משבר הקורונה גרם להקפאה כמעט כללית של המשק, לרבות תעשיית הרכב המקומית. כמו בכל העולם, גם אצלנו נסגרו אולמות תצוגה ודגמים חדשים שהמתינו להשקה חגיגית לקראת הפסח, מהתקופות האטרקטיביות ביותר עבור היבואנים, צוברים אבק במגרשי האחסון של היבואניות לזמנים טובים יותר. וכאשר הם יגיעו, אלה יהיו הראשונים לתפוס כותרות:

יונדאי

מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל היה אמור להשיק את הווניו, דגם שתוכנן להשתלב בקטגוריית רכבי פנאי קטנים מול מתחרים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק. זה לא קרה. גם גרסה היברידית לקונה, עם יחידת הנעה המוכרת מהאיוניק, מתעכבת.

פורד

פורד פוקוס, מהמכוניות החשובות של היצרנית וזו שזכתה בעבר בתואר הנמכרת ביותר אצלנו, הייתה אמורה כבר לנחות על כבישי ארצנו. הפוקוס הנוכחית, דור רביעי בשושלת, אמורה להוסיף לארסנל גם גרסאות 'אקטיב' עם איפור קרבי דמוי-שטח בדומה למאזדה CX-30 וקיה X-סיד, לצד גרסת ST-ליין עם מאפיינים ספורטיביים. היצע המנועים כולל בנזין עם שלושה צילינדרים מוגדשים בשני נפחים - 1.0 ליטר עם 125 כ"ס או 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, שניהם עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. גם שיווק האקספלורר בדור שישי וחדש שכולל גם גרסה היברידית-נטענת, נדחה בינתיים.

סאנגיונג

היצרנית הקוריאנית הקטנה אמורה להחזיר לאולמות התצוגה את הקוראנדו החדש, היישר לקטגוריית רכבי פנאי הקומפקטיים הפופולארית. עם יחידת בנזין מוגדשת, רשימת אבזור עשירה ותג-מחיר נמוך יותר. שוב, גם כאן נדחו התכניות.

מיני

לקופר SE, מכונית חשמלית ראשונה של מותג מיני, הכינו כבר מקום של כבוד בקומה השלישית של אולם התצוגה המפואר של דלק. היא עושה שימוש ביחידת הנעה מה-i3S, עם 184 כ"ס ומצברי בקיבולת 32.6 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה צנוע יחסית – בין 235 ל-270 ק"מ, וניתנים לטעינה מהירה (50DC) של 80% קיבולת בתוך 35 דקות. גם היא תמתין לימים טובים יותר.

מרצדס

יחידות ראשונות של ה-GLB, רכב הפנאי הקומפקטי עם מקום לשבעה נוסעים, נחתו זה מכבר במגרש האחסון של היבואנית, אך השיווק נדחה בינתיים. ה-GLB מבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית משותפת ל-A קלאס ומצויד במנועי טורבו-בנזין 1.33 ליטר עם 163 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית ב-GLB200, ו-2.0 ליטר עם 224 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה ב-GLB250.

אודי

דגמי הקצה של חטיבת הביצועים של המותג, בהם RS7 ,RS6 ורכב הפנאי RSQ8, היו אמורים לעלות כבר על כביש מקומי. הדגמים החדשים מצוידים במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול-מגדשים עם 600 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, וכמובן הנעה כפולה-קבועה. אך גם הם ימשיכו להבריק בלי לנוע, בינתים.

לנד רובר

השקת הדיפנדר החדש שתוכננה לחודש אפריל, נדחתה למועד בלתי ידוע. הדור החמישי של רכב השטח המפורסם שונה כעת לחלוטין תוך זניחה של מכלולים חסונים כמו שלדת סולם וסרנים חיים לטובת מרכב אחוד ומיתלים נפרדים. נעדכן.