• ג'נסיס משלימה את הכנותיה לקראת כניסה לשוק האירופאי והישראלי
  • בהתאם, משיקה דגם ראשון שלא מכוון דווקא לשוק האמריקאי
  • יגיע ארצה מספר חודשים לאחר השקת המותג אצלנו בתחילת 2021
בדרך לאירופה: חמש שנים לאחר השקת ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי שמיועדת במקור לצפון אמריקה, מכוונת היצרנית הקוריאנית גם אל השוק האירופאי. למעשה, כניסה לשוק התחרותי בעולם תוכננה ל-2020, אך משבר הקורונה האט את הפעילות ודחה את התכניות. מעניין לציין כי יונדאי מבצעת מהלך הפוך לחטיבות יוקרה של יצרניות מתחרות מהמזרח כמו לקסוס ואינפיניטי, שהודיעו כי הן מפחיתות פעילות ביבשת שאינה מאירה להן פנים. ואולי דווקא לכן החליטה יונדאי לבצע את המהלך.
ה-GV70 הוצג למעשה לפני כחודש, אך רק עם מדבקות הסוואה מניסויי נהיגה. זהו דגם חמישי במשפחת היוקרה הקוריאנית, ורכב פנאי שני אחרי ה-GV80, שכבר עשה עלייה ארצה לפני שבועות ספורים לצרכי היבואנית, והצטרף בכך לכמה דגמי סדאן גדולים שטפטפו במהלך השנים למשרדי כלמוביל. יש להזכיר כי כבר לפני שנים נשקלה בהנהלת החברה האפשרות להשיק בארץ את חטיבת היוקרה ה"קוריאנית-אמריקאית", אך מסיבות שונות זה לא קרה.
כמקובל בתעשייה, רכב הפנאי מבוסס על פלטפורמה קיימת של מכונית סדאן, במקרה הזה ה-G70, שמבוססת בעצמה על קיה סטינגר המוכרת לנו. המתחרים באירופה יגיעו מכל קצוות הקשת היוקרתית, אך בארץ מתכננים בכלמוביל לנסות ולנגוס בנתח המכירות של אודי Q5, וולוו XC60 וב.מ.וו X3. שואלים עצמכם היכן מרצדס GLC - היקרה מהן במעט? בכלמוביל אומרים כי יימנעו מתחרות עם מותג היוקרה הבכיר שלהם, אם כי בפועל ניתן יהיה להמנע מכך רק בעזרת תג-מחיר נמוך משמעותית מה-390 אלף הנדרשים עבור גרסת הכניסה של ה-GLC.
מה אנחנו יודעים עליו: ג'נסיס חושפת כעת את מראה הרכב וסביבת הנהג, ללא כל פרטים טכניים. ואין כאן הפתעות. הוא מיישר קו עם המראה העדכני של המותג, לרבות סבכה ענקית, יחידות תאורה מקוריות וחישוקי "21 עצומים כאופציה. גם תא הנוסעים דומה לדגמים העדכניים לרבות גלגל הגה מקורי, חוגת בחירת הילוך נסיעה, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ענק.
בשונה ממתחריו האירופאים, ה-GV70 לא יוצע בשלב ראשון עם יחידת הנעה היברידית-נטענת הזוכה לפולאריות גבוהה וגם לא בגרסה חשמלית בדומה לב.מ.וו iX3 למשל. דגמים עם יחידות הנעה נקיות מזיהום יוצעו בהמשך. ראשונה בתור תהיה ה-G80 (מתחרה לב.מ.וו סדרה 5) שסרטוני ריגול של מקיפה את מסלול הנורבורגרינג בשקט מוחלט פורסמו ברשת.
ההיצע צפוי לכלול בשלב ראשון מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשים ומוכרים של היצרנית, 2.0 ליטר בנזין עם 250 כ"ס, 2.2 ליטר דיזל עם 220 כ"ס. אל אלה ישודכו תיבות שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, אם כי אין להוציא מכלל אפשרות גרסת הנעה אחורית בסיסית וזולה יותר.
מה אנחנו חושבים עליו: רכב הפנאי הקטן של ג'נסיס מרשים וייחודי למראה מבפנים ומבחוץ. ובהתחשב באחראי על פיתוח הפלטפורמה עליה הוא מבוסס, אלברט בירמן שכיהן כראש מחלקת M בב.מ.וו והאב הרוחני של קיה סטינגר המצוינת, גם איכות הנסיעה והיכולת הדינמית צפויות לתת פייט של ממש לטובים שבמתחרים. הבחירה לוותר בינתיים על מנועים היברדיים-נטענים צפויה אמנם לפגוע בו בשווקים מסוימים, וזו בהחלט נקודת חסר מפתיעה בעידן הנוכחי.
בכל מקרה, ה-GV70 נראה כדגם שעשוי להיות המעניין ביותר באולם התצוגה שייפתח בקרוב אצלנו. גם מכיוון שדגמי סדאן פחות פופולאריים כיום, גם מכיוון שבמקרה של ג'נסיס הם ותיקים למדי, בעיקר ספינת הדגל G90 שעומדת בפני החלפה.
אבל ההצלחה בשוק המקומי תהיה פועל יוצא של תג המחיר העתידי ולא פחות חשוב, חבילת הערכים הנוספים שתצמיד כלמוביל למותג. למשל בתחום השירות, הטרייד-אין, טיפולים שוטפים ועוד. תחום שמרבית מותגי היוקרה האחרים בשוק המקומי לא ממש מצטיינים בו.