בקצרה:
  • מאזדה חוזרת לייצר בצפון אמריקה
  • ראשון לרדת מפס הייצור באלבמה - CX-50
  • ישווק רק בצפון אמריקה, החל באביב הקרוב
ייצור אמריקאי: ה-CX-50 הוא דגם ראשון שיורד מהמפעל המשותף שהקימו מאזדה וטויוטה בהאנטסוויל, אלבמה. פתיחת המפעל מחזירה את מאזדה לייצור אמריקאי, עשור לאחר שהפסיקה לייצר במישיגן את ה-6 (דור שני), כחלק משיתוף פעולה דאז עם פורד.
קצב הייצור של המפעל החדש עומד על כ-300 אלף יחידות בשנה, שיחולקו שווה בשווה בין רכב הפנאי של מאזדה לקורולה קרוס שתיוצר לצידו. תוצרת המפעל מיועדת לפחות בינתיים רק עבור השוק האמריקאי, ולכן אין ליבואנית הישראלית אפשרות לייבאו. הקורולה קרוס לעומת זאת כן תשווק אצלנו, אך מפס הייצור ביפן.
מה אנחנו יודעים: למרות התחלת הייצור, מאזדה עדיין לא חושפת פרטים מלאים על רכב הפנאי, שימוצב כאח עם יומרות שטח (קלות) ל-CX-5, וכך תאפשר לו להתמודד עם דגמים כמו פורד ברונקו ספורט וג'יפ קומפאס, וגם סובארו פורסטר הזוכה לפופולאריות גבוהה בשוק האמריקאי.
היצע המנועים כולל את הבנזין 2.5 ליטר המוכר של היצרנית, עם וללא מגדש, ועם תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה כציוד תקני. הוא יצויד בבורר נהיגה הכולל מצבי שטח וגרירה.
מה אנחנו חושבים: ה-CX-50 נראה כמו דגם שהיה יכול להיות תוספת חשובה לאולם התצוגה הישראלי, אבל זה לא צפוי לקרות וחבל שכך. ה-CX-60 הגדול והיקר יותר יוצג בסוף השנה הקרובה על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית חדשה ליצרנית, עם מנוע שישה צילינדרים ותכניות שיווק כאן. אבל הוא גם יהיה יקר יותר מכל דגם ששיווקה כאן היבואנית בעבר, בטריטוריה של רכבי פנאי יוקרתיים מבית לקסוס וג'נסיס, ולכן לא ברור עד כמה הוא צפוי להצליח כאן.