כוכב מישלן אחד הוענק הלילה למסעדת "שמונה" של השף איל שני. המסעדה נפתחה במאי 2022, בשיאה של מגפת הקורונה. מי שמשמש כשף בפועל במסעדה הוא נדב גרינברג.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
3 צפייה בגלריה
מישלן, מסעדת שמונה ניו יורק
מישלן, מסעדת שמונה ניו יורק
כוכב המישלן נתלה על דלת הכניסה למסעדת שמונה בניו יורק
(צילום: יח"צ)
זה כוכב המישלן הרביעי בעולם המוענק לשף ישראלי. קדמו לו השף מושיק רוט עם שני כוכבי מישלן על מסעדתו באמסטרדם (שנסגרה בזמן הקורונה), כוכב מישלן לשף אסף גרניט למסעדת "שבור" בפריז וכוכב מישלן לשף גל בן משה למסעדת "פריזם" בברלין.
3 צפייה בגלריה
איל שני, נורת' איביזה
איל שני, נורת' איביזה
איל שני: הביא גאווה
(צילום: תיקי גולן)
מסעדת "מונה" מצטרפת לעוד שבע מסעדות נוספות של איל שני ושותפו שחר סגל בניו יורק, ובהן "הסלון", "מזנון" (ארבעה סניפים) ומסעדת "פורט סעיד" שנפתחה לפני כשלושה חודשים. התפריט של מסעדת "שמונה" כתוב ברוח כל תפריטי המסעדות של הקבוצה וכולל קטגוריות כמו אוכל מהאדמה, אוכל מהים, חיות (כך במקור) וקינוחים. בין המנות הישראליות במסעדה יש בתפריט צלחת סביח, קבב עוף וקינוח של יוגורט וסומאק.
3 צפייה בגלריה
מישלן, מסעדת שמונה ניו יורק
מישלן, מסעדת שמונה ניו יורק
צוות מסעדת שמונה: השף נדב גרינברג (שני מימין) מחזיק את השלט עם הכוכב
(צילום: יח"צ)
הכוכב למסעדת "שמונה" מגיע תוך כדי מלחמת "חרבות ברזל", בתקופה מתוחה מאוד בארצות הברית בכלל ובניו יורק בפרט, שבה ארגונים פרו פלסטינאים מוחים ומפגינים מול מסעדות ישראליות, כדוגמת המוסד היהודי הוותיק 2nd Avenue Deli, הפיץ פוסטים פרו-ישראליים ברשתות החברתיות ותרם את כל רווחיו במשך יממה לטובת "איחוד הצלה", ואז הושחת עם צלב קרס בכניסה. דוגמה נוספת הייתה במסעדת "קליבלנד 19" במנהטן, שבה נקלעו הסועדים ללב צעדה פרו-פלסטינית, במהלכה סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הציגו את הלקוחות מסתגרים במבואת המסעדה מבועתים.
על אף גילויי האנטישמיות בארצות הברית, בעוד כשבועיים ייפתח שני את המסעדה השמינית שלו בניו יורק- מסעדת "מלכה", שתהיה מסעדה כשרה, שבה יוגש תפריט דומה לזה שבסעדת "מלכה" בתל אביב.