מחכים למכשיר הדגל הבא של סמסונג? הוא ממש מעבר לפינה: הענקית הקוריאנית הכריזה היום (ב') על אירוע Samsung Unpacked שיתקיים באופן וירטואלי ב-14 בינואר. היא צפויה להכריז על הסמארטפונים החדשים בסדרת גלקסי S21, ואולי גם על אוזניות אלחוטיות חדשות ומוצרים נוספים.
בשנים האחרונות נוהגת סמסונג להכריז על הסמארטפונים החדשים בסדרת גלקסי S בחודש פברואר. השנה, כך דיווחה בחודש שעבר סוכנות הידיעות רויטרס, החליטה יצרנית הסמארטפונים להקדים בחודש את ההכרזה ואת ההשקה. הסיבה: בסמסונג רוצים לנצל את דעיכתה של וואווי ולנגוס בנתח השוק של אפל שהשיקה את אייפון 12 מאוחר מהרגיל.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
(הדמיה: LetsGoDigital)
3 צפייה בגלריה
ההזמנה של סמסונג לאירוע
ההזמנה של סמסונג לאירוע
ההזמנה של סמסונג לאירוע
(צילום: סמסונג)
לפי ההדלפות והשמועות ברשת, הענקית הקוריאנית מתכוונת להכריז על שלושה סמארטפונים חדשים - גלקסי S21 עם מסך בגודל 6.2 אינץ', גלקסי S21 פלוס עם מסך בגודל 6.7 אינץ' וגלקסי S21 אולטרה עם מסך בגודל 6.8 אינץ'. לכולם יהיה מסך עם קצב רענון 120 הרץ וערכת שבבים אקסינוס 2100 מתוצרת עצמית בגרסה שתגיע לרוב העולם, כולל ישראל. המשתמשים בשווקים מעטים, בהם ארה"ב וסין, יקבלו את ערכת סנאפדרגון 888 החדשה של קוואלקום. גרסת האולטרה תצויד בסוללת 5,000 מיליאמפר-שעה, דגם הפלוס יקבל סוללת 4,800 מיליאמפר-שעה ו-S21 הסטנדרטי יסתפק ב-4,000 מיליאמפר-שעה.

הכי בהיר שיש

גרסת האולטרה צפויה להיות כמובן המתקדמת ביותר: המסך שלה יהיה הבהיר ביותר אי פעם בסמארטפון של סמסונג - 1,600 ניטים לעומת 1,400 בדור הקודם. בפעם הראשונה בסדרת ה-S, האולטרה יציע תמיכה בעט מגע, אולם העט יימכר בנפרד ולמכשיר לא תהיה תושבת לטעינה ואחסון כמו במכשירי סדרת נוט. מערך הצילום של גרסת האולטרה צפוי לכלול בין היתר מצלמת 108 מגה פיקסל ושתי מצלמות טלפוטו, עם זום אופטי x3 ו-x10. האח הגדול בסדרה יהיה גם הדגם היחיד עם גב מזכוכית ולא מפלסטיק ועם מסך קמור בקצוות.
3 צפייה בגלריה
גלקסי באדס פרו בתמונה שהודלפה לרשת
גלקסי באדס פרו בתמונה שהודלפה לרשת
עיצוב חדש. גלקסי באדס פרו בתמונה שדלפה לרשת
ומה יהיו המחירים? S21 יעלה באירופה החל מ-849 אירו, S21 פלוס החל מ-1,099 אירו ו-S21 אולטרה החל מ-1,399 אירו. אם הדיווחים אכן נכונים, סמסונג מוזילה את המכשירים הקטנים ב-50 אירו בהשוואה לשנה שעברה, בזמן שהיא מייקרת את המכשיר המתקדם באותו סכום. זה לא השינוי היחידה בהשוואה לדור הקודם: השנה סמסונג צפויה ללכת בעקבותיה של אפל ולמכור את המכשירים החדשים ללא מטען ואוזניות בקופסה. ואם כבר אוזניות, במסגרת אירוע ההכרזה אנחנו מצפים לראות דגם אלחוטי חדש, בדיוק כמו בשנים קודמות. לפי הדיווחים, סמסונג צפויה להשיק את גלקסי באדס פרו, אוזניות נטולות חוטים (TWS) עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC). מתמונות שהודלפו לרשת עולה שמדובר באוזניות עם עיצוב חדש שמזכיר יותר את הבאדס המקוריות מאשר את צורת השעועית של הבאדס לייב שיצאו השנה.
לאחרונה דווח כי סמסונג מתכננת להוציא לגמלאות את סדרת הנוט שהושקה לראשונה ב-2011. ההבדלים בין מכשירי הנוט לבין סדרת ה-S הולכים ומיטשטשים בשנים האחרונות, ותמיכה של S21 אולטרה בעט מגע תהפוך את שתי הסדרות לכמעט זהות. בחברה הקוריאנית מתכוונים להקדיש את משאבי המחקר והפיתוח שיתפנו לטובת המכשירים המתקפלים, קטגוריה צומחת שמסייעת להבדיל אותה מהמתחרות בשנתיים האחרונות. השנה סמסונג אמורה להציג לא פחות מארבעה מכשירים מתקפלים.