המוחים נבלמו בכרם שלום, אך לא מוותרים: "נמשיך להגיע, אין מתנות לאויב"

צה"ל הכריז על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור לאחר שמפגינים ניסו לחסום את כניסת המשאיות ונבלמו, אך נדמה שהצעד רק החריף את המתיחות סביב הכנסת הסיוע, שמתבצעת ברקע הלחץ האמריקני.
ראש הממשלה נתניהו הבהיר ש"לא ניתן להשלים את המשימה" בלי הסיוע, צה"ל והמשטרה בלמו את המפגינים שניסו לחסום את הכנסתו לעזה ושטח צבאי סגור הוכרז - אך רבים מהמפגינים הודיעו שימשיכו להגיע לשם.
3 צפייה בגלריה
מפגינים נגד הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום ביום ה-114 למלחמה
מפגינים נגד הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום ביום ה-114 למלחמה
מפגינים נגד הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום ביום ה-114 למלחמה
(צילום: תומר שונם הלוי)

עובדי אונר"א רצחו וחטפו ישראלים ב-7/10

על פי מידע מודיעיני שבידי ישראל, מתוך 12 עובדי אונר"א שלפי החשד השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, היו גם כאלה שרצחו וחטפו ישראלים. הבוקר אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי "אחד מהם מת, וגורלם של שניים אינו ידוע". לדבריו, תשעת האחרים פוטרו. בידי ישראל גם אינדיקציות לשימוש בטרור במתקנים של אונר"א בלחימה. באמ"ן עושים כעת בליץ בניסיון לאיתור אינדיקציות לגבי עובדים נוספים בסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים שהיו מעורבים בטבח.
מזכ"ל האו"ם גוטרש הבטיח להעניש כל עובד או"ם שהיה מעורב בטרור, אבל הפציר בממשלות השונות להמשיך את התמיכה באונר"א. אונר"א מטפלת ב-59 מחנות פליטים פלסטינים בסוריה, לבנון, ירדן, ירושלים, יהודה ושומרון ורצועת עזה. רוב כספי הארגון מיועדים להפעלה של בתי ספר. תקציב אונר"א עומד מדי שנה על כמיליארד דולר או יותר, ומעל ל-90% מהמימון שלה מגיע מתרומות של המדינות שעצרו את המימון לסוכנות.
ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאונר"א, ונכון ל-2022 העבירה לה 344 מיליון דולר. אחריה ניצבת גרמניה, עם 202 מיליון דולר, והאיחוד האירופי - עם 114 מיליון דולר.ישראל לוחצת כבר שנים לסגור את אונר"א, אך מדי שלוש שנים עצרת האו"ם מחדשת את המנדט לפעילות הסוכנות, שנכון להיום יפוג תוקפו ב-30 ביוני 2026.

3 צפייה בגלריה
ארכיון משאית אונר"א ליד מעבר רפיח
ארכיון משאית אונר"א ליד מעבר רפיח
משאית אונר"א ליד מעבר רפיח
(צילום: REUTERS/Amr Abdallah Dalsh/File Photo)

לראשונה במלחמה: חיילים אמריקנים נהרגו מתקיפה במזרח התיכון

שלושה חיילים אמריקנים נהרגו ולפחות 24 נפצעו מתקיפת כטב"ם על מוצב אמריקני שהוקם בצפון-מזרח ירדן, סמוך לגבול עם סוריה. כך הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שציין כי התקיפה בוצעה על ידי "מיליציות רדיקליות הנתמכות על ידי איראן, שפועלות בסוריה ובעיראק". נציין כי זו הפעם הראשונה שבה חיילים אמריקנים נהרגים מאש אויב במזרח התיכון מאז תחילת המלחמה בעזה.
לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

אוגנדה מתנערת מהשופטת שלה בהאג, שעמדה לצד ישראל: "תומכים בפלסטינים".
3 צפייה בגלריה
ג'וליה סבוטינדה
ג'וליה סבוטינדה
ג'וליה סבוטינדה
(צילום: INTERNATIONAL COURT OF JUSTICE, AP/Peter Dejong)
בישראל מתכוננים לכך שבעוד כשבועיים ידון בית הדין בהאג בבקשה של הרשות הפלסטינית לקבלת חוות דעת באשר ל"חוקיות הכיבוש הישראלי המתמשך בגדה".
העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי כ-80% מהמנהרות שבנה חמאס ברצועת עזה טרם הושמדו.
הנשיא הרצוג על הדיון בהאג: "האופן שבו עיוותו את דבריי עורר בי שאט נפש".
גורמים אמריקנים אמרו כי לא הייתה הוראה של הבית הלבן לעכב או לבחון עיכוב באספקת הנשק לישראל.
צה"ל על מחאת המילואימניקים בצאלים: "מפקד הושעה, הערה פיקודית ניתנה ללוחמים".
בצפון הארץ ובמרכז ימשיכו הלילה לרדת גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים יחידות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי. בחרמון ימשיך לרדת שלג.

פרשנויות ודעות היום

אנחנו מנציחים את שלטון חמאס | רונן ברגמן
"הקונספציה במקרה של חמאס הייתה שעדיף להותיר אותו שולט בעזה, מוחלש צבאית ומורתע מלתקוף את ישראל. הקונספציה הזו תוגברה בידי הימין בהובלת נתניהו שראה בחמאס "נכס", כהגדרתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאם הוא ייוותר כגורם השולט בעזה, אזי הדבר יחליש את הדומיננטיות של הרשות הפלסטינית בתוך עמה, ובעולם בכלל - ויאפשר לישראל לסרב לעד לדון בפתרון שתי המדינות". לטור המלא
"בית הקלפים" משלנו | אבי יששכרוף
"חברי הקואליציה, השרים המזוהים עם נתניהו וראש הממשלה פשוט פוגעים בפעילות מערכת הביטחון שמנסה לנהל את המערכה בעזה ובצפון ואולי אפילו לנצח אותה. בית הקלפים לא נעצר רק במערכת הביטחון. פרשת המסביר הלאומי אילון לוי שעושה עבודה מדהימה והניסיון לנטרלו מקצועית מתוך משפחת נתניהו בגלל שהשתתף במחאת קפלן, ממחישים שוב את גודל הצרה והבעיה שאליה נקלעה מדינת ישראל. והקואליציה של נתניהו, היא כרגע לא חלק מהפתרון, אלא חלק מהבעיה". לטור המלא
עושה דברו של השר | עודד שלום
"יכול להיות שקובי יעקובי הוא מזן הקצינים הפנומנליים שמטביעים חותם נדיר בכל תפקיד ונבעטים למעלה כמו מטאורים. דבר אחד בטוח, יעקובי הוא פנומן בתחום הקידום בסולם הדרגות והתפקידים. כתבי משטרה שעוקבים מקרוב אחר הנעשה במשרד לביטחון לאומי טוענים שיעקובי מקורב מאוד לאיילה בן גביר, אשתו של השר, ולא רק אליה - גם ליד ימינו, חנמאל דורפמן. קצין משטרה שטוענים נגדו טענות מהסוג הזה, או שיש לו אויבים מבפנים שמקנאים בקידומו המהיר, או שבאמת העשן שהוא משאיר אחריו מעיד על אש". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

לוקסמבורג. טלי גולרגנט, זמרת ישראלית בת 23, תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שבדיה. גולרגנט - ששם הבמה שלה הוא טלי (Tali) בפשטות - נולדה בירושלים ועזבה את ישראל עם משפחתה בילדותה, כאשר כיום היא חיה בניו יורק.בתחרות האירוויזיון היא תתחרה עם השיר הקצבי Fighter.