בקצרה:
  • אחרי יותר מעשור, פיאט מחזירה את האוליסה
  • הפעם כמיניוואן חשמלי, אח תאום לסיטרואן ג'אמפי
  • היבואנית: "שיווק מקומי נמצא בבחינה"
האח האיטלקי: האוליסה חוזר לאולמות התצוגה של פיאט עשור לאחר שהופסק הייצור, ועשה את זה בגרסה חשמלית בלבד. למעשה זהו אח תאום לסיטרואן ג'אמפי, אופל ויוארו וטויוטה פרואייס המיוצרים גם בגרסאות נקיות מזיהום. בדומה להם, מנוע חשמלי קדמי מעביר 136 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו וניתן יהיה לבחור בשני נפחי מצבר – 50 קוט"ש המאפשר טווח נסיעה של 230 ק"מ או 75 קוט"ש וטווח נסיעה של 330 ק"מ. טעינה מהירה (100DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך 30 או 45 דקות בהתאם.
מה עוד צריך לדעת עליו: הבדל המראה העיקרי בינו לבין אחיו לפלטפורמה מסתכם בחזית עם סבכה שונה וכיתוב FIAT במרכזה. בדומה להם, גם הוא יוצע בשני אורכי מרכב - 495 או 530 ס"מ - עם נפח הטענה 900 או 1,500 ליטר בהתאמה.
גרסאות הבסיס יוצעו בתצורה של שני ספסלים מאחור לשלושה נוסעים כל אחד, ושמונה בסך הכל, כולל הנהג. פיאט גם תציע גרסה מפוארת עם שורה שניה הכוללת שני מושבים עם אפשרות לסובב אותם כנגד כיוון הנסיעה, שולחן נשלף המאפשר להפוך את התא לחדר ישיבות וצמד חלונות שמש אחוריים. אבזור הבטיחות, כמו בדגמים האחרים של הקונצרן, כולל בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב ושטח מת.
מה אנחנו חושבים: פיאט נמצאת במצב לא מזהיר, בלשון המעטה. ולמעט ה-500e החשמלית, היצע הדגמים שלה דל ומיושן. מיניוואן חשמלי ומפואר יהיה ללא ספק תוספת מעניינת לאולם התצוגה שלה, בעיקר אם תג המחיר שלו יהיה אטרקטיבי. מצד שני, פולקסווגן תציג רשמית בשבוע הבא את ה-ID Buzz כמיניוואן על בסיס פלטפורמה ייעודית, ומולו יהיה למיניוואן של פיאט, כמו גם לאחיו לקונצרן, קשה להתמודד.