בקצרה:
  • ניסאן קשקאי החדש גדול במעט מקודמו
  • ישווק עם מנוע בנזין. היברידי רק בעתיד
  • תג המחיר מתחיל ב-160 אלף שקל
טייק 3: זהו דור שלישי לניסאן קשקאי, דגם שהפך מאז הוצג הדור הראשון בתערוכת פריז 2006, לנמכר ביותר של היצרנית היפנית באירופה, עם יותר מ-3 מיליון יחידות שירדו מאז מפס הייצור בסנדרלנד, בריטניה. הקשקאי לא היה רכב פנאי ראשון בקטגוריה, וגם לא רכב פנאי ראשון של ניסאן עצמה, שכן האקס-טרייל הקדים אותו בכמה שנים. אבל הוא זה שאחראי היה לשכנע נהגים אירופים שמרניים לנטוש משפחתית קומפקטית לטובת רכב פנאי. קטגוריה שהפכה עם השנים מנישה כמעט אזוטרית לאחת החשובות בשוק הרכב.
בינתיים רק בנזין: לקשקאי מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטר עם מערכת היברידית קלה (12V) ו-156 כ"ס, 4 כ"ס פחות מהדגם היוצא. אליו מחוברת תיבת הילוכים רציפה (במקום כפולת-מצמד בעבר) וההנעה קדמית. מהירות התיבה מסייעת לקיצוץ של כמעט שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (9.2 שניות, 0.9 פחות מהדגם היוצא).
בניגוד למה שניתן לצפות כיום בעולם הרכב, הקשקאי ישווק כאן בתחילת הדרך עם יחידת בנזין בלבד, ורק בהמשך תצטרף גרסה היברידית עם מנוע חשמלי (187 כ"ס) והנעה קדמית. מנוע דיזל שהוצע בדגם הקודם לא יוצע עוד.
הקשקאי גדל במעט בכל ממד – עוד שלושה ס"מ לאורך ולרוחב (442.5 ו-183.5 ס"מ בהתאמה), עוד שני ס"מ לבסיס הגלגלים (266.5 ס"מ). בכך עשוי הקשקאי להציע שיפור באיכות החיים מאחור – עם תוספת של 1.5 ס"מ בגובה ו-3 ס"מ למרווח הברכיים ליושבים מאחור. פרט מעניין: הדלתות האחוריות נפתחות בזווית של כמעט 90 מעלות ומסייעות כך לכניסה ויציאה. נפח תא המטען גדל בכ-50 ליטר (479 ליטר).
ניסאן אמנם מתהדרת בחסכון של כ-60 ק"ג במשקל המרכב הודות לשימוש באלומיניום (דלתות צד, מכסה מנוע וכנפיים קדמיות) ובחומרים מרוכבים (דלת תא מטען), אבל מתכוונת כנראה למשקל הצפוי אם לא הייתה עושה כך. שכן בפועל משקלו העצמי של הרכב גבוה ב-80 ק"ג מהדגם היוצא. הפלטפורמה החדשה המהווה לו בסיס (CMF-C) קשיחה לדברי היצרנית בכ-50% ומערך המיתלים תוכנן מחדש (מקפרסון מלפנים, קורת מתח מאחור) ואמור לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כיום כבר בגרסת הבסיס (ב-160 אלף שקל) מסך מגע ("8), מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה וחלון שמש. בגרסת הביניים (170 אלף שקל) יש מסך מגע גדול במעט ("9), לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מצלמות היקפיות, ופתחי מיזוג ליושבים מאחור שלא מוצעים בגרסת הבסיס. הגרסה הבכירה (180 אלף שקל) כוללת גם תצוגת נתונים עלית ("10.8), מושב נהג מתכוון חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19.
הקשקאי מצויד במערכות בטיחות מתקדמות מבעבר, כולל התרעת שטחים מתים עם מניעת כניסה לנתיב לא פנוי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וכרית אוויר מרכזית. לאחר שיאושרו תוצאות ניסוי נהיגה מקומי שערכה כאן ניסאן, תציע החברה גם מערכות מתקדמות יותר עימן הוא משווק באירופה - שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.
מה אנחנו חושבים: על הנייר לפחות, הקשקאי החדש נראה כשיפור נאה של קודמו. החל בעיצוב וסביבת הנהג, דרך חלל הנוסעים וכלה במערכות הבטיחות. מצד שני, בניגוד לעבר הוא מתמודד כיום עם יונדאי טוסון החדש והטוב משמעותית מקודמו, וגם פיז'ו 3008 שהפסיד לו בהשוואה שערכנו. ההתמודדות מולם לא תהיה משימה קלה.