צעקות בוועדת החוקה שאישרה את "חוק הנאשם"

מחר אחר הצהריים יתקיים מרתון הצבעות בכנסת לקראת פיזורה והליכה לבחירות. רגע לפני כן, התכנסו הבוקר חברי ועדת החוקה לדיון על "חוק הנאשם" - שאוסר על נאשמים בעבירות שדינן יותר משלוש שנות מאסר להרכיב ממשלה והפגינו חוסר נימוס כפי שהתרגלנו אליו כבר מנבחרי הציבור. ההצעה עברה בוועדה אבל קיים סיכוי נמוך שהיא תאושר בשלוש קריאות במליאה. היועץ המשפטי של ועדת החוקה, גור בליי, אמר כי העיתוי של חקיקת ההצעה בתקופת בחירות הוא בעייתי. "אם נבוא ונתחיל לדבר על הצעת החוק נתייחס לגופם של דברים".
זמן קצר לאחר פתיחת הוועדה פרצו הוויכוחים בין חברי הקואליציה והאופוזיציה (שהפעם הגיעו לדיון בוועדה) - ויו"ר הוועדה גלעד קריב הודיע כי אם יגלשו לקללות - הוא יוציא אותם ללא שלוש קריאות. "בריון, זה מה שאתה", אמר ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו לח"כ שלמה קרעי מהליכוד. קרעי הגיב לדבריו ואמר: "הבן אדם השתגע", אך אבידר המשיך לתקוף: "האוויל הזה הוא דוגמה לביביסט שלא שווה כלום". קרעי לא נותר חייב וכינה אותו "בטלן נורבגי, שר בלי תיק".
מחר צפוי דיון בכנסת על פיזורה לאחר שביום רביעי האחרון אושר בטרומית. לפני כן צפויה להתכנס ועדת הכנסת כשהיו"ר ניר אורבך הבהיר בשיחות סגורות שלא ימהר להפעיל את הוועדה כדי לדון בהצעת חוק פיזור הכנסת וייתן "צ'אנס" של עוד כמה ימים להקמת ממשלה חלופית. למרות כל אלו, בקואליציה מצפים לפיזור כבר מחר ולכניסתו של ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לתפקיד.

סיפורי היום

בית החולים כרמל עדכן כי בשל טעות בזיהוי גופה של אישה שמותה נקבע בבית החולים, הובאה לקבורה הגופה הלא נכונה.
מנכ"ל פייזר קורא לחסן תינוקות: "מתנגדי חיסונים גרמו למותם של רבים". ריאיון עם אלברט בורלא.
בנט בישיבה האחרונה שלו כראש ממשלה: "להאיץ מה שאפשר לפני פיזור הכנסת. מנקים את השולחן".
ירי בנגמ"ש. לאחר שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו התנער מדבריו של ח"כ דוד אמסלם על כך שאם הליכוד ישיג 61 מנדטים, לא תהיה למפלגה בעיה לצרף את רע"מ של מנסור עבאס, אמר הערב אמסלם כי "נדהם" מתגובת נתניהו.
ולפי דיווח ב"סאנדיי טיימס", הנסיך צ'רלס קיבל מיליוני אירו מראש ממשלת קטאר לשעבר, בפגישות אישיות בין 2011 ל-2015.

מה צפוי מחר

מחר בבוקר אמורות לעלות לדיון בוועדת הכנסת בראשות ניר אורבך הצעות החוק לפיזור הכנסת. אחר הצהריים אמורה להתכנס מליאת הכנסת לדון בפיזורה.
נתיבי איילון ייסגרו בכיוון דרום ממחלף השלום ועד לה-גווארדיה מחר בלילהמחצות ועד השעה 05:00 ביום שלישי.

התחזית

מחר הטמפרטורות צפויות לעלות ותורגש הכבדה בעומס החום, שיימשך גם בימים שלישי ורביעי.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מספר חולי הקורונה בישראל שמצבם קשה ממשיך לעלות בהדרגה והערב עומד מספרם על 265. לשם השוואה, ב-1 ביוני היו בישראל 89 חולי קורונה במצב קשה.
מניתוח הנתונים עולה כי 21 מהחולים הקשים הם בני פחות מ-60, שמונה מהם אינם מחוסנים, 12 מחוסנים ללא תוקף ורק אחד מוגדר מחוסן. מדובר באדם בשנות ה-40 לחייו. בקרב בני ה-60 ומעלה – 101 מהחולים הקשים הם מחוסנים, 84 מחוסנים ללא תוקף ו-32 אינם מחוסנים כלל. לגבי יתר החולים הקשים לא התקבלו נתונים.

מה חיפשו היום בגוגל?

ערן זהבי. אחרי שש שנים בחו"ל, השחקן חוזר למכבי תל אביב. הוא יחתום על חוזה לשנתיים וישתכר כמיליון דולר בעונה וכן ייהנה מאחוזים ממכירת מרצ'נדייז ומינויים. בנוסף, הובטח לו תפקיד בצוות המקצועי לאחר הפרישה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ארה"ב סוערת אחרי הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון שהתירה איסור הפלות. על מה בדיוק היא מתבססת? איך היא מתדלקת את המאבק בין ביידן לטראמפ?. האזינו לפודקאסט החדשות היומי.
ממחקר חדש עולה כי בני אדם חיו בדרום-מזרח אנגליה לפני כ-600 אלף שנה.
כך נראה מסוק הסופר יסעור K-53 המתקדם, עם מהירות שיוט ויכולת נשיאה כפולה מהיסעור הוותיק.
ולאחר ביטול פסק הדין שאפשר הפלות בארה"ב, מותגי האופנה מתגייסים למען העובדות שלהם.