שתף קטע נבחר

2013 בצרכנות: מקופיקס לחיסול מחירי 9.99

השנה החולפת נפתחה בעליות מחירים של כל מוצרי הצריכה והסתיימה בפתיחת רשת חדשה שהפכה את המושג "כל התפריט ב-5 שקלים" לקונספט צרכני נפוץ. עוד קרו השנה: מבצע גבייה של רשות השידור, עוד ירידת מחירים בסלולר והתחזקות הטבעונים. ומה יקרה ב-2014? מחירי 9.99 יהפכו ל-9.90, חבילת ערוצים צרה תוצע ב-120 שקל ותשתית האינטרנט תיפתח לתחרות

כל התפריט ב-5 שקלים

האירוע הצרכני של השנה הוא הקמתה של רשת קופיקס. נכון שרוב הישראלים לא קנו בה ולו ספל קפה אחד ונכון שרוב משקי הבית טרודים יותר בעלות המשכנתא, מחירי הדלק, העוף וחשבונות החשמל והאינטרנט, אבל כולם מכירים את שמה של הרשת החדשה וכולם יודעים שמהרגע שנפתח הסניף הראשון שלה - עולם הקפה, הכריכים והמאפים עבר טלטלה.

 

קראו עוד בנושא:

רשת קפה חדשה: כל התפריט ב-5 שקלים

קפה ב-5 שקלים: הצרכנים התנפלו

אפקט קופיקס: עוד בתי קפה מציעים תפריט ב-5 שקלים

ארומה הורידה את מחיר ההפוך ב-3 שקלים

 

תפיסת המחיר של כוס קפה הפוך נחתכה בשליש וישראלים לעולם לא יוכלו עוד לשתות כוס ב-17-14 שקל בלי לתהות כמה פריטים יכלו לקנות בסכום הזה בקופיקס. הרעב הצרכני לרשת כזאת לא קשור רק בתאווה לקפה. הוא קשור לתשוקה העזה שלנו למהפכנים צרכניים. כך היה עם משה כחלון וגולן טלקום ב-2012 וכך היה עם איציק אלרוב ומחאת הקוטג' ב-2011. אבי כץ הוא האביר על הסוס הלבן של צרכני ישראל ב-2013.


הפתעת השנה ()
הפתעת השנה

אבי כץ. אולי לא שתיתם קפה בקופיקס, אבל בטח תמכתם בבשורה הצרכנית שלה (צילום: יעל אנגלהרט) (צילום: יעל אנגלהרט)
אבי כץ. אולי לא שתיתם קפה בקופיקס, אבל בטח תמכתם בבשורה הצרכנית שלה(צילום: יעל אנגלהרט)

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? ארומה כבר הורידו מחירים. פעמיים. גם קפה קפה נכנעו לטרנד והשמועה אומרת שלנדוור וקפנטו יאלצו גם הן להוריד מחירים. במקביל, קמה לקופיקס רשת מתחרה ובתי קפה רבים החלו להציע תפריט ב-5 שקלים. אז בשנה הבאה אנחנו מאחלים לתופעה לצמוח ולהתפשט ולתקוע יתדות עמוקים. וכן, גם למשיח צרכני חדש.

 

עליות מחירים בסופר

חודשים רבים לפני הולדת קופיקס, שנת 2013 נפתחה בצרימה פסימית: המחירים בסופר עלו. בשלהי 2012, רוב ספקי המזון ומוצרי הצריכה העלו מחירים אחרי שהתאפקו במשך שנה שלמה, מאז מחאת הקוטג'. האמתלה: מחירי הסחורות והתשומות עלו. כשלמעשה, האמת היא שכשאלה יורדים, המחירים לצרכן לא יורדים בהתאם.

 

ברגע שהסכר נפרץ (יוניליוור היתה הראשונה, אסם שנייה) – כולם חיכו ששופרסל, הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, תאשר את הייקור. כשהיא עשתה זאת, כל הרשתות האחרות התיישרו בהתאם. בסופו של דבר, אפילו המחלבות העלו את מחירי מוצריהן ולא בחיל וברעדה.

 

קראו עוד בנושא:

שופרסל: נעלה מחירי אלפי מוצרים החודש

אחרי שופרסל: רשתות נוספות העלו מחירים

איפה הכי זול: 60 סיירים ישוו מחירי סופרים

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? בגדול, מחירי הסחורות בעולם בירידה. עקב כך אנחנו מייחלים לנס: ירידת מחירים גורפת בתחום מוצרי המזון והצריכה. עוד אנחנו מאחלים שהחקיקה שאמורה לקדם תחרותיות בענף המזון תעשה סדר בענף, על כל מקטעיו. 

 

עליית מחירי האלכוהול והסיגריות: געגועים לערק

אחרי עליית מחירי המזון, משרד האוצר הכניס להילוך שלישי את הרפורמה במיסוי האלכוהול. האלכוהול הזול התייקר בגלל ניפוח רכיב המס וסחף איתו את הוודקה הזולה ואת עראק איילות. מוצרי האלכוהול היקרים דווקא הוזלו, לשמחת בעלי הממון. עוד קודם לכן, יוקרה הבירה מה שהעמיד את המבשלות הקטנות בסכנת הכחדה ואת גולדסטאר וחברותיה בסימון עליית מחירים מרגיזה.

 

העראק עולה יותר (צילום: אוהד צויגנברג ) (צילום: אוהד צויגנברג )
העראק עולה יותר(צילום: אוהד צויגנברג )

 

הסיגריות, גם הן במגמת התייקרות בשנים האחרונות, התייקרו עוד יותר השנה. המעשנים שכבר שינמכו מותג, נאלצו לפזול לעבר טבק לגלגול. בחודש האחרון, פיליפ מוריס הודיעה על התייקרות ודובק: דווקא על הוזלה.

 

קראו עוד על עליית מחירי האלכוהול והסיגריות:

לפיד הפתיע: הסיגריות התייקרו הלילה ב-2.5 שקלים

מתייקרים: תגידו ביי לוודקה זולה ועראק ב-30 שקל

שוב גזירה למעשנים: מחירי הסיגריות עולים

דובק: נוזיל כמה ממותגי הסיגריות

שנתיים קשות למעשנים. מה יהיה ב-2014?

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? אנחנו לא אופטימיים. נמשיך לקנות בירה במבצעים, ונתפלל שלא ייטלו מאיתנו את שמחת החיים שעוד נותרה לנו.

 

ירידות מחירים בחלב ובאופנה

לא רק העלאות מחירים היו השנה בסופר. אחרי שתנובה העלתה את מחיר הקוטג', היא הורידה אותו באמצע השנה, לראשונה מאז מחאת הקוטג' ולראשונה מיוזמתה ובעקבות הורדת מחיר החלב הגולמי. בפרוש 2014 נתכבד גם בגבינה לבנה ובשמנת מתוקה זולה יותר, וכן בהוזלה של 1.1% במוצרי החלב שבפיקוח, נחמה פורתא לנוכח יוקר המחייה שעדיין שולט פה במלוא העוז.

 

החברות הגדילו רווחיהן והגבינות נכנסו לפיקוח ()
החברות הגדילו רווחיהן והגבינות נכנסו לפיקוח

 

ירידות מחירים אירעו גם באופנה - הוניגמן הודיעה שהיא מוזילה בגדי ילדים בעקבות כניסת קסטרו לתחום זה ו-s.wear הקדימו אותה עם מהלך דומה, רשתת איפור זולה חדשה נכנסה לארץ ורשת תכשיטים חדשה קה שגם היא חרטה על דגלה מחיר נמוך. אפילו בוויטמינים יש אור בקצה המנהרה: עדן טבע מרקט מבטיחה להוריד את מחירי תוספי המזון, אבל הכי טוב לקנות מחו"ל דרך האינטרנט – זה עדיין (לרוב) יותר זול.

 

קראו עוד על ירידות המחירים:

תנובה: "משבר הקוטג' לימד אותנו ענווה"

רוב הרשתות עדיין לא ייקרו את הקוטג'

איפור בזול: Flormar בישראל, גולברי תקים רשת חדשה

קסטרו: נתחרה בכל מי שמוכר בגדי ילדים

  

המשך ירידת המחירים בסלולר

ירידת מחירים היתה גם בסלולר השנה. HOT מובייל וגולן טלקום המשיכו לגרד את הרצפה עם מבצעים כגון X חודשים באפס שקלים וגם YouPhone הציעה לישראלים למודי הסבל הסלולרי מחירים זערוריים למדי. את החגיגה הזאת תדלקה מטרה שעמדה לנגד עיני גולן טלקום ו-HOT מובייל - להגיע ל-7% מלקוחות השוק הפרטי כדי לקבל בחזרה את הערבות שהפקידו עבור משרד התקשורת, בסך 700 ו-350 מיליון שקל. עקב כך אנחנו חוששים שבעל הבית כבר לא ישתגע ב-2014.

מה הוא מתכנן השנה? מיכאל גולן (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
מה הוא מתכנן השנה? מיכאל גולן(צילום: שוקה כהן)

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? אם להיות מציאותיים, כמה חודשים בחינם זו לא מתנה שמקבלים כל יום, לכן נסתפק במחירים של 100-70 שקל. עוד נאחל לעצמנו שימוש זול בסלולרי בחו"ל: משרד התקשורת הודיע שיכפה על חברות הסלולר לחסום את הגלישה הסלולרית בחו"ל כך שלא נקבל עוד חיובי עתק באשמת אפליקציית המיילים; וכן שלא יקום פה דואופול שיירומם אט אט את המחירים כלפי מעלה, בעקבות התוכנית להקמת שתי רשתות סלולר בלבד בדור הרביעי, האחת של פרטנר ו-HOT מובייל והשנייה של סלקום, פלאפון וגולן טלקום.

 

ניוד תוך חצי שעה

במקביל, משרד התקשורת חייב השנה את חברות הסלולר לנייד את קו הטלפון תוך חצי שעה, במקום בתוך שלוש שעות עד כה. גם הליך הניוד של מספר קווי קוצר משלוש שעות לשעה אחת בלבד.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? ניוד תוך חצי שעה גם מאמצעי תקשורת שאינם טלפוניה.

 

קראו עוד על הסלולר ב-2013:

ללא הגבלה? חריגות גלישה יקרות בסלולרי

חשבון הסלולר הוזל בעיקר למשתכרים גבוה

זמן הניוד בסלולר יתקצר לחצי שעה

2 חברות הסלולר החדשות הגיעו ל-17% מהשוק

 

תוקפם של תווי קנייה הוארך ל-4.5 שנים

ומקיצור להארכה: במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד הרבוע הכחול (מגה) ושופרסל, השופט פרופ' עופר גרוסקופף בבית משפט המחוזי בלוד קבע כי הצרכנים יוכלו לעשות כיום שימוש בתווי קניה שתוקפם פג כבר ב-2004 ואילך. בנוסף, תוקפם של תווי קניה חדשים יוארך ל-4.5 שנים. אם מימוש התו יתבצע ברשתות מגה או שופרסל, לצרכן ינתן עודף במזומן או בתו ולא בזיכוי. בנוסף, תווי הקניה החדשים, יונפקו על גבי כרטיס מגנטי ולא עוד כתווים מנייר.

  

HOT, בזק ו-yes משדרגות, השוק הסיטונאי ומיזם הסיבים נושפים בעורפן

HOT ובזק שידרגו את מהירויות הגלישה ללקוחותיהן ו-yes הכריזה שתשיק טלוויזיה גם על גבי הסמארטפון. טוב לב? לא ולא. הן כולן משייפות חרבות לקראת יישום השוק הסיטונאי ב-2014. אחרי שנים של עיכובים, משרד התקשורת יכפה על בזק ו-HOT למכור תשתית אינטרנט לחברות תקשורת נוספות, כך שהן יוכלו לשווק אותה לצרכנים ולשווק שירותים נוספים על גביה. כך, שוק תשתית האינטרנט ייפתח לתחרות וגם מיזמי טלוויזיה של סלקום ואורנג' רק מחכים לרגע הזה. או אז ימכרו פה חבילות ב-99 שקל, כך מבטיחים.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? שאכן נוכל לקנות תשתית ממי שרק נרצה, שחבילות הערוצים יוזלו (משרד התקשורת מתכנן להכריז בקרוב על חבילת ערוצים צרה משופרת מזו הנוכחית שמציעות חברות הכבלים והלוויין) ושמיזם הסיבים של חברת החשמל, שהושק ב-2013, יקרום עור וגידים ויהפוך למתחרה השלישי בשוק התשתית.

 

חבילת הערוצים הצרה נכשלה, חכו ל-2014

ב-2013 רק כמה אלפי צרכנים קנו את חבילות הערוצים הצרות של HOT ו-yes שהוצעו ב-149 שקל לחודש עם תמהיל לא אטרקטיבי בעליל. כך, מי שלא מעוניין בעידן פלוס ולא מסתפק בחיבור לאינטרנט, נותר עם טלוויזיה לא זולה.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? חברות הכבלים והלוויין כבר הכינו חבילות ערוצים צרות משופרות ב-120 שקל. ל-yes תהיה חבילת ילדים צרה, בין היתר וגם ל-HOT יהיו כמה אופציות צרות. את החבילות ניתן יהיה להגדיל - למשל להוסיף להן חבילת סרטים ב-43 שקל. הן לא מושלמות, אך הן אופציה. והן יושקו בקרוב מאוד. בשבועות הקרובים,

  

שביתת הטכנאים ב-HOT

התלונות על חברות הסלולר התמעטו השנה וחברת HOT חזרה לככב במצעד התלונות. שירות הלקוחות של חברת הכבלים התמוטט בעת שביתת הטכנאים ולא התאושש לגמרי גם אחרי שהסתיימה.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה: מענה זריז, תיקון מהיר, תקלות מעטות. בכל החברות.

 

מבצע הגבייה של רשות השידור

לחכות לטכנאי שבוע זה אמנם סבל וייסורים, אבל השנה, רבים יותר סבלו מקריאת מכתבי ההתראה של אגף הגבייה. האגף הזה לא אימתני במיוחד בימים כתיקונם, ולראייה, אזרחים רבים לא שמעו ממנו במשך שנים למרות שלא שילמו את אגרת הטלוויזיה, אלא שהוא שכר משרדי עורכי דין ואלה - פעלו בדרכים שאינן עדינות ומעודנות. המשרדים ניסו בכל דרך, כולל בדרכי התחזות להתקשר לאזרחים החשודים באי תשלום אגרה ולגלות אם יש ברשותם מקלט טלוויזיה. הם התדפקו על דלתות אזרחים, הסתכלו מעבר לגבם לבדוק את שנת ייצור הטלוויזיה והחליטו שיש להם חוב של אלפי שקלים.

 

המבצע הזה, הצית שנאה וזעם נגד אגרת הטלוויזיה, מס שרבים במילא חושבים שאינו הוגן והיו מעדפים שיושת על חברות הכבלים והלוויין. התוצאה: רבים שילמו קנסות מנופחים ומופקעים, רבים קיבלו דרישות לתשלום למרות שאין ברשותם מקלט, אבל גם רשות השידור יצאה בשן ועין.

 

ראשית, בית-המשפט כפה על הרשות לחשוף את שכר הטרחה שהיא משלמת לעורכי-הדין החיצוניים. מסתבר שמדובר במיליוני שקלים. בסופה של חשיפה - הרשות ויתרה על שירותיהם.

 

בנוסף, מי שאין ברשותו ממיר דיגיטלי לא יכול לקלוט שידורי טלוויזיה ועל כן החל מהשנה לא נדרש לשלם את אגרת הטלוויזיה. גם את זה החליטה הרשות אחרי פנייה לבית-המשפט.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? שתימצא דרך לשמר את השידור הציבורי בלי גבייה אלימה.

 

קראו עוד על גביית אגרת הטלוויזיה:

ככה לא גובים אגרה: נזיפה לרשות השידור

רשות השידור: רודפים גם את מי ששילם אגרה

שיא בתלונות המוצדקות על אגרת רשות השידור

רשות השידור תפסיק לגבות ממי שאין לו ממיר

 

איקיוטק

רשות השידור היא לא גובה החובות היחיד שעורר השנה כעס אדיר בציבור. פתאום קם אדם בבוקר מחליט שיש לו 100 אלף בעלי חוב ומתחיל ללכת לכ-20 משרדי עורכי דין.

 

האם אלה חייבים אמיתיים? אין ספק שגם אם צרכנים רבים אכן נרשמו בקלות דעת או בכוונה תחילה לשירותי התוכן הדיגיטלי של איקיוטק (במרום), הם לא בהכרח ידעו שמדובר בהתחייבות שמצריכה התנתקות מאוד מפורשת. הם קיבלו דרישה לחוב של אלפי שקלים כעבור שנים ולמרות שרשויות החוק מודעות לבעיה - כרגע, אין מסייע. אחרים קיבלו דרישת תשלום למרות שלטענתם מעולם לא השתמשו בשירותי החברה, חלקם היו קטינים בעת הרישום.

 

משרד התקשורת חיסל את תופעת החיובים ב-SMS ב-2011 והקרקע שעליה צמחה איקיוטק נשמטה מבין רגליה והיא מגששת אחר "חייביה" ויהי מה. מי יעצור אותה? את התשובה לכך נקבל ב-2014.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? שהצדק יצא לאור.

 

קראו עוד על דרישת התשלום של איקיוטק והצרכנים הזועמים:

איקיוטק: "100 אלף לקוחות חייבים לנו כסף"

רשויות המדינה מנסות לפעול נגד איקיוטק

שר התקשורת: "לחקור את איקיוטק בגין נסיון מרמה"

איקיוטק לא יכולה לפתוח לכם בקלות תיקים בהוצל"פ

 

אופיס דיפו ורשתות רהיטים שנסגרו

אגב חובות, אופיס דיפו התמוטטה שוב השנה ונקנתה שוב וכך גם מתאים לי (ml) וג'אמפ. לעומת זאת בענף הרהיטים – רשת שנסגרת - בדרך כלל לא חוזרת. גם השנה רשתות רהיטים נסגרו או נקלעו לקשיים והותירו אחריהן צרכנים מופסדים.

 

נסגרה ונפתחה מחדש. אופיס דיפו (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
נסגרה ונפתחה מחדש. אופיס דיפו(צילום: ירון ברנר)

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? שלא נשלם מראש, אלא רק אחרי שיותקן המטבח.

 

מעקב אחרי מחירי פירות וירקות

כדי לבדוק שרשתות השיווק לא מתחזרות ומרוויחות ביתר על מצרכים שהחקלאים מוכרים להן (בדרך כלל) בזול - משרד החקלאות הוסיף השנה שלל עדכוני מחירים באתר שלו, כולל בדיקת מרווח השיווק של הרשתות.

 

מה אנחנו מאחלים לשנה הבאה? שייכנס לתוקף חוק הסטנדרטים, שיכפה על הקמעונאים והמוכרים בשווקים לסמן סחורה חקלאית לפי סוגים: מובחר, סוג א', סוג ב' וכו'. כמו כן שיוקם השוק הסיטונאי שאמור להתחרות ברשתות השיווק תוצרת טרייה.

 

כמה באמת מרוויחות רשתות השיווק על הירקות והפירות? (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
כמה באמת מרוויחות רשתות השיווק על הירקות והפירות?(צילום: גיל יוחנן)

 

במשרד החקלאות מסרו כי: "חוק הסטנדרטים אושר והתקנות ייכנסו לתוקף במהלך שנת 2014 ויביאו לשיפור ניכר בשרשרת השיווק של המוצרים והגשת מוצר איכותי לצרכן. עוד ב-2014: הקמת שוק סיטוני במכרז B.O.T בשיתוף עם משרד האוצר ובדיקת עלויות רשתות השיווק במוצרים המפוקחים בשיתוף עם משרדי הכלכלה והאוצר".

 

טבעונות

כל מי שחזה בהמלטה מרגשת של עופר בסרט טבע וראה אותו נטרף כשהוא בן יום על-ידי לביאה, יודע שהטבע אכזרי, חסר רחמים וקשה. למרות זאת, טבעונות הפכה לשם נרדף לחזון אחרית הימים של הנביא ישעיהו וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ. טבעונות היא לא רק אורח חיים לפי אמות מידה של מוסר וצדק, כפי שיגידו המצדדים והיא לא רק טרנד, הטפה וסממנים של דת, כפי שיאמרו המתנגדים. טבעונות היא גם תופעה צרכנית חזקה וסוחפת.

 

אחרי שני תחקירי כלבוטק (אדום אדום וזוגלובק), שיזם תחקירן טבעוני, גם מי שלא טבעוני יודע שהיחס לבעלי החיים בתעשיית המזון הוא לעיתים קרובות מזוויע וגם מי שלא חושב להחליף את השניצל בקינואה, חושב שצריך לערוך רביזיה בתעשייה.

 

והטבעונים – הם בכל מקום, ומתרבים, בעיקר במרכז הארץ. מכירות חלב הסויה בעלייה, מוצרים החלו מקבלים תווית "טבעוני", רשתות בתי קפה גדולות יצאו בתפריטים ייעודיים ופיצה טבעונית נמכרת ברחבי ישראל.

  

אל על משיקה את Up

השלב הראשון בשמיים הפתוחים בדרך ליישום ב-2014 ואל על החליטה להמציא לכבוד כך מותג לואו-קוסט. רק חבל שכמובן היו אי אלו תקלות על חשבון הצרכן בדרך.

  

גט טקסי לא גובה יותר 5 שקלים

החברה שחוללה מהפכה בשירותיות ובזמינות של נהגי מוניות, יצאה ביוזמה מבורכת: ביטול 5 שקלים שנגבים עבור הזמנה טלפונית. יש צדק במהלך שכן ההזמנה נעשית דרך אפליקציה ואל הלקוח מגיע הנהג הקרוב ביותר. הבעיה: החברה שכחה לתת פיצוי כלשהו לנהגים שהפסידו מכך כספים. התוצאה: קרע בין החברה לנהגיה ותחושה לא נעימה בקרב לקוחותיה.

 

חופשי חודשי גמיש ברכבת

ימים יגידו אם חופשי חודשי גמיש ברכבת, שביטל את ההצמדה לחודש הקלנדרי ותקף ל-30 יום בלבד, יגרום לבלבול בקרב נוסעים שלא יזכרו מתי לחדשו, או יקל עליהם.

 

המועצה לצרכנות והרשות להגנת הצרכן עשו שרירים

לסיכום השנה, מה עשו מגיני הצרכנים הרשמיים, דלי כוח האדם והתקציבים, לטענתם? כוכבת השנה היתה בעיקר המועצה לצרכנות שהקימה את מערך הסיירים החרוץ סמ"ל, שבודק מחירים בסניפי סופרמרקט ברחבי הארץ. המועצה אף הפכה לעיר מפלט למקבלי מכתבי ההתראה מאיקיוטק.

 

לרשות להגנת ניתן הקרדיט על איסור על הטעיה בהצגה, פרסום ונקיבה של מחיר במטבע שאינו בהליך חוקי, ובעברית: ביטל מחירי 9.99 ודומיהם – סיוט צרכני ותיק. הממונה על הרשות, הנחתה את חברות טיסות השכר להבהיר מראש לצרכנים את שינויי מועדי הטיסות וכן חייבה את החברות למשלוח פירוט חיובים שנתי ולהשבת החזר כספי במקרה של חיוב בסכום עודף.

 

הרשות מסרה כי שלחה 30 הודעות לחברות מפרות חוק, נתנה 368 התראות לעוסקים בגין הפרות חוק בגין אי הצגת לוח שירות, אי הצגת מחיר כולל,אי הצגת מחיר על טובין, גביה מעבר למחיר המוצג, בין היתר, הטילה 52 קנסות מנהליים והגישה 22 כתבי אישום בגין גביה מעבר למחיר המוצג, הטעיה בפרסום, אי הצגת מחיר ואי הצגת מחיר כולל הטעיה ועסקה ברוכלות.

 

לשיפור נציע לה לתגבר ולייעל את מערך האכיפה. ברשות מסרו כי "עדיין לא הוסדר נושא איגום המשאבים לתוך הרשות ומשכך קיים קושי לרשות לנהל את מערך אכיפת עבירות הקצה בצורה יעילה. תיקון 36 לחוק הגנת הצרכן- עיצומים כספיים המונח על שולחן ועדת הכלכלה ( לצערנו זמן ממושך ללא סיבות ענייניות) מעניק לממונה סמכות אכיפה מנהלית של הוראות חוק הגנת הצרכן וכן מסמיך את הממונה ומי מטעמה לאכיפה בהליך זה גם של הוראות חוק שנקבעו עד כה כהוראות חוק אזרחיות .ועתיד לתת בידי הרשות כלי אכיפה מהיר חזק ואפקטיבי".

 

עוד מסרו כי: "ברשות התקבלו השנה 5,500 פניות, 2,650 טופלו במסגרת מתן מידע מקצועי והכוונה לצרכן.,450 פניות אשר העלו חשדות להפרה (פלילית בתחום הפרות קצה) הועברו לטיפול חוקרי סחר פנים במשרד הכלכלה. 2,400 תלונות נשארו בטיפול הרשות ( בכלל זה תלונות על חברת איקיוטק ) כנגד 15 חברות מתנהלים הליכים מקיפים הכוללים שימוע , גיבוש התחייבות וחלקם אף נחקרים בהליך פלילי מלא".


פורסם לראשונה 01/01/2014 23:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים