בקצרה:
  • דור שני למסחרית של מרצדס על בסיס רנו יושק בקרוב
  • הגרמנים מבטיחים בידול איכות וגימור
  • עוד לא ברור אם ינחת כאן
בין שטוטגארט לפריז: בין מרצדס לקונצרן רנו קיים שיתוף פעולה של יותר מעשור. החל מפיתוח משותף של סמארט וטווינגו, דרך אינפינטי Q30 על בסיס מרצדס A קלאס קודמת, ייצור מנועים ותיבות הילוכים ושימוש גרמני בשני דגמים מסחריים של הצרפתים-יפנים: הטנדר X קלאס על בסיס ניסאן נבארה והסיטאן המסחרי על בסיס הקנגו הקודם.
בניגוד להצלחות - בעיקר בתחום יחידות ההנעה - שני האחרונים היו כישלון חרוץ. עיקר הביקורת הופנתה לצוות הגרמני לא עשה מספיק על מנת לבדל גרסאות הנושאות את סמל הכוכב בהתאם למחיר הגבוה יותר. וזה בדיוק מה שצפוי להשתנות במסחרי החדש שצפוי לעלות על הכביש תוך שבועות ספורים.
מסחרי קטן, פעם שניה: בעוד שאת הטנדר מרצדס הפסיקה לייצר, מסחרי קטן הוא דגם שהיצרנית הגרמנית לא יכולה לוותר עליו בתקופה הקרובה. שכן באירופה לפחות מזנקת הקטגוריה בעיקר מאז משבר הקורונה והדרישה המוגברת ליכולת משלוח מוצרים לבית הלקוח.
הסיטאן יבוסס על רנו קנגו העדכני (דור 3) שהוצג לפני מספר חודשים עם מנוע בנזין מוגדש 1.33 - פרי השת"פ עם מרצדס, 100 או 130 כ"ס - או טורבו דיזל 1.5 ליטר (75 או 95 כ"ס). לדברי מרצדס, הפעם פותח הסיטאן מראש כדגם של מרצדס, ולא כהסבה של דגם קיים. לכן היו מעצבי ומהנדסי היצרנית הגרמנית מעורבים כבר בשלבים המוקדמים של הפיתוח, וקל יותר היה לבצע התאמות נדרשות.
גם יוקרתי וגם חשמלי: בדומה לסידור המקובל במשפחות הגדולות יותר, למשל מוביל הנוסעים המפואר V קלאס לצד המסחרית ויטו, גם כאן ימוצב המסחרי החדש בשתי תצורות. בעוד הסיטאן יהיה גרסת מסחרית לשימוש חברות, משלוחים וציי רכב, ה-T קלאס יהיה גרסה נוסעים ייעודית לקוחות פרטיים עם תא נוסעים מהודר יותר ואבזור עשיר.
לצד גרסאות בנזין ודיזל תוצע (כמובן) גם גרסה חשמלית שתאפשר לו לפעול במרכזי ערים באירופה, בהם אסורה או תיאסר בעתיד כניסה של כלי רכב עם מנוע בנזין או דיזל. נתונים על הספק המנוע החשמלי, קיבולת המצברים וטווח הנסיעה, טרם פורסמו.
מה אנחנו חושבים: מרצדס עדיין לא מנדבת מידע על הגרסה החשמלית והמסקרנת, וגם המידע על הגרסאות הרגילות מוגבל. כך שקשה בינתיים להתרשם ממה יציע הסיטאן החדש ועד כמה יהיה שונה מרנו קנגו. בכל מקרה, בעוד שבאירופה הוא עשוי להפוך להצלחה בניגוד לקודמו, בישראל זה יהיה הרבה יותר קשה בגלל פערי המחיר. מצד שני, הוא בהחלט עשוי להתאים לשוק המוניות, בו ליבואנית יש כמובן נציגות היסטורית.