שינוי משמעותי בטוויטר: בעלי הרשת החברתית, אילון מאסק, שמכהן גם כמנכ"ל שלה מאז שרכש אותה בסוף אוקטובר 2022, צייץ אמש (חמישי) כי בקרוב מאוד תיכנס מנכ"לית להחליף אותו בתפקיד. היום הודיע כי מדובר במנהלת הפרסום של NBC יוניברסל, לינדה יאקרינו, שכבר התפטרה מתפקידה כדי להצטרף לרשת החברתית
אחרי הציוץ של מאסק אתמול דווח כי יאקרינו, שניהלה מגעים עם טוויטר בתקופה האחרונה, היא ככל הנראה המנכ"לית שתיכנס להחליף את מאסק. היום מאסק אישר את המינוי בציוץ בטוויטר, וכתב: "אני נרגש לקבל את פני לינדה יאקרינו כמנכ"לית החדשה של טוויטר!". לדברי מאסק, יאקרינו "תתמקד בעיקר בפעילות עסקית, בעוד שאני אתמקד בעיצוב מוצר ובטכנולוגיה חדשה". הוא הוסיף כי הוא "מצפה לעבוד עם לינדה כדי להפוך את הפלטפורמה הזו לאפליקציית X, אפליקציה להכל".
יאקרינו עובדת ב-NBC יוניברסל יותר מעשור, ולקחה תפקיד מרכזי בהשקת שירות הסטרימינג של החברה. אתמול צייץ מאסק, לפני שנחשף כי מדובר ביאקרינו: "אני נרגש להודיע ששכרתי מנכ"לית חדשה לטוויטר. היא תתחיל בעבודה בעוד שישה שבועות. אני אשנה תפקיד ואהיה חלק מההנהלה הבכירה ומנהל הטכנולוגיות", צייץ מאסק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
(צילומים: EPA, AP)
הציוץ של מאסק
זה לא סוד שמאסק חיפש תקופה ארוכה אדם שיחליף אותו כמנכ"ל, אחרי שהצהיר עם רכישת החברה כי ישמש בתפקיד באופן זמני עד שיצליח לייצב את השורות, כך לטענתו. "הבעיה היא לא למצוא מנכ"ל, אלא למצוא מנכ"ל שישמור על טוויטר בחיים", צייץ בדצמבר האחרון. אגב, בסקר שערך בטוויטר באותו הזמן, 57.5% מבין 17 מיליון העונים אמרו שעליו לפרוש מתפקיד המנכ"ל.
מאז רכישת טוויטר, מאסק ביצע חריש עמוק בחברה. הוא פיטר כ-70% מכוח האדם שלה. כבר בשבוע הראשון המיליארדר שלח הביתה כ-3,700 עובדים, ונכון להיום מצבת כוח האדם של הרשת החברתית עומדת על כ-2,000 עובדים.
בנוסף, מאסק ביטל את העבודה מהבית, הסתבך בתביעה שהוגשה נגד החברה על כך שלא שילמה דמי שכירות על המשרד שלה בסן פרנסיסקו, וביטל את ה"וי הכחול", שניתן בחינם לדמויות מפורסמות, והכריח את מי שחושק בסמל סטטוס הזה לשלם עליו כסף בצורה של מינוי חודשי.
במקביל, טוויטר הפסיקה לאחרונה להתקיים כחברה עצמאית, לאחר שהיא התמזגה עם חברה חדשה בשם X קורפ, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. המהלך עורר גל של השערות סביב הכוונות של מאסק לגבי הפלטפורמה החברתית. טוויטר "כבר לא קיימת" לאחר המיזוג, כך לפי מסמכים שהוגשו בשבוע שעבר לבית המשפט בקליפורניה במסגרת תביעה שהוגשה בשנה שעברה נגד הרשת החברתית והמנכ"ל לשעבר ג'ק דורסי על ידי הפעילה השמרנית לורה לומר.
עם זאת, בשלב זה עוד לא ברור מה פירוש השינוי עבור טוויטר. מאסק רכש את החברה בסוף אוקטובר תמורת 44 מיליארד דולר ומאז עורר לא מעט שערוריות. הוא אמר בעבר כי רכישת טוויטר תשתש כ"זרז" ליצירת X, אותה כינה "אפליקציה להכל". מאסק צייץ על המהלך אתמול, כשפרסם את האות X.
פורסם לראשונה: 23:18, 11.05.23