בקצרה:
  • אופל מוקה החדש מבוסס על פיז'ו 2008
  • כמותו הוא מגיע עם בנזין או חשמל
  • הפער במחיר: 26 אלף שקלים לחובת החשמלי
ובפעם שניה: אחרי שנתיים של היעדרות חוזר אופל מוקה לאולמות התצוגה של היבואנית, הפעם על בסיס פלטפורמה ומכלולי הנעה של פיז'ו-סיטרואן - בעלת הבית החדשה של המותג. זאת בניגוד למוקה היוצא שהיה אח תאום לשברולט טראקס מבית GM, בעלת הבית הקודמת של המותג הגרמני.
בהשוואה לדגם היוצא הוא שומר על בסיס גלגלים דומה (256 ס"מ), רחב ממנו בסנטימטר (179 ס"מ), אבל קצר ונמוך ב-12.5 ס"מ (415 ו-153 ס"מ בהתאמה). בהשוואה לפיז'ו 2008 החולק עימו פלטפורמה הוא קצר משמעותית (15 ס"מ) עם בסיס גלגלים צנוע יותר (ב-5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 350 ליטר לבנזין, 310 ליטר לחשמלי.
בנזין או חשמל: כמו בשאר דגמי הקונצרן המודרניים, גם את המוקה מייצר קונצרן סטלנטיס בגרסאות חשמל או בנזין. הבנזין המוגדש (שלושה צילינדרים, 1.2 ליטר, 130 כ"ס) נעזר בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. החשמלי מפיק 136 כ"ס שעוברים ישירות לגלגלים הקדמיים עם סוללת 50 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה תיאורטי של 338 ק"מ ואפשרות לטעינה מהירה (100DC) מ-10% ל-80% בתוך חצי שעה.
לחשמלי ביצועים טובים יותר עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, 0.2 שניות פחות מגרסת מהבנזין. אופל מציינת כי הפלטפורמה החדשה מאפשרת, בהשוואה לדגם היוצא, משקל עצמי נמוך ב-120 ק"ג, קשיחות גבוהה ב-15% ומרכז כובד נמוך מבעבר שאמורים יחדיו לשפר את היכולת הדינמית. עוד מאופל: מקדם הגרר הוא מהנמוכים בקטגוריה, בין היתר הודות לפתחי אוורור נפתחים-נסגרים חשמלית בהתאם לצורך.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של גרסת הבסיס (133 אלף שקל) כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "7 כל אחד), מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, מפתח חכם וחישוקי "17. גרסת GS-ליין (137 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדולים יותר ("12 ו-"10 בהתאמה), ריפוד משולב עור וחישוקי "18.
הגרסה הבכירה (142 אלף שקל לבנזין, 159 אלף שקל לחשמלי) מוסיפה גם חימום למושבים הקדמיים ותאורת מטריקס-לד. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: בנהיגת הבכורה שערכנו למוקה הובהר כי השיפור לעומת הדגם הקודם גדול. איכויות הנסיעה גבוהות, תא הנוסעים עדכני ובעיקר יש עיצוב מרשים וייחודי. בארץ? גרסת הבנזין תתחרה בפולקסווגן T-קרוס, פורד פומה, ניסאן ג'וק וטויוטה יאריס קרוס, ובקבוצה זו הוא צפוי להיות אחד הבולטים. המקרה של החשמלי שונה מעט.
שכן הגרסה החשמלית תמצא עצמה - כמו האחיות לקונצרן פיז'ו e2008 וסיטרואן e-C4 - בעמדה בעייתית. מתחרים דומים מבחינת טווח ויכולת יהיו זולים יותר, למשל יונדאי קונה EV או ג'ילי גיאומטרי C. במחיר גבוה רק במעט יש חשמליות מודרניות עם יכולת גבוהה משמעותית, כמו יונדאי איוניק 5 וסקודה איניאק. קל זה לא יהיה.