בקצרה:
  • קאדילק תוסיף גרסה חשמלית למשפחת אסקלייד
  • את הבסיס יעניק לה ההאמר החשמלי עם 830 כ"ס
  • הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בשנה הבאה
חשמל במקום בנזין: קאדילק תציג בקרוב את האסקלייד IQ, גרסה חשמלית לרב המכר של יצרנית היוקרה האמריקאית, שגם יהיה דגם חשמלי שלישי עבורה אחרי הליריק והסלסטיק. זו תהיה גם פעם ראשונה בה האסקלייד מוותר על מנוע V8, מסימני ההיכר הבולטים שלו מאז הוצג לראשונה לפני רבע מאה.
מה אנחנו יודעים: מלבד תמונת שם הדגם, קאדילק לא מפרסמת כל מידע טכני. על פי הערכות גופי תקשורת בארה"ב הוא ישווק לצד גרסת הבנזין המוכרת, ומלבד השם לא יחלוק עימן רכיבים מכאניים. את הבסיס תעניק לו פלטפורמת א'ולטיום' הייעודית של GM לרכב חשמלי, והמשותפת להאמר EV.
מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לרכב השטח החשמלי, עם שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור, אחד מלפנים) בהספק משולב של 830 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-500 ק"מ עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (300 קילוואט) והוספת 160 ק"מ לטווח בתוך 12 דקות. מערך המתלים צפוי להיות דומה, נפרדים מלפנים ומאחור עם כריות אוויר, מרווח גחון משתנה (לטובת טיפוס נוח) עם היגוי אחורי אקטיבי להקטנת רדיוס הסיבוב.
מה אנחנו חושבים: קדילאק מפגרת כיום טכנולוגית לעומת מתחרותיה האירופיות, וזה בולט עוד יותר מבעבר בעת המעבר המהיר והמאולץ של התעשייה להנעה חשמלית. עם דגם אחד בודד בעל הנעה נקייה מזיהום לעומת היצע נרחב לכל הגרמניות, כשאפילו לג'נסיס הצעירה יש כבר שלושה דגמים חשמליים.
ליצרנית היוקרה האמריקאית, ואחת הוותיקות בתעשייה, יש היסטוריה עשירה של המצאות וחידושים, אבל כיום היא נראית כמותג עם יותר היסטוריה מעתיד. ואם היא מעוניינת לשנות זאת היא נדרשת לעשות הרבה יותר, כולל שילוב מאוץ של מערכות הנעה חשמליות.