אמזון הכריזה אמש (יום ג') על צ'אטבוט חדש בשם Q שמיועד למשתמשים ארגוניים ויתחרה ב-Copilot של מיקרוסופט, ב-Duet AI של גוגל ובגרסה הארגונית של ChatGPT. השימוש ב-Q יעלה החל מ-20 דולר בחודש למשתמש.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל AWS אדם סליפסקי
מנכ"ל AWS אדם סליפסקי
מנכ"ל AWS אדם סליפסקי
(צילום: Noah Berger / Getty Images)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ענקית הטכנולוגיה הכריזה על הצ'אטבוט החדש במהלך Re:invent, כנס המפתחים השנתי של AWS, חטיבת הענן שלה, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס. בחברה אומרים כי Q יכול לענות על שאלות הקשורות למידע הארגוני, לפתור בעיות, לסכם מסמכים, ליצור תוכן, לכתוב קוד, להפיק תובנות ועוד. הוא מתממשק עם תוכנות שונות כמו מיקרוסופט 365, סיילספורס, דרופבוקס ועוד.
ריפרש
האמת על הביקור של מאסק בישראל / עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר
27:06
בניגוד לצ'אטבוטים אחרים, Q לא מבוסס על מודל שפה גדול (LLM) ספציפי: המשתמשים יכולים לבחור אם הם רוצים להשתמש במודל Titan של אמזון עצמה, במודל Llama 2 של מטא או בקלוד 2 של חברת אנתרופיק. בחברה מדגישים כי המידע שיוזן לצ'אטבוט לא ישמש לאימון המודלים, כך שאין חשש לדליפת מידע רגיש.
2 צפייה בגלריה
אמזון Q
אמזון Q
אמזון Q
(צילום: אמזון)
אמזון מצטרפת לשוק הצ'אטבוטים באיחור ניכר: ההכרזה על Q מגיעה בדיוק כשנה לאחר ש-OpenAI השיקה את ChatGPT, וחודשים אחרי שהמתחרות מיקרוסופט וגוגל שחררו מוצרים דומים ללקוחות שלהן. בחודשים האחרונים מנסה אמזון לצמצם את הפער בתחום ה-AI, בין היתר באמצעות השקעה של ארבעה מיליארד דולר באנתרופיק, אחת המתחרות הבולטות של OpenAI, ובעזרת ההשקה של פלטפורמת Bedrock שמאפשרת ללקוחותיה לגשת למודלים שונים של בינה מלאכותית.
במסגרת כנס Re:invent הכריזה אמזון גם על Trainium2, שבב חדש שפיתחה לאימון והרצה של יישומי בינה מלאכותית. מדובר במהלך שמטרתו להפחית את התלות בשחקנית הדומיננטית בתחום השבבים לבינה מלאכותית, אנבידיה. לצד זאת, הודיעה אמזון כי השבב החדש של אנבידיה, H200, יהיה זמין ללקוחותיה. מיקרוסופט נקטה מוקדם יותר החודש בגישה דומה כאשר הכריזה על שבב AI משלה, שיוצע ללקוחות לצד השבבים של אנבידיה. ואם כבר מדברים על אנבידיה, אמזון הודיעה בכנס על הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת השבבים. בין היתר, החברות ישתפו פעולה בפרויקט ששמו Ceiba לבניית מחשב העל מבוסס המעבדים הגרפיים (GPUs) המהיר בעולם לבינה מלאכותית. המחשב יתבסס על יותר מ-16 אלף סופר-שבבים מדגם NVIDIA GH200 NVL32 וטכנולוגיית התקשורת Elastic Fabric Adapter (EFA) של אמזון. הוא יתארח על גבי תשתית הענן של אמזון וישמש את צוותי המחקר והפיתוח של אנבידיה לקדם טכנולוגיות בינה מלאכותית, סימולציות, נהיגה אוטונומית, רובוטיקה ומחקר רפואי.