בקצרה:
  • ה-MG4 מבוססת על פלטפורמה ייעודית בשתי גרסאות מנוע-מצבר
  • גרסת הבסיס עם 350 ק"מ ב-145 אלף שקל, או 450 ק"מ ב-154 אלף שקל
  • ה-MG5 תהיה חשמלית סטיישן ראשונה בקטגוריה ותעלה 164 אלף שקל
חברת החשמל: MG הייתה לפני למעלה מעשור חלוצת הפלישה הסינית לישראל, והסיפור שלה כאן הוא סוג של רכבת הרים. בתחילת הדרך עם דגמי בנזין בינוניים שלא ממש הצליחו להתברג בשוק הרכב, אבל בהמשך עם ה-ZS EV היא זכתה להצלחה אדירה (החשמלי הנמכר ביותר ב-2020) שכן הוא היה דגם חשמלי ראשון שהיווה אלטרנטיבה אמיתית למשפחתית בנזין קונבנציונלית.
מאז איבדה את מעמדה הבכיר, בעיקר בגלל בעיות אספקה קשות, לדגמים חשמליים סיניים שנחתו כאן והפכו לרבי מכר כמו ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו3. ה-MG4 וה-MG5, שמצטרפות כעת לאולם התצוגה של יבואנית המותג, אמורות לסייע לה לחזור למעמדה.
בסיס ייעודי: ה-MG4, בה נהגנו באופן בלעדי, מתמודדת באירופה מול פולקסווגן ID3, מי שנחשבת לחלוצת קטגוריית המשפחתיות חשמליות ואחד הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר שם. היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית (MSP) ותוצע בשתי גרסאות הנעה (אחורית). לגרסת הבסיס (ב-145 אלף שקל) 170 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ומצברי 51 קוט"ש עם טווח נסיעה של 350 ק"מ. לגרסה הבכירה (ב-154 אלף שקל) 204 כ"ס (7.9 שניות ל-100 קמ"ש) ומצברי 64 קוט"ש המקנים טווח של 450 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-40 דקות לגרסת הבסיס (117 קילוואט) ו-35 דקות לגרסה הבכירה (135 קילוואט).
בהשוואה לפולקסווגן גולף ל-MG4 אורך זהה (428.5 ס"מ) אך בסיס גלגלים גדול ב-8.5 ס"מ (270.5 ס"מ) אמור להקנות בכך מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור. תא המטען דומה למשפחתיות בנזין קומפקטיות (363 ליטר), אבל בשונה מחשמליות מודרניות אין תא מטען מלפנים. רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("7), מסך מגע ("10.25), אבל לגרסת הבסיס חישוקי פלדה והגה פלסטי. הגרסה הבכירה מוסיפה גם מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
סטיישן וחשמל: ה-MG5 (ב-164 אלף שקל) תהיה מכונית סטיישן ראשונה עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום, אבל במקרה שלה מדובר בדגם וותיק על בסיס Roewe Ei5 המשווק בסין, ולאחר שעבר מתיחת פנים במטרה לאפשר לו שיווק באירופה. בהשוואה ל-ZS EV, עימה היא חולקת פלטפורמה, היא ארוכה ב-28 ס"מ (460 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (266 ס"מ) ותא מטען גדול ב-31 ליטר (479 ליטר).
מנוע חשמלי (156 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות, 0.9 שניות פחות מה-ZS EV העדכני. סוללה בקיבולת 61.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 380 ק"מ עם טעינה מהירה (90 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-35 דקות.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("10.25), מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.