בקצרה:
  • ב.מ.וו מציגה את ה-5 החשמלית לעולם
  • תהיה דומה לגרסאות עם מנוע בנזין והיברידי-נטען
  • שיווק מקומי: הרבעון הראשון של 2024
חמישה לשמונה: ב.מ.וו תציג בקרוב סדרה 5 חדשה (מכונה G60), דור שמיני בשושלת מי שנחשבת כבר יובל שנים לאמת המידה של הקטגוריה. ועם 10 מיליון יחידות שיוצרה מאז, היא המכונית השניה הכי נמכרת שלה, אחרי סדרה 3. עד שתעשה זאת, מפרסמת היצרנית תמונות ראשונות של ה-i5 החשמלית בניסויי נהיגת חורף. וכפי שהציגה לראשונה עם סדרה 7 העדכנית, גם כאן יש להניח שגרסאות עם מנועי בעירה פנימית של ה-5 (בנזין והיברידי-נטען) יהיו כמעט-זהות במראה.
בנזין, היברידי או חשמל: סדרה 5 החדשה תבוסס על פלטפורמת קודמתה בה עושות שימוש כל גרסאות סדרה 3, 5 ו-7 הנוכחיות, לרבות רכבי הפנאי המבוססים עליהם. בדומה לספינת הדגל של היצרנית, גם כאן תהיה אפשרות בחירה בין מנועי בנזין מוגדשים (4 או 6 צילינדרים) שיעברו בירושה מסדרה 5 היוצאת (G30), היברידיים נטענים על בסיס אותם מנועים בסיוע חשמלי עם טווח נסיעה נקי מזיהום שצפוי לעמוד על כ-100 ק"מ - כמעט כפול מהגרסאות ההיברידיות-נטענות כיום (530e ו-545e).
ה-i5 תהיה כמובן חשמלית מלאה, ואמורה להתמודד מול מרצדס EQE המשווקת כיום ואודי A6 חשמלית שתוצג בעתיד. אך בשונה מהמתחרות, ב.מ.וו תבסס על הסאלון החשמלית שלה על פלטפורמת דגמי בנזין לאחר הסבות נדרשות. יש להניח כי היא תשלב את מערכות ההנעה המוכרות של היצרנית, עם מנוע חשמלי בודד (340 כ"ס) בגרסת הבסיס וצמד מנועים (544 כ"ס) בגרסה כפולת הנעה.
מה עוד צריך לדעת: למרות מדבקות ההסוואה המסיביות, ניתן להבחין כי החרטום עודכן עם יחידות תאורה צרות וסבכת כליות גדולה מבעבר, גם אם לא בממדי הענק של סדרה 7. גם סביבת הנהג צפויה לעבור שדרוג ותהיה דומה לזו של ספינת הדגל הבווארית, עם לוח מחוונים דיגיטלי שאליו צמוד מסך מגע גדול, בורר-מתג הילוכים צנוע ועוד.
מה אנחנו חושבים: סדרה 5 נחשבה במשך שנים ארוכות לטובה בקטגוריה, בעיקר מכיוון שהייתה המהנה ביותר לנהיגה בחבורה היוקרתית. יש להניח כי גם בדור החדש היא תשמור על אותן איכויות ואף תשדרג אותן. אבל הסיפור הגדול כאן הוא כמובן ה-i5 החשמלית ולה צפויים חיים קשים יותר. שכן טובה ככל שתהיה, התחרות כיום על כיסו של החושק בחשמל קשה הרבה יותר, עם ריבוי יצרניות חדשות והעדפות שונות של הקהל.
כל זאת, יחד עם הבחירה בפלטפורמה מוסבת ולא ייעודית על יתרונותיה המוכרים והמשמעותיים, אומרים כי עלויות הייצור אמנם יהיו נמוכות יותר והרווח על כל מכונית יהיה גדול יחסית, אבל בקצב המהיר בו התעשייה דוהרת, זה עשוי להתגלות כמכשול. בכל מקרה, את הסטטוס הייחודי של ה-5 של פעם, קשה מאוד יהיה לשחזר.