בקיצור:
  • סיטרואן C4 מבוססת על פיז'ו 2008 אך גדולה ממנו
  • תוצע כחשמלית מלאה או עם מנועי בנזין ודיזל
  • המחיר: 138 אלף שקל לבנזין, 165 אלף לחשמל
משפחתית פנאי: C4 החדשה חוזרת לאולמות התצוגה של סיטרואן, ארבע שנים לאחר הפסקת שיווק הדור הקודם ב-2017. ושלא כמו ה-C4 הקודמת, הפעם היא כבר לא "סתם" משפחתית, אלא עם קריצה לאופנת רכב פנאי.
עיצוב ייחודי, מכאניקה מוכרת: כמקובל במותג, המראה ייחודי. המכלולים המכאניים לעומת זאת מוכרים מהקונצרן הצרפתי, עם מכלולי הנעה ופלטפורמה (CMP) משותפים לפיז'ו 2008. היצע הגרסאות כולל לראשונה בתולדות הדגם גם חשמלית המכונה E-C4 (165 אלף שקלים) עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים.
מצברי 50 קוט"ש אמורים להספיק ל-350 ק"מ, 30 ק"מ יותר מפיז'ו e-2008 בגלל מקדם גרר נמוך יותר (0.32 לעומת 0.34). כמו בשאר הדגמים החשמליים של הקונצרן, גם כאן יכולת טעינה מהירה (100DC) מאפשרת מילוי הסוללה ל-80% בתוך חצי שעה. מעניין להזכיר, למרות משקל עצמי גבוה בכ-250 ק"ג והספק מרבי כמעט זהה, היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, כחצי שניה מהר מגרסאות עם מנוע בעירה פנימית.
אחד מהם הוא בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (139 אלף שקל), האחר הוא טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (147 אלף שקל). לשניהם הספק זהה (130 כ"ס) והם מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-2008, ה-C4 ארוכה ב-6 ס"מ (436 ס"מ), רחבה ב-6.5 ס"מ (183.5 ס"מ) אבל נמוכה ב-2.5 ס"מ (152.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-6.5 ס"מ (267 ס"מ) ואמור להקנות מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור. דווקא תא המטען קטן ב-25 ליטר (380 ליטר).
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("5.5), מסך מגע ("10), מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, תצוגת נתונים עלית, משטח טעינה אלחוטי, ריפודים משולבי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור וחישוקי "18. חלון שמש יוצע כאופציה בתוספת תשלום של 4,000 שקל. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: בשונה משני הדורות הקודמים למשפחתית של סיטרואן, למעשה אחיות תאומות לפיז'ו 307 ו-308, ה-C4 החדשה פונה לכיוון אחר, עם עיצוב שמזכיר במעט רכב פנאי כמו-קופה למרות שמירה על ממדים דומים למשפחתית מודרנית. עד כמה זה יצליח? בהשוואה ל-C4 היוצאת, זה בטוח יהיה טוב יותר. אבל במחיר זהה למתחרות הבכירות בשוק, זה יהיה קשה מאוד.
ומה על הגרסה החשמלית? זו עשויה להיות מסקרנת במיוחד, בין היתר אם טווח הנסיעה שלה בפועל יהיה אכן גדול יותר ממתחרותיה. היא ממוקמת בין הסיניות הזולות יותר ומשפחתיות גדולות, וזה עשוי לעזור לה. מצד שני, נראה כי תג המחיר שלה קרוב מדי לאחרונות - יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל 3. קל זה לא יהיה.