בקצרה:
  • פולקסווגן חשפה דור שלישי לטיגואן
  • עם בחירה בין בנזין, דיזל והיברידי
  • ינחת כאן באמצע שנה הבאה
טייק 3: בשנים האחרונות הטיגואן הוא הדגם הנמכר ביותר של פולקסווגן, עם יותר מ-6 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה ב-2007. כעת חשפה היצרנית תמונות ופרטים ראשונים על דור שלישי בשושלת, מניסויי נהיגה אחרונים לקראת הצגה רשמית בקרוב. נציין כי גרסת אולספייס מוארכת לשבעה נוסעים שהוצעה בעבר, לא תוצע עוד ואת מקומה יתפוס דגם נפרד בשם טיירון, המשווק כיום בסין ויוצג בקרוב בדור חדש.
כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת הטיגואן היוצא (MQB), אבל עם שינוים והתאמות שנועדו לתמוך ביחידות הנעה מחושמלות, במערכות בטיחות ותקשורת מתקדמות. גם הממדים נותרו ללא שינוי משמעותי, עם בסיס גלגלים ורוחב דומים (268 ס"מ ו-184 ס"מ בהתאמה) ותוספת 3 ס"מ לאורך (454 ס"מ). המרחב לראש שופר במעט (בכ-1 ס"מ) ונפח תא המטען גדל ב-33 ליטר (648 ליטר) הודות לתכנון מתקדם.
בנזין ודיזל עם קצת חשמל: טיגואן ימשיך לעשות שימוש במערכות ההנעה המוכרות של פולקסווגן, בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר, טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר וגרסה היברידית נטענת בשתי רמות הספק (204 ו-272 כ"ס) עם טווח נסיעה חשמלי של 120 ק"מ ויכולת טעינה מהירה (DC) נדירה בקטגוריה.
התמונות שפורסמו הן של אבות טיפוס המכוסים מדבקות הסוואה, אבל עדיין ניתן להבחין כי שינויי העיצוב צנועים ומתמקדים בחרטום, במטרה לסייע גם בהפחתת מקדם הגרר. סביבת הנהג עברה שינויים משמעותיים יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי עדכני ("10.25) ומסך מגע גדול ("12.9 או "15) האחראי על תפעול המערכות ומאפשר מיעוט מתגים. בורר הילוכים מוצב כעת מימין לגלגל ההגה ומפנה בכך מקום לתאי אכסון בקונסולה שבין המושבים.
מה אנחנו חושבים: מרושם ראשוני וחלקי נראה שהשינויים שביצעה פולקסווגן בטיגואן החדש צנועים, באופן שיאפשר לו להתאים למאגר הלקוחות הגדול שלו. מצד שני השמרנות הגרמנית עלולה לעמוד לו לרועץ, שכן כעת הוא יאלץ להתמודד לא רק מול סוללת מתחרים מגוונת ואיכותית מאי פעם המגיעה מכל קצוות הגלובוס, אלא גם מול אלטרנטיבות עם הנעה חשמלית. השמירה על מעמדו כרב המכר של פולקסווגן בשנים הבאות תהיה משימה קשה מאי פעם.