בקצרה:
  • ה-CT5 מגיעה לראשונה שלוש שנים לאחר שהוצגה
  • האבזור יהיה עשיר, המנוע בגרסת הכניסה יהיה צנוע
  • המחיר יתחיל בכל זאת ב-350 אלף שקל
טייק ארבע: ה-CT5 נוחתת כאן שלוש שנים לאחר השקתה העולמית, כמחליפת ה-CTS ששיווקה הופסק כבר ב-2018. היא תהיה ניסיון רביעי של חטיבת היוקרה מבית ג'נרל מוטורס להציב אלטרנטיבה זולה למתחרות גרמניות כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. ניסיונות שעד עתה כשלו, למעט בצפון אמריקה.
כבסיס תשמש עדיין פלטפורמת אלפא עליה התבססה גם ה-CTS היוצאת. בהשוואה לדגם המוחלף המרכב קצר דווקא ב-4 ס"מ (492 ס"מ) אבל רחב ב-5 ס"מ (188 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (294.5 ס"מ). תא המטען זעיר במונחי מכוניות סלון, הצטמצם בכ-50 ליטר (337 ליטר) וצנוע אפילו מהנפח בדגמי סופר-מיני מודרניים.
35 סוסים פחות: המנוע נותר בנזין מוגדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0, אבל איבד 35 כ"ס ומשחרר כעת 237 כ"ס. הוא מחובר לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) ולהנעה אחורית. בהתאם, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.7 שניות, 0.8 שניות יותר מה-CTS.
רשימת האבזור כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12), תצוגת נתונים עלית, מסך מגע ("10), מצלמות חניה הקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור, חימום וקירור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית. הגרסה הבכירה מוסיפה גם עיסוי למושב הנהג וחישוקי "19 בתוספת 10,000 שקל. בשתי הגרסאות מערך הבטיחות זהה לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
כנף שחורה: קאדילק תשווק גם את ה- CT5-V בלאקווינג, גרסת הקצה של המכונית במחיר 830 אלף שקל. מנוע V8 בנפח 6.2 עם מגדש על מפיק 668 כ"ס (28 כ"ס יותר מה-CTS-V) בחיבור לתיבת שישה הילוכים ידנית שלא תשווק כאן, או לעשרה הילוכים אוטומטית (שישה יחסים בעבר), הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (0.3 שניות פחות) בדרך ל-322 קמ"ש מרביים.
3 צפייה בגלריה
קאדילק CT5-V בלאקווינג
קאדילק CT5-V בלאקווינג
CT5-V בלאקווינג
הבלאק ווינג מקבלת גם מיתלים קשיחים יותר, מרכב מונמך ובולמי זעזועים אדפטיביים חדשים. מערך הבלמים מגיע מברמבו האיטלקית (שש בוכנות ו-398 מ"מ מלפנים, 374 מ"מ וארבע בוכנות מאחור), אך בלמים קרמיים המוצעים כאופציה בצפון אמריקה לא עשו דרכם לגרסה המקומית.
מה אנחנו חושבים: ה-CT5 היא חזרה חשובה עבור קאדילק לקטגוריית מכוניות הסאלון ממנה נעדרה ארבע שנים, וכבעבר היא תנסה להיות אלטרנטיבה זולה למתחרות הגרמניות. עד כמה זה יצליח לה? התנאים אינם טובים יותר מבעבר, כך שאין סיבה לאופטימיות מיוחדת.
מי שמסתמנת דווקא כמעניינת יותר היא גרסת הקצה, שבניגוד למתחרות - ב.מ.וו M5 ומרצדס E63 - אשר עברו להנעה כפולה, שומרת אמונים להנעה אחורית עם פוטנציאל ריגוש. מצד שני, המחיר יעמוד על 830 אלף שקלים. ולמרות שהוא אטרקטיבי (יחסית) למתחרות, מספר המתעניינים יהיה נמוך מאוד.