בקצרה:
  • דאצ'יה חוזרת לשווק גרסאות הנעה כפולה לדאסטר
  • עם בחירה בין בנזין לדיזל אך ללא מערכות בטיחות מתקדמות
  • תג המחיר מתחיל ב-123 אלף שקל, הזול מסוגו
עם הנעה כפולה: דאצ'יה מתחילה לשווק את הדאסטר העדכני לאחר מתיחת פנים, גם בגרסאות כפולות הנעה ובנוסף לגרסה האוטומטית (הנעה קדמית) שנחתה כאן לפני כחצי שנה. הוא יוצע עם אותם מנועי בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטר (150 כ"ס) או טורבו-דיזל בנפח דומה (115 כ"ס).
בשניהם הוא יצוייד בתיבת הילוכים ידנית עם יחס העברה קצר יותר בהילוך ראשון, כתחליף להילוך כוח. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת הנעה קדמית לכביש יבש, כפולה לכביש רטוב עם העברת כוח לאחור כשנדרש, או נעילה מלאה עם חלוקת כוח שווה בין הצירים לשטח.
נזכיר כי מתיחת הפנים שעבר הדאסטר מעדכנת מעט את המראה החיצוני עם יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, ומסיט אוויר שונה במקצת בקצה דלת תא המטען. סביבת הנהג עודכנה עם מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7 בעבר), משענת יד עם אפשרות כיוון למרחק וצמד שקעי USB ליושבים מאחור.
עדיין ללא מערכות בטיחות מתקדמות: דווקא גרסת הדיזל היקרה יותר (134 אלף שקל) תשווק ברמת אבזור בסיסית (לוריאט) המסתפקת במצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט. הבנזין (ב-123 אלף שקל) ישווק ברמת האבזור גבוהה (פרסטיג') המוסיפה מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי "17 קלים ומערכת התרעה על שטחים מתים. כמו שאר גרסאות הדאסטר, גם כפולות ההנעה לא מצוידות במערכות בטיחות אקטיביות כמקובל כיום ומסתפקות במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מה אנחנו חושבים: דאצ'יה דאסטר הוא אחד מכלי הרכב היותר ראויים לרכישה בארץ, בעיקר בגרסאות כפולות הנעה שמציעות יכולת שטח טובה מהמקובל ברכבי פנאי דומים, לצד שימושיות משפחתית טובה, ביצועים טובים במקרה של הבנזין וצריכת דלק סופר-נמוכה בדיזל.
הדאסטר 4WD נהנה ממעמד ייחודי בשוק, כרכב ההנעה הכפולה הזול ביותר. נמוך למשל ב-14 אלף שקל מסובארו XV העדיף בכביש אבל נחות בשטח, ב-17 אלף שקל מסוזוקי ג'ימני העדיף ממנו בשטח אבל נחות מכל בחינה אחרת. אבל בעשור השלישי למילניום נראה כי דאצ'יה חייבת ליישר קו מבחינת רמת הבטיחות, וחבל שעדיין לא עשתה זאת.