בקצרה:
  • היצרנית הסינית MG תציג משפחתית חשמלית לאירופה
  • צפויה להתמודד שם עם פולקסווגן ID3 ורנו מגאן-E
  • תוצג רק בסוף השנה, תגיע לישראל ב-2023
לכבוש את אירופה: MG חושפת קדימון לדגם חשמלי חדש, שימוצב בקטגוריית משפחתיות קומפקטיות, מהגדולות בשוק האירופאי, לה שייכות בין היתר פולקסווגן ID3, רנו מגאן-E ופיז'ו e308 העתידית. לפי הערכות, המכונית הסינית צפויה לשאת תג-מחיר זול משמעותית. חשיפה רשמית צפויה ברבעון הרביעי של השנה, תחילת שיווק בישראל מתוכננת לתחילת 2023.
מה אנחנו יודעים: MG לא מפרסמת כל מידע אודות הדגם החדש וגם לא את שמו, אבל כלי תקשורת בריטיים מדווחים כי הוא יכונה MG4, קטגוריה מעל MG3 הבאה שתהיה סופר-מיני חשמלית, לסטיישן החשמלית והמעניינת MG5 שצפויה להגיע אף היא. כן פורסם אורכה - 430 ס"מ, דומה לזה של פולקסווגן גולף.
על מנת לשמור על מחיר נמוך מהמתחרות האירופאיות, ה-4 תעשה שימוש בפלטפורמה הוותיקה המשרתת את ה-ZS EV ואת ה-5, ולא בזו החדשה והייעודית - והיקרה יותר - של המארבל R. ניתן לשער כי בדומה לרכב הפנאי ולמשפחתית סטיישן, גם היא תוצע בשתי גרסאות מצבר והנעה. רגילה עם טווח של 320 ק"מ, בכירה עם טווח של בין 400 ל-450 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: היצרנית הסינית עושה מאמצים גדולים כדי לבסס את מעמדה באירופה, השוק הצומח והחשוב ביותר לרכב חשמלי. והיצע הדגמים הרחב יחסית אותו היא משווקת שם, לפחות כרגע מעניק לה יתרון על פני מותגים סיניים אחרים שעדיין מהססים לקפוץ למים הסוערים של השוק המערבי. MG מפגינה כאן אומץ מסחרי לא קטן, ומגדילה לעשות עם דגמים כמעט ללא מתחרים (MG5) מחד, וכעת עם דגם שיאלץ להתמודד מול אריות התעשייה מאידך. קל זה לא צפוי להיות אבל אם להסתמך על ההצלחה האדירה של ה-ZS החשמלי, לצד הקושי צפויה הצלחה מסחרית מסחררת.