בקצרה:
  • החשמלית הראשונה של אלפין תבוסס על רנו 5 העתידית
  • ביצועים ויכולת דינמית יהיו כמובן משודרגים
  • הייצור הסדרתי מתוכנן ל-2024
ועכשיו לחשמל: אלפין, בעבר יצרנית רכבי ספורט צרפתית וכיום מותג ביצועים בקונצרן רנו, חשפה קדימון לדגם חשמלי ראשון תחת השם (הזמני?) A290. השם שאינו אומר הרבה מוצמד לפרויקט גרסת קצה לרנו 5 החשמלית, שיהיה דגם ראשון מתוך שלושה שיוצגו בעתיד הקרוב. הבאים בתור הם מכונית דמויית קופה עם ארבע דלתות שצפויה להתמודד מול פורשה טייקן ופולסטר 5, ולצדה יורשת כול-חשמלית ל-A110 הוותיקה שאמורה להשתלב בקטגוריה חדשה בה יהיה גם הדורות הבאים (והחשמליים כמובן) של פורשה 718 ואודי TT.
מה אנחנו יודעים: אלפין לא חושפת כל מידע טכני למעט שם הדגם, תמונת צללית כהה ותמונה מאוד חלקית של אחורי הרכב. מאלה ניתן ללמוד כי מרכב ה-5 זוכה למכסה קדמי שונה וספוילר בקצה הגג מאחור. כבסיס תשמש פלטפורמת CMF-BEV הייעודית לדגמים חשמליים קטנים של הקונצרן, זו שתעניק בסיס גם לרנו 4 העתידית. אלפין תבצע שינויים למערכות המיתלים, ההיגוי והבלמים על מנת לשדרג את היכולת הדינמית, וככל הנראה תיעזר באלומיניום וחומרים מרוכבים לטובת משקל עצמי נמוך.
על פי דיווחים באתרי חדשות רכב באירופה, על ההנעה יופקד המנוע החשמלי במגאן-E, עם 218 כ"ס והנעה קדמית. מערכת המצברים צפויה להיות מהסדרה החדשה של היצרנית (ניקל, מנגן וקובלט) בקיבולת של כ-50 קוט"ש האמורים לאפשר כ-400 ק"מ בין טעינות.
מה אנחנו חושבים: מכוניות חשמליות לרוב מתקשרות לחיסכון בעלויות ולצמצום זיהום האוויר, פחות לביצועים ויכולת דינמית. וזאת למרות שלהנעה חשמלית יתרונות משמעותיים כמו מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מאוזנת מדגמי בנזין, וגם ביצועים טובים יותר הודות לזמינות כוח מיידית. החיסרון הגדול ביותר של החשמל בכל הקשור לביצועים הוא משקל גבוה יותר, אבל זו בדיוק הנקודה בה אלפין באופן מסורתי מצטיינת וה-A110 היא דוגמה מצוינת לכך. אם תצליח לשלב את אותה דיאטה קיצונית גם בעידן החשמל, היא עשויה להיות אחת החשמליות המלהיבות ביותר שיעלו על הכביש.