סוכני FBI פשטו על האחוזה של טראמפ בפלורידה: "אפילו פרצו לכספת"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הודיע בלילה כי קבוצה גדולה של סוכני FBI פשטה על האחוזה שלו במאר א-לאגו בפאלם ביץ' שבפלורידה. טראמפ טען שביתו נמצא תחת מצור, וכי הסוכנים "אפילו פרצו לכספת שלי". לפי כלי תקשורת בארה"ב, הנשיא לשעבר שהה במגדל טראמפ בניו יורק בזמן הפשיטה. לדבריו, מדובר בחלק מהמאמצים למנוע ממנו להתמודד על הנשיאות ב-2024: "התקפה שכזו יכולה להתרחש רק במדינת עולם שלישי".
ב"וושינגטון פוסט" דווח כי טראמפ חשוד שלקח מסמכים מסווגים, אותם היה אמור למסור לארכיון הלאומי, מהבית הלבן לאחוזה. בנו אריק אישר כי הוא זה שעדכן את אביו על הפשיטה, וציין כי הסיבה שבגינה הגיעו סוכני FBI למקום היא ניסיון למצוא מסמכים שחיפש הארכיון הלאומי. טראמפ בעצמו לא ציין את סיבת החיפוש החריג בהודעתו, והשווה בה את הפשיטה לפרשת "ווטרגייט". באותו דיווח ב"פוסט" נכתב כי ייתכן שהחיפוש, המשמעותי ביותר עד כה, קשור לאחת משתי החקירות המתנהלות בעניינו של הנשיא לשעבר בימים אלה. "אלה זמנים חשוכים לאומה שלנו. דבר כזה לא קרה מעולם לאף נשיא אמריקני קודם", כתב טראמפ.
בתקשורת האמריקנית מדגישים את העובדה שהפשיטה והחיפוש באחוזה של טראמפ נעשו על פי צו: המשמעות היא שה-FBI הצליח לשכנע שופט שישנו יסוד סביר לחשד שבוצעה עבירה, אם כי משפטנים הדגישו כי לא מדובר בעדות לכך שיש כוונה כלשהי להגיש כתב אישום. לפי כל ההערכות החוקרים נדרשו לפני הפשיטה לקבל גם אישור מיוחד מבכירי משרד המשפטים, שדובריו סירבו להגיב לדיווחים הלילה על המהלך. בבית הלבן, יש להדגיש, מסרו כי לא ידעו מראש על הפשיטה. ב"טיימס" אף דווח כי יועציו של הנשיא ג'ו ביידן למדו עליה מציוצים בטוויטר.
1 צפייה בגלריה
מאר-א-לאגו, בית נופש בפאלם ביץ' שבפלורידה, אשר בבעלות של דולנלד טראמפ
מאר-א-לאגו, בית נופש בפאלם ביץ' שבפלורידה, אשר בבעלות של דולנלד טראמפ
מאר-א-לאגו
(צילום: AP)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

כוחות צה"ל וימ"מ חיסלו הבוקר בשכם את איברהים אל-נבולסי - חבר בחוליית המחבלים שחוסלה בפברואר האחרון. הוא היה מעורב בכמה פיגועי ירי לעבר אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי באזור שכם ובמתחם קבר יוסף.
פצצה קטנה לקומה מעל, ועוד 7 מיד אחר כך: צה"ל חשף כיצד חוסל בכיר הג'יהאד במכת הפתיחה.
פיצוצים אדירים בבסיס רוסי בחצי האי קרים. מוסקבה: "לא מתקפה אוקראינית".
33 מועמדים נאבקו על 5 עד 7 מקומות ריאליים בפריימריז למפלגת העבודה היום.
ברק אברמוב, שהיה בשלבים מתקדמים לרכישת בית"ר ירושלים, הודיע כי הוא החליט לרדת מהעסקה.
אחרי 25 שנות קריירה ו-23 תארי גראנד סלאם, הטניסאית סרינה וויליאמס הודיעה כי בכוונתה לפרוש בקרוב.

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו הפריימריז לליכוד, במסגרתם כ-130 אלף מתפקדי המפלגה יוכלו לקבוע את גורלם של חברי כנסת מכהנים ושל מתמודדים מבחוץ.
ההתאחדות לכדורגל העניקה לבית"ר ירושלים ארכה להסדיר את ענייניה הכספיים עד מחר ב-12:00 בצהריים אחרת תרד לליגה א'.
נועה קירל תכנס מחר בבוקר מסיבת עתונאים בה היא ככל הנראה תודיע כי תייצג את ישראל באירוויזיון 2023.

התחזית

מזג האוויר יהיה מאוד יציב השבוע, ולא יחולו שינויים משמעותיים - אך יהיה פחות חם יחסית. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע לתקופה, ויופיעו מעט יותר עננים.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בחודש שעבר נרשמו 1,007,300 יציאות ישראלים לחו"ל, המספר הגבוה ביותר בחודש יולי מאז שנת 2019 – אז נרשמו 1,138,100 יציאות של ישראלים לחו"ל.
מהנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודש שעבר יצאו מישראל 881,100 ישראלים דרך נתב"ג, 78,500 יצאו למצרים דרך מעבר טאבה והיתר יצאו דרך מעברי הגבול של ירדן או דרך הים.

מה חיפשו היום בגוגל?

אשטון קוצ'ר. השחקן חשף בפרק חדש של תוכנית המציאות "במרחבי הטבע עם בר גרילס: האתגר" על מחלה אוטואימונית ממנה הוא סובל והותירה אותו ללא יכולת לראות, לשמוע או ללכת. "לפני כשנתיים היה לי סוג מוזר וסופר נדיר של דלקת כלי הדם – מה שגרם לי לאבד את הראייה, את השמיעה ואת שיווי המשקל שלי", סיפר קוצ'ר. "לקח לי בערך כשנה לחזור לעצמי". מהי בעצם המחלה שממנה הוא סובל?

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

טבילת האש של לפיד: מה עמד מאחורי התמונות מפגישת העדכון עם נתניהו? מה עשו בעבר מנהיגים בלי רקע צבאי, האם רק הגנרלים יכולים להוביל מהלכים גדולים? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
מווטרינרים ועד מטפלים: מחסור בכוח אדם בעמותות שמצילות בעלי חיים.
סוף סוף: וואטסאפ לא תספר לכולם שעזבתם את הקבוצה.
המונה טועם ביקר במטבח של מסעדה ביתית באשקלון ואכל מנה נהדרת בטעם של פעם.
ואופל אסטרה, המשפחתית שמחזיקה בהיסטוריה מפוארת ובעבר מהבולטות בקטגוריה, נוחתת בישראל אחרי שנים ארוכות שבמהלכן נעלמה מהנוף.