הרוג ו-5 פצועים בפיגוע דריסה במחסום מכבים, המחבל חוסל

מחבל פלסטיני דרס הבוקר שישה אנשים במחסום מכבים שליד העיר מודיעין - אחד מהם, לוחם צה"ל, נפצע באורח אנוש, ומותו נקבע בבית החולים שערי צדק בירושלים. 4 נפצעו באורח קל ואחד באורח בינוני - חלק מהפצועים הם חיילים.
המחבל, עבד א-ראזק פאיז, פלסטיני בן 41 מהכפר דיר עמאר שליד נעלין החזיק בהיתר עבודה. בזמן שנסע על כביש 443, הוא ביצע פניית פרסה לפני מחסום מכבים, וזיהה לוחמים שיצאו מהבסיס ליום צוות והולכים עם הפנים לכיוון המחסום. בשלב זה, דרס את הלוחמים ופגע בבני אדם נוספים, בהם צעיר וצעירה כבני 25 שהיו ברכב פרטי בו המחבל התנגש בזמן שהחל בהימלטות, ונפצעו באורח קל. כמו כן, שני צעירים כבני 20 נפצעו באורח קשה וקל, ונער פלסטיני כבן 15 נפצע באורח קל.
לאחר מכן, המחבל ניסה לברוח לכפר שלו דרך מחסום חשמונאים. לוחמי המעברים במחסום זיהו שהפח של המשאית שלו התעקם. בשלב זה, ניסה לדרוס את המאבטחים, והם ירו וחיסלו אותו. ביתו צפוי להיהרס בזמן הקרוב.
סה"כ אירעו ארבעה פיגועים ביממה האחרונה ביהודה ושומרון וירושלים שבהם נפצעו תשעה ונרצח לוחם צה"ל, כולל פיגוע הדריסה במחסום מכבים הבוקר, עשרות מבצעי סיכול ומצוד אחר מחבלים שטרם נתפסו. גל הטרור הנוכחי הביא למתיחתם עד לקצה הגבול של 21 גדודים בגזרת איו"ש, ובמערכת הביטחון חוששים מהתפשטות מחדש של פיגועי הבודדים. בעקבות המצב: ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.
2 צפייה בגלריה
המשאית של המחבל ליד הכפר נעלין
המשאית של המחבל ליד הכפר נעלין
המשאית של המחבל ליד הכפר נעלין
(צילום: AP / Ohad Zwigenberg)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

נור (טאליה) ריאן נורתה למוות בדירה ברחוב ארלוזורוב בחיפה. גבר שהיה איתה במקום, ככל הנראה בן זוגה, לא נפגע, וייתכן שהיה היעד לחיסול.
אזהרה לקראת החגים: "ייתכן שחמאס והג'יהאד ינסו לחטוף ישראלים בחו"ל".
בן 7 נפצע קשה בזמן ששיחק בחצר ביתו ברהט: "הכדור נפל מהאוויר".
ניסיון הדחה פוליטי ביד ושם: קיש פועל להחליף את דני דיין בח"כית לשעבר קרן ברק.
"מיין קאמפף" בת"א: מפגין הניף שלט שמשווה את נתניהו להיטלר.

מה צפוי מחר

מחר תיפתח שנת הלימודים בגנים, בבתי הספר, בחטיבות הביניים ואף בתיכונים לאחר שהמו"מ עם משרד החינוך לא צלח לאורך כל התקופה האחרונה ורק בערב חתמו על הסכם ונמנעה שביתה.
אחרי הגדלת סבסוד המס: מחיר הדלק יעלה הלילה בחצות ב-8 אגורות לליטר.
בסוף השבוע יתקיימו הפגנות כנגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו במקצת בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ביום שבת תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות - ותורגש הקלה בעומסי החום.

מה חיפשו היום בגוגל?

יוסף אלרון. שופט בית המשפט העליון, ששמו הועלה באחרונה כמועמד המקובל על הימין לנשיאות בית המשפט - בניגוד לשיטת הסניוריטי - עדכן את הנשיאה חיות ושר המשפטים בכוונתו להתמודד על התפקיד. בעקבות ההכרזה: אלרון לא יישב בהרכב בעתירה נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

משיקגו ועד ראש העין: צפו בסופרמון, שהיה גם "ירח כחול".
האמירה הבזויה של ינון מגל היא מקל בגלגלים של הימין השפוי. שווה לכם לקרוא את הדעה של עינב שיף.
"פה ושם יש עיכובים, אבל מנסים לצמצם פערים": בנתב"ג שרדו את הקיץ העמוס בהיסטוריה של השדה.
והאמת שמאחורי כלל 10,000 הצעדים ביום - האם אפשר גם פחות?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?