בקצרה:
  • ניסאן חושפת X-טרייל עם הנעה היברידית ייחודית
  • החשמל אחראי להנעה, הבנזין משמש כגנרטור
  • צפוי לנחות כאן עד סוף השנה
טייק 4: שנתיים לאחר שהוצג הרוג, האח המיועד לשוק האמריקאי, ניסאן מציגה ביפן את ה-X-טרייל במפרט דומה לזה שישווק באירופה ואצלנו לקראת סוף השנה. כבסיס משמשת פלטפורמת CMF המודרנית של הקונצרן, עליה מבוסס גם מיצובישי אאוטלנדר העדכני. הממדים דומים ל-X-טרייל היוצא - 467.5 ס"מ בין הפגושים ובסיס גלגלים של 270.5 ס"מ. כמו בדגם הקודם גם כאן תציע ניסאן אפשרות לשורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה.
העיצוב החיצוני כמעט זהה לרוג האמריקני, והוא מרשים ומודרני מהדגם היוצא. בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("12.3 כל אחד), אך תוך שמירה על מתגים לבקרת האקלים למשל. יש גם תצורת נתונים עלית על השמשה ("10.8) ובורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק המפנה מקום ליותר תאי אכסון בקונסולה שבין המושבים. תנאי השירות של הנוסעים מאחור שופרו עם וילונות הצללה לחלונות ושקע חשמל ייעודי.
ניסאן תשלב בו מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
בלי דיזל, עם חשמל: החידוש המשמעותי ביותר הוא גרסאות היברידיות שיוצעו לראשונה בדגם, מערכת הנעה ייחודית לניסאן, שונה ממערכת ההנעה ההיברידיות של אחיו לקונצרן ולפלטפורמה - רנו אסטרל ומיצובישי אאוטלנדר PHEV. ל-X-טרייל מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת יחס דחיסה משתנה המוכרת של אינפיניטי, אך הוא משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללות ולא מחובר כלל לגלגלים.
על ההנעה אחראים מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו בגרסת הבסיס או עם מנוע חשמלי נוסף (134 כ"ס) המחובר לגלגלים האחוריים ומאפשר כך הנעה כפולה המכונה e-4ORCE. לזו האחרונה גם בורר נהיגה עם שני מצבי שטח ייעודיים ובקרת ירידה במורד.
מערכת אגירת האנרגיה דומה לזו של האריה, עם עוצמה משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (אקו, סטנדרט או ספורט). בנוסף יש גם מצב B המופעל באמצעות בורר הילוכים ומגביר עוד יותר את העוצמה, ומצב e-Pedal המופעל באמצעות מתג נוסף ומאפשר ויתור כמעט מוחלט על דוושת הבלם. בהשוואה לגרסאות הרגילות, נוספו גם חומרי בידוד בין תא המנוע לנוסעים ומערכת להפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים.
בנוסף יוצע גם מנוע בנזין מוגדש כמו בקשקאי הנוכחי, עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר ו-158 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה. בשונה מהמתחרים האירופאים כמו סקודה קודיאק ופיז'ו 5008 ניסאן לא תציע עוד מנועי דיזל ב-X-טרייל.
מה אנחנו חושבים: עם ה-X-טרייל החדש עושה רושם שניסאן יכולה לחזור להתמודד בצמרת קטגוריית הפנאי לשבעה נוסעים, עם מראה מרשים יותר ותא נוסעים מודרני משמעותית. גם מערכת ההנעה ההיברידית הייחודית מסקרנת, ועשויה להיות אחד מהיתרונות הבולטים שלו, שכן המתחרים הישירים לא מצוידים בה.
בשורה התחתונה נראה שיש לו את מה שצריך כדי לאתגר את מובילי הקטגוריה. אבל כדי לקבוע זאת בוודאות ניאלץ להמתין לנהיגה בו.