שר הביטחון גנץ נועד פעם נוספת עם המלך עבדאללה בבירת ירדן - והפעם, ובאופן חריג, פורסמה תמונה.
4 צפייה בגלריה
בני גנץ בפגישתו עם מלך ירדן
בני גנץ בפגישתו עם מלך ירדן
בני גנץ בפגישתו עם מלך ירדן
(צילום: AFP PHOTO / JORDANIAN ROYAL PALACE / YOUSEF ALLAN)
השחקן יהודה נהרי טוען: אסי עזר הטריד אותי מינית.
מקרה נוסף של שפעת העופות; 107 אלף תרנגולי הודו יומתו.
שאלת השתתפותו של נובאק ג’וקוביץ’, הטניסאי מספר 1 בעולם, באליפות אוסטרליה הגיעה לשיא חדש אחרי שנאסר על הסרבי להיכנס למדינה כי סירב להצהיר בנוגע לשאלה האם הוא מחוסן.
קזחסטן: "מפגינים השתלטו על נמל התעופה, ארמון הנשיאות עולה באש"

בדיקות PCR לבני 60 ומעלה ולקבוצות בסיכון. למחוסנים - בדיקות ביתיות

אחרי שמספר הנדבקים עולה בחדות ואחרי שראש הממשלה הבטיח שיחול שינוי בעומס הלא נתפס בעמדות הבדיקה, כונסה היום מסיבת עתונאים ובה הציג שר הבריאות עם אנשי משרדו את שינוי מתווה הבדיקות למי שנחשפו לחולה מאומת שיחל ביום שישי בקרוב.
לפי המתווה החדש, מחוסנים מתחת לגיל 60 שלא בקבוצת סיכון לא יופנו לבדיקות PCR, אלא לבדיקות אנטיגן מהירות שיעשו בביתם או במוקדי הבדיקה. אם נמצאו שליליים הם פטורים מבידוד. אם נמצאו חיוביים יידרשו לשהות בבידוד 10 ימים וישוחררו באישור רופא. מי שנמצא חיובי בבדיקה ביתית יידרש לבצע בדיקת אנטיגן נוספת באחד ממוקדי הבדיקה. בקרב קבוצת הסיכון, מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולה מאומת יידרשו לבצע בדיקת PCR כפי שהיה עד כה. מי שנמצא שלילי פטור מבידוד. מי שנמצא חיובי ישהה בבידוד לפחות 10 ימים, וישוחרר באישור רופא.
לגבי לא-מחוסנים או מי שהחיסון שלהם לא בתוקף ההנחיות שונות. בני 60 ומעלה או אנשים בסיכון יבצעו לאחר החשיפה PCR. במקרה של תוצאה שלילית הם יחויבו בבידוד של שבעה ימים, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR נוספת. במקרה של תוצאה חיובית הם ישהו בבידוד במשך 10 ימים וישוחררו באישור רופא. לגבי לא-מחוסנים ביתר האוכלוסייה: לאחר החשיפה למאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן במוקד בדיקה, ולא בביתם. במקרה של תוצאה שלילית הם יחויבו בבידוד של שבעה ימים, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן במוקד שבוצעה ביום האחרון לבידוד. במקרה של תוצאה חיובית הם ישהו בבידוד במשך 10 ימים וישוחררו באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.
מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שנדבק בקורונה ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן במוקד בדיקה שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה שבו הוא מטפל.
ובתוך כל אלו, הבדיקות הביתיות יהיו בתשלום, וניתן יהיה לקנות אותן ברשתות הפארם. במשרד הבריאות ציינו כי בימים הקרובים ייתכן מחסור בבדיקות ברשתות וקראו לציבור "להתאזר בסבלנות". ואכן מתחילות להיות חזרות בדיקות. עוד דבר שלא ברור הוא מה יניע אנשים שנמצאו חיוביים בביתם לעשות בדיקת אנטיגן נוספת - אלא אם הדבר הוא מחובתם אך במשרד לא ציינו זאת. במערכת הבריאות כבר מתחו ביקורת על מתווה הבדיקות החדש.


4 צפייה בגלריה
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין

4 צפייה בגלריה
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין
מדיניות חשיפה למאומת והופעת תסמין

4 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן ביתית
(צילום: EPA)

לקריאה נוספת


שבועיים אחרי הבידוד בסין עם אומיקרון, דיילת אל על שוחררה מהמתקן שאליו הועברה ותחזור מחר לישראל בהטסה רפואית מיוחדת.
ממחר ועד אמצע השבוע הבא לפחות לא צפוי גשם והטמפרטורות יעלו בהדרגה. בסוף השבוע יהיה מאד נוח ואידיאלי לטיולים.
האומיקרון מתפשט ברחבי העולם ואתמול נשבר שיא נוסף כש-2,160,000 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף בעולם. כך לפחות על פי אתר worldometrs, המרכז את הנתונים המגיעים ממשרדי הבריאות במדינות השונות.
במקום התשיעי מבחינת מספר המאומתים אתמול נמצאת יוון, שם אובחנו 50,216 חיוביים לנגיף ביום אחד. בארבעת הימים הראשונים של השנה אובחנו ביוון 134,070 חיוביים לקורונה, כמעט עשירית מסך כל המאומתים במדינה מאז פרוץ המגפה לפני כשנתיים.
מאז תחילת שנת 2022 מתו ביוון 263 חולי קורונה מסיבוכי המחלה, זאת מתוך 21,053 קורבנות המגפה במדינה. כלומר, כ-1.2% מסך כל המתים. על פי הנתונים באתונה, ביוון יש כעת 288,277 חולים פעילים, 619 מהם במצב קשה.
חוק החשמל. בתום דיון סוער במליאת הכנסת, אושר החוק של רע"מ שיאפשר חיבור לתשתיות חשמל במבנים שהוקמו ללא היתר. האופוזיציה נטשה את המליאה אחרי שבנט הצביע נגד ההסתייגות לכלול את ההתיישבות הצעירה בחוק. חברי האופוזיציה צעקו לעבר רה"מ שקם לעברם: "בושה, מכרתם את המדינה".



אחרי השוד הנועז במתחם הכספות הפרטי בתל אביב, אף תלונה לא הוגשה למשטרה מאנשים שרכושם נגנב. מה יש להם להסתיר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
הזמרת סי היימן, המשפטנית ד"ר יופי תירוש והעיתונאית והסופרת ענת לב-אדלר מספרות כיצד נחסמו בטעות על ידי פייסבוק ולא קיבלו מענה.
אבי שושן סבור כי השיר החדש של עומר אדם כושל ומבזה ומדגיש איך הפך לגבר נהנתן וחסר כבוד.
שנה אחרי שנחשף ב-ynet כי חלק מחברות הקבלן שעבדו עם וולט לא שילמו לשליחים, החברה לא רוצה יותר עובדי קבלן.
ו-80% מהפסולת בישראל מוטמנת, למרות השאיפה לשים את הדגש על מחזור. במשרד להגנת הסביבה הציעו פתרונות, אך ייקח זמן ליישם אותם