בשונה מהערכות הראשוניות לפיהן יבואנית מותג הרכב יונדאי אינה משוכנעת בכדאיות שיווקה של הסונטה החדשה, המשפחתית הגדולה מתוצרתה, נודע ל-ynet כי היא צפויה להגיע כבר באוקטובר הקרוב. קבלו את הפרטים החשובים אודותיה, וגם, מדוע לסקודה סופרב השלטת בקטגוריה, יש ממה לחשוש.
תקציר הפרקים הקודמים: יונדאי מעולם לא הצליחה לשכפל את הצלחתה הגורפת לה זכתה בקטגוריות רכב פופולאריות כמו "מיני", "משפחתיות" או "פנאי", לשפחתיות הגדולות. לא עם הסונטה הראשונה שהגיעה בתחילת האלף, לא עם ה-i40 שהחליפה אותה. רק בסוף 2015 זה השתנה. הסונטה חזרה לישראל עם יחידת הנעה היברידית חדשה, ששינתה את התמונה. ההצלחה הייתה חסרת תקדים והיא הפכה לדגם הנמכר בקטגוריה תוך שהיא מדיחה את סקודה סופרב שהחזיקה בתואר שנים. אבל, לא לעולם חוסן. באמצע 2019 הופסק השיווק לאחר שינוי נוסחת המיסוי הירוק שהביא לביטול ההטבה לה זכתה, מחירה הפך בין לילה לגבוה באופן קיצוני ושיווקה כאן לא היה כדאי.
הלו, זה יונדאי: בניגוד לעבר, הדגם החדש שצפוי להגיע אלינו אינו נראה כמו מה שהכרתם. החל ביחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, דרך צללית מאוד אווירודינמית (0.24cd) עם תריסי אוורור נפתחים ונסגרים בהתאם לצורך וכלה בחישוקים. גם תא הנוסעים עבר שדרוג לא פחות מדרמטי. יש כמובן את כל המסכים הנחוצים ובמידות נדיבות מאד, אבל גם הגה מאוד ייחודי, מתגים שהחליפו את בורר ההילוכים, תצוגת נתונים עלית ועוד. היא ארוכה ב-4.5 ס"מ (490 ס"מ) מקודמתה, עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (284 ס"מ). תוספות שעשויות להפוך אותה למרווחת עוד יותר עבור הנוסעים מאחור.
איך זה בהשוואה למתחרה הצכ'ית: היונדאי ארוכה יותר ב-3 ס"מ, אלא שתכנון הפנים של הסופרב הפך אותה לאמת מידה ברורה בתחום מרחב הפנים. מעניין יהיה לראות מי מהן תציע יותר מרווח רגלים מאחור למשל. תא המטען של הסופרב (584 ליטר) לעומת זאת, עדיין גדול ב-131 ליטר מהתא בסונטה. בנוסף, המתחרה הצ'כית משווקת עם דלת חמישית שאחראית למפתח הטענה גדול ושימושי יותר.
אבזור ומערכות בטיחות: הסונטה מצוידת בחו"ל בשני אביזרים ייחודים, אם כי לא ברור האם הם יוצעו בגרסאות המקומיות. הראשון: תאים סולאריים על הגג הטוענים את מצברי המערכת ההיברידית, ומאפשרים לדברי יונדאי תוספת של 3.2 ק"מ חשמליים לכל יום בנסיעה ממוצעת. השני הוא אפשרות להחנות את הרכב במקומות צפופים רק באמצעות השלט, בדומה למוכר ממותגי יוקרה שונים. בניגוד לתאים הסולאריים, כאן אין ספק - כל עוד משרד התחבורה אינו מאשר ליצרניות אחרות להשתמש באפשרות זו בארץ (והוא אינו מאשר), גם יונדאי לא תוכל.
כל מערכות הבטיחות של יונדאי יוצעו כאן כשמלבד בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהיו בסונטה היוצאת יש גם התרעת שטחים מתים כולל תיקון אקטיבי ואפילו מניעת שכחת ילדים באמצעות חיישנים המותקנים בתא הנוסעים. אפשרות נוספת שלא ברור אם תגיע - הקרנת שטח-מת על-גבי לוח המחוונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות.
יחידות הנעה: סונטה תשווק כאן רק עם המנוע ההיברידי המוכר, 2.0 ליטר בנזין (150 כ"ס) וחשמל (51 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 192 כ"ס. יונדאי טוענת כי תיבת שישה הילוכים אוטומטית תצויד במחשב ניהול חדש שיאפשר ניצול יעיל יותר של המנועים וצמצום סך העברות ההילוכים והזמן שנדרש לכך, ב-30%.
מה אנחנו חושבים: יתרונה הבולט של הסונטה הקודמת התבטא ביחידת ההנעה ההיברידית. אלא שכעת מגיע גם שיפור ניכר במראה וחשוב מכך, בתא הנוסעים וסביבת הנהג. אם זה לא מה שיכול לסייע לה להדיח את הסופרב לא ברור מה כן. בכל מקרה, היא תדרש גם לתג-מחיר תחרותי. אנחנו מאמינים שיהיה לה כזה.