בקצרה:
  • שבע מתחרות עלו לשלב הגמר, שש מהן חשמליות
  • רק שתיים מהן משווקות כיום בישראל
  • הזוכה תוכרז ב-28 בפברואר 2022
6 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5 סקודה אניאק
יונדאי איוניק 5 סקודה אניאק
סקודה אניאק (מימין) ויונדאי איוניק 5 - שתיים מהפינליסטיות
(צילום: ניר בן זקן)
חשמל ועוד חשמל וגם אחת עם בנזין וחשמל. מארגני תחרות מכונית השנה באירופה פרסמו היום (ב') את שמות שבע המכוניות שעלו לשלב הגמר בתחרות השנתית היוקרתית. וכולן, למעט פיז'ו 308 שתשווק עם מנוע בנזין או היברידי-נטען, חשמליות לגמרי. שתיים מהן, יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק, כבר משווקות כאן. קיה EV6 (החולקת בסיס עם איוניק 5) צפויה להגיע ברבעון הראשון של השנה הקרובה, ה-308 במחצית השניה של השנה כמו הרנו החשמלית. לגבי הגעתן של פורד וקופרה אין עדיין מידע מבוסס. הזוכה בתואר תוכתר ב-28.2.
6 צפייה בגלריה
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E - פינליסטית
הפינליסטיות (קישור לכתבות)
יש לציין כי שש החשמליות שהגיעו לגמר אינן היחידות מסוגן שנבחרו לרשימת המועמדות הראשונית שמנתה 39 דגמים. חשמליות אחרות שהגיעו לרשימה הכמעט-סופית ולא עלו לגמר: אייוויז U5, אודי e-tron GT ו-Q4 e-tron, ב.מ.וו i4 ו-iX, דאצ'יה ספרינג ווסלה מודל Y ומרצדס EQS.
6 צפייה בגלריה
 פיז'ו 308 - לא-חשמלית יחידה, כן היברידית-נטענת
 פיז'ו 308 - לא-חשמלית יחידה, כן היברידית-נטענת
פיז'ו 308 - לא-חשמלית יחידה, כן היברידית-נטענת
בתחרות אשתקד עלו רק שתי חשמליות "טהורות" (פיאט 500 ופולקסווגן id3) לשלב הגמר. המנצחת הייתה טויוטה יאריס, שהקדימה את פיאט 500 וקופרה פורמנטור. גם שנה מוקדם יותר עלו לשביעיית הגמר שתי חשמליות (טסלה מודל 3 ופורשה טייקן). המנצחת הייתה פיז'ו 208, אשר לה גם גרסה כל חשמלית. יגואר i-Pace החשמלית ניצחה במפתיע בתחרות שנערכה ב-2019.

תזכורת: מכונית השנה זה כך

בתחרות מכונית השנה 2022 באירופה יכול להשתתף דגם ששווק ב-2021 לפחות בחמש מדינות שונות באירופה, וצפי המכירות שלו עומד על לפחות 5,000 מכוניות עד לשלב הגמר של התחרות. צוות העיתונאים-שופטים מונה 60 חברים ממדינות אירופה (חמש מהן עיתונאיות), כאשר מספר העיתונאים מכל מדינה נקבע לפי גודלה וחשיבותה בתעשיה.
6 צפייה בגלריה
קופרה בורן
קופרה בורן
קופרה בורן
מדינות עם נתון מכירה שנתי גבוה במיוחד ו-או כאלה בהן ממוקמת תעשייה ענפה דוגמת איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת, שולחות שישה עיתונאים כל אחת. יש לציין כי באופן היסטורי, עיתונאים ממדינה בה מיוצרת אחת הפינליסטיות נוהגים להעניק לה מספר נקודות גבוה יחסית. נכון, בדיוק כמו בארוויזיון. מדינות אחרות שולחות עיתונאי אחד בלבד.
6 צפייה בגלריה
פורד מוסטנג מאך-E
פורד מוסטנג מאך-E
פורד מוסטנג מאך-E
הבחירה במכונית השנה מתבצעת לאחר בחינת המועמדות בסעיפי עיצוב, נוחות, שימושיות, בטיחות, צריכת דלק, ידידותיות לסביבה, ביצועים, התנהגות כביש ושביעות רצון כללית. פרמטרים נוספים חשובים הם חדשנות טכנולוגית (שללא ספק שיחקה תפקיד מרכזי בבחירת הפינליסטיות השנה) ותמורה למחיר. לכל עיתונאי יש 25 נקודות אותן הוא נדרש להעניק לפחות לחמש משבע הפינליסטיות, כאשר הציון המרבי האפשרי הוא 10 נקודות למכונית.