שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    היו שלום: המכוניות שנעלמו מאולמות התצוגה
    תהיתם לאן נעלם הונדה CRV ומה קורה עם פולקסווגן ג'טה? כמו עוד שורה של דגמים ותיקים, גם הם נטשו השנה את השוק המקומי

    יבואני הרכב מכנסים באופן קבוע מסיבות עיתונאים כדי לדווח חגיגית על הגעתו לארץ של דגם חדש, ומקווים לפרסום מהדהד בכל כלי התקשורת. שלא במפתיע, כאשר דגם ששווק מפסיק להימכר, יעשה אותו יבואן ככל שביכולתו כדי לשמור על דממה תקשורתית.

     

    יש סיבות רבות להפסקת שיווקם של דגמים: לעיתים היצרן מפסיק את ייצור הדגם עקב חוסר כדאיות כלכלית, לעיתים אלה מכירות פושרות ובחלק מהמקרים הסיבה להפסקת השיווק נעוצה בדגם מחליף שהגיע או צפוי להגיע בקרוב. 

     

    מחלף בית ינאי (צילום: עידו ארז)
    (צילום: עידו ארז)

     

    וכך גם בחודשים האחרונים, במהלכם נעלמו מאולמות התצוגה המקומיים לא מעט דגמים חשובים. בהם כאלה שנמכרו בהצלחה אדירה בעבר, אחרים ששווקו במשך שנים ארוכות וגם כאלה שזמנם באולם התצוגה הישראלי היה קצר משמעותית. קבלו את הרשימה המלאה של הדגמים החשובים שזכו להימכר כחדשים ב-2018 אך לא עוד, גם אם בידי היבואן עדיין מספר מכוניות אחרונות.

     

    אודי S - משפחת דגמי הספורט של אודי נפרדה השנה משורה ארוכה של דגמים, בכל המקרים דגמים שהוחלפו ועדיין לא הוצגו בגרסאותיהם המתאימות. כך למשל אודי S6, אודי S7 ואודי S8 היקרות, שכבר הגיעו לישראל בגרסאות רגילות אך טרם זכו לגרסאות S ספורטיביות. בנוסף נפרדנו השנה גם מה-S1 וה-RSQ3, לקראת השקת הדורות החדשים ל-A1 ו-Q3.

    ב.מ.וו סדרה 6 ו-M3 - גרסת הקופה של סדרה 5 (הקודמת) קיבלה בהמשך גם אחות עם ארבע דלתות בתצורת סדאן-קופה. האחרונה היא זו שנשארה, בעוד הקופה הקלאסית הפסיקה להימכר כדי לפנות מקום לסדרה 8 שתחליף אותה. המקרה של M3 דומה-אך-שונה. גם כאן הפסקת השיווק הגיעה בעקבות הפסקת ייצור, אך הסיבה כאן היא אי עמידה בתקני WLTP המחמירים לצריכת דלק ופליטת מזהמים. מתי תגיע M3 חדשה? אולי בעוד כשנה וחצי.

    הונדה CR-Vהדור הקודם כבר אינו מיוצר, דגם חדש הוצג בארה"ב כבר לפני שנתיים, אך עד כה טרם זכינו לראות אותו בישראל. הגרסה שמיועדת להגיע אלינו היא זו שהושקה לאחרונה באירופה עם יחידת הנעה היברידית, אך מועד הגעה ארצה טרם נקבע.

    טויוטה ורסו ואוונסיס - אחד המיניוואנים היחידים ששרד את מתקפת רכבי הפנאי ונמכר היטב גם בשנותיו האחרונות - בעיקר לצה"ל וציי רכב אחרים - ירד לאחרונה באופן סופי מפס הייצור. השיווק המקומי הסתיים בהתאם. האוונסיס הוותיקה זכתה דווקא בשנתיים האחרונות לחייה לעדנה עם תמחור שפוי, ולכן נמכרה היטב. אך גם כאן הופסק הייצור הופסק והפתרון לרכב משפחתי גדול עבר לקאמרי - שמשווקת כאן מאז אפריל האחרון.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    לקסוס GSהיפנית היוקרתית שאמורה הייתה להתמודד בהצלחה מול ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6, לא בדיוק הצליחה לעשות כך. לא כאן, ולא בחו"ל. ולכן, החלטתה של היצרנית היפנית-אמריקאית להחליף אותה ב-ES החדשה שחולקת פלטפורמה עם טויוטה קאמרי, נראית לגמרי הגיונית. כך או אחרת, אחרי שיימכרו מספר מכוניות שעדיין מצויות בידי היבואנית, יקיץ הקץ על ה-GS בישראל.

    פולקסווגן ג'טה, חיפושית, שירוקו - בסך הכל עלו 184 יחידות מהמשפחתית הגרמנית על הכביש הישראלי ב-2018, צניחה חדה של כמעט 80% לעומת אשתקד אז נמכרה היטב לצי רכב (בהנחות גדולות כמובן). ג'טה חדשה כבר הוצגה בארה"ב בתחילת השנה, אך טרם ידוע מתי יגיע לישראל. החיפושית המיתולוגית שהוצגה לראשונה ב-1938 ומאז שמרה על העיצוב הייחודי וזכתה לרנסנס לפני שנים, יורדת סופית מפס הייצור עקב ביקוש נמוך ברחבי העולם. דגם חדש לא צפוי בעתיד הנראה לעין. השירוקו? פולקסווגן החליטה על הפסקת הייצור כחלק ממגמה כללית של נטישת תצורת הקופה הפחות שימושית. כמה קנו אותה השנה? שישה בלבד.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    פורד פוקוס - מה לא נאמר על המכונית הזו, שהביאה את היבואנית דלק מוטורס לשיאי מכירות לפני 6 שנים - אך עם גילוי התקלות בתיבת ההילוכים הפכה לאחראית על הירידה הדרסטית במכירות המותג. היחידות האחרונות מהדור היוצא נמסרו ללקוחות לפני כחודשיים. פוקוס חדשה עשוי להגיע ב-2019, אך עדיין לא בטוח.

     

     (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    פיאט 500L ליבינג, פנדה - המיניוואן העגלגל והחביב לא זכה אצלנו להצלחה. לפני כשנתיים הופסק שיווק גרסת חמישה מושבים קצרה, ובתחילת 2018 נעצר גם ייבוא גרסת שבעת המושבים. ופיאט פנדה? על כל לקוח שבחר להתחדש השנה בפיאט פנדה, היו 10 שהעדיפו את ה-500 המעוצבת והיקרה יותר. זו כנראה הסיבה שבגללה בחר היבואן לעצור את השיווק הסדיר.

     

    שברולט אורלנדו, קפטיבה - עוד מיניוואן שהוקרב על מזבח רכבי הפנאי. בשנותיו הטובות נמכר האורלנדו במספרים גבוהים, בעיקר לציי רכב, אך השנה מסרה היבואנית כ-130 יחידות אחרונות, עד שנסגר המפעל שייצר את הדגם בדרום קוריאה. רכב הפנאי קפטיבה, עם שבעה מקומות ישיבה, יועד להתמודד מול יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו אך ייצורו הופסק. הוחלף על-ידי האקווינוקס שלא מציע אפשרות לשורת מושבים שלישית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    DS5 - מותג היוקרה הצרפתי השיק השנה שני רכבי פנאי חדשים: DS7 קרוסבק שכבר משווק כאן ואח קטן בשם DS3 קרוסבק, שיצטרף באמצע 2019. בין לבין הוחלט להיפרד מהמשפחתית היוקרתית DS5, שלא זכתה להצלחה. מכונית אחרונה נמסרה לפני כשלושה חודשים.

    DS5 ()
    הכתב חבר מערכת iCar

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים