בקצרה:
  • טסלה מודל Y זכתה לציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק
  • דגמי גרייט וול שיגיעו ארצה הפתיעו עם ציון מירבי
  • קיה נירו החדש קיבל ארבעה או חמישה כוכבים
קרב בחשמל: טסלה מודל Y ששיווקה המקומי החל לאחרונה, קבעה שיא בטיחות חדש בגרסתם העדכנית של מבחני הריסוק. עורכי המבחן ב-Euro NCAP העניקו לה ציון של 97% מרשימים בהגנה על נוסעים מבוגרים, ועל 98% בסעיף מערכות בטיחות ופעולתן. "הציון שובר השיאים מראה כי שום דבר מלבד הטוב ביותר אינו מספיק עבור טסלה, ואנחנו מקווים כי הם ימשיכו בדרך זו", אמר מזכ"ל הארגון, מייקל ואן-רנטיגן. בארגון והוסיפו כי מערכת המצלמות לניטור הנהג ולניטור תנאי הדרך, האחראיות על מערכות הבטיחות האקטיביות, תפקדו בצורה יוצאת דופן.
2 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק Euro NCAP
מבחני ריסוק Euro NCAP
Ora בהופעת בכורה עם ציון מרבי
הפתעה גדולה מהמזרח: ענקית הרכב הסינית גרייט וול, המתחילה כעת לשווק מכוניות באירופה, השתתפה אף היא בסבב מבחני הריסוק האחרון והדהימה עם ציון מרבי נדיר לדגמים לא מוכרים מסין. שני הדגמים שיגיעו בקרוב ליבשת הישנה, החשמלית הקטנה מבית מותג Ora שתשווק כאן בעתיד באמצעות כלמוביל ורכב פנאי היברידי-נטען WEY Coffee 01 שישווק על ידי סמלת, זכו לציון של חמישה כוכבים.
לדברי ואן-רנטיגן, "בעבר כבר פגשנו יצרנים סיניים שזכו לציונים טובים במבחני הריסוק, אבל יש גם כמה שזכו לציונים גרועים מאוד. השנה נערוך מבחנים ליותר מכוניות סיניות מבעבר וגרייט וול ממצבת את עצמה כאמת מידה ליצרנים אחרים מסין".
2 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק Euro NCAP
מבחני ריסוק Euro NCAP
טסלה מודל Y עם הציון הגבוה ביותר השנה
עוד זכתה לציון מרבי היא ג'נסיס GV60, האחות הכמעט תאומה של יונדאי איוניק 5 ושל קיה EV6 שתנחת כאן בקרוב, ובכך השלימה יצרנית היוקרה מבית יונדאי רצף מרשים עם ציונים דומים ל-GV70 ו-GV80.
קיה היא המאכזבת היחידה במבחן האחרון, עם ציון של ארבעה כוכבים בלבד לנירו החדש שמשווק באירופה (ועדיין לא הגיע אלינו) כשהוא מצויד במערכת בטיחות מבוססת מצלמה בלבד, כפי שהוא נמכר שם בגרסה הבסיסית. הארגון בחן גם את הגרסה הבכירה עם מערכת בטיחות מורחבת אופציונלית הכוללת גם רדאר, וזו זכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים.
מה אנחנו חושבים: בזמן שטסלה המשיכה במסורת ציונים מעולים במבחני בטיחות, התוצאה שהשיגו הדגמים הסיניים מפתיעה מאוד. בשני העשורים האחרונים ובעיקר בשנים האחרונות מעסיקה אותנו תעשיית הרכב הסינית במגוון אופנים, ובדרך כלל מרשימה מאוד. לא בנושאי בטיחות דווקא, אלא יותר כמוצר כולל. אבל הציונים האחרונים מלמדים כי גם בתחום זה סגרו הסינים את הפער ותדמית הרכב הנוצץ-אך-לא-בטוח ממנה הם סובלים, אינה הולמת עוד. הסינים עשו היטב שיעורי בית לא רק בתחום ההנעה החשמלית, סביבת נהג ועיצוב, אלא גם בתחום הבטיחות. ושני הדגמים של גרייט וול מוכיחים זאת.