנערכת כבר עשורים באירופה, נכנסת לשלב האחרון לקראת ההכרזה על הזוכה הגדולה ביום שני, ה-1.3. מארגני התחרות פרסמו היום (שישי) כמובטח את רשימת שבע הפינליסטיות שנותרו לאחר סינון 29 המועמדות ברשימה האחרונה.
לא במפתיע, גם בתחרות השנה ישחקו מנועי החשמל תפקיד ראשי, בעיקר דגמים שיוצרו מראש במטרה להכיל יחידת הנעה נקיה לחלוטין מזיהום. טויוטה מיראי הוותיקה ומונעת המימן לא עלתה לשלב הבא כצפוי. מי שכן עלתה היא פולקסווגן ID3 (שהוצגה עוד ב-2019), חדשה, מאתגרת, מסקרנת וכבר להיט מכירות באירופה עם פוטנציאל לא רע להתמודד על הבכורה. פיאט 500 החדשה היא חשמלית, ואף היא מציעה רעיונות (מרכב) מרעננים.
חוץ מהן יש את סיטרואן C4 החדשה שתהיה (גם) חשמלית. סקודה אוקטביה שעברה עדכון מקיף ותהיה כנראה חשמלית בעתיד (אבל היברידית-נטענת בקרוב). יאריס שאף היא כמו האוקטביה לא ממש מחדשה, אבל כמובן ממש (גם) היברידית, לנד רובר דיפנדר שאוטוטו יציע גם גרסה, כן, היברידית-נטענת וקופרה פורמנטור. נכון, רכב פנאי ביצועיסט זה כל כך עשור אחורה אבל הוא יהיה גם חשמלי בעתיד, אז למה לא.
אלה הפינליסטיות:
מה עם הנושרות? כמעט 30 המועמדות האחרונות כללו מספר ניכר של דגמי יוקרה, אחד מאודי, שניים מב.מ.וו ולא פחות מארבעה ממרצדס - אף אחד מהם לא הגיע לרשימה השבע האחרונות. לתעשיית הרכב הקוריאנית היו ארבע מכוניות (שלושה של יונדאי, אחד של קיה) וגם משם לא הגיעה אף אחת. יש להניח שגם בפולסטאר השייכת לוולוו התאכזבו כאשר ה-2 המבטיחה והמסקרנת לא עלתה שלב.

מכונית השנה זה כך

בתחרות מכונית השנה באירופה יכול להשתתף דגם ששווק ב-2020 לפחות בחמש מדינות שונות באירופה ועם צפי מכירות של לפחות 5,000 יחידות. צוות שופטים מונה 60 עיתונאים ממדינות אירופה השונות, כאשר מספר העיתונאים מכל מדינה נקבע לפי גודלה וחשיבותה בתעשיית הרכב. מדינות בהן נמכר מספר גדול של מכוניות חדשות או יש בהן תעשייה ענפה דוגמת איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת, שולחות שישה עיתונאים כל אחת. אחרות שולחות עיתונאי אחד בלבד. יש לציין כי יש רק חמש שופטות.
הבחירה במכונית השנה מתבצעת לפי עיצוב, נוחות, שימושיות, בטיחות, צריכת דלק וידידותיות לסביבה, ביצועים, התנהגות כביש ושביעות רצון כללית. פרמטרים נוספים חשובים הם חדשנות טכנולוגית ותמורה למחיר. לכל עיתונאי 25 נקודות אותן הוא נדרש לחלק לפחות לחמש משבע הפינליסטיות, כאשר הציון המרבי האפשרי הוא 10 נקודות למכונית.