בקצרה:
  • מיצובישי תציג בקרוב טרייטון חדש ומתקדם
  • ישווק גם בגרסה חשמלית
  • היבואנית לא תשווק אותו כאן עקב מחסור בתקינה
המשך השושלת: מיצובישי חושפת תמונות ראשונות ל-L200 חדש, מניסויי נהיגה אחרונים לפני החשיפה הרשמית בעוד כחודש. זהו דור שישי לטנדר היפני שזכה לכינויים שונים במהלך השנים, החל בבאפלו (דור 2), דרך מגנום (דור 3) והאנטר (דור 4) ומאז אמצע העשור הקודם טרייטון (דור 5). בשונה מקודמיו הוא לא ישווק בישראל בהיעדר תקינה מערבית (אירופאית או אמריקאית), אבל יתכן והדור הבא של ניסאן נבארה שיבוסס עליו, כן יעשה עליה.
מה חדש: למרות מדבקות ההסוואה, המראה צפוי להיות שרירי מבעבר, עם יחידות תאורה מקוריות וסבכה גדולה בחזית, כמו גם בתי גלגלים מודגשים בפרופיל. סביבת הנהג חודשה עם מסך מגע גדול בחלק העליון של הקונסולה ועיצוב שונה למתגים בקונסולה המרכזית.
הטרייטון החדש ימשיך להתבסס על שלדת סולם, עם מתלים נפרדים וקפיצי סליל מלפנים וסרן חי עם קפיצי עלים מאחור. מיצובישי לא פרסמה פרטים אודות המנוע ותיבת ההילוכים, אבל כן על תיבת ההעברה, שתהיה כבעבר ה"סופר-סלקט" המוכרת. עם בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-קבועה לכביש רטוב, נעילת דיפרנציאל מרכזית לנסיעת שטח, והילוך כוח קצר לשטח טכני. בנוסף יש גם בורר מצבי נהיגה המתאים את פעולת המערכות לתוואי הנבחר ומערכת בקרת זחילה במורד.
בעתיד הוא יקבל גם גרסה עם הנעה חשמלית מלאה, מערכת שלא מוצעת בנתיים במתחרים ישירים כמו איסוזו דימקס, טויוטה היילקס פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר.
מה אנחנו חושבים: לאורך השנים הביא ה-L200 לקטגוריית הטנדרים שורה ארוכה של חידושים לרבות תיבת הילוכים אוטומטית, בקרת יציבות והנעה כפולה קבועה. ועם הדור החדש שנחשף כעת, הוא עשוי לשמור על החדשנות של מיצובישי בקטגוריה, אבל רק בגרסה החשמלית שתוצג בעתיד.
ברמה המקומית, העובדה כי הוא לא צפוי לנחות כאן תקשה על המותג היפני לשמור על רלוונטיות בשוק המקומי. שכן כיום, למעט האאוטלנדר, היצע הדגמים שלו מוגבל ומיושן וצפוי להיות צנוע עוד יותר בעתיד, שכן גם דגמים שעשויים להפוך כאן פופולאריים כמו הקולט וה-ASX (המבוססים על רנו קליאו וקפצ'ור בהתאמה) לא ישווקו אצלנו.