ענקית החיפוש גוגל מפרסמת הבוקר (יום ב') את מצעד המושגים המחופשים ביותר לשנת 2023 ב-60 מדינות. בישראל מלחמת "חרבות ברזל" זכתה השנה לרוב החיפושים, בראשם צמדי המילים "פיקוד העורף" ו"צבע אדום" ואחריהן "קבלת רישיון נשק".
1 צפייה בגלריה
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
תת-אלוף דניאל הגרי. עקף את דניאל פרץ ודני קושמרו
(צילום: דבור צה"ל)
מי שמככב במפתיע בחיפושים השנה הוא דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, שהפך בעקבות המלחמה לדמות מוכרת בכל בית בישראל. הגרי הגיע לא רק למקום השישי בקטגוריית המלחמה, אלא גם למקום הרביעי ברשימת האנשים הכי מבוקשים בחיפוש, אחרי השחקנית יעל אלקנה (זוכת הריאליטי "הזמר במסכה"), העיתונאי יאיר שרקי, כתב חדשות 12 שיצא מהארון, וברונו מארס, שהופיע בישראל רגע לפני פרוץ המלחמה. הגרי מקדים את שחקן הכדורגל דניאל פרץ ואת מגיש הטלוויזיה הוותיק דני קושמרו. ברשימה נכללים גם האלוף במילואים יאיר גולן, שחילץ פצועים מהשטח ביום הטבח, וגם הפרשן אליהו יוסיאן.
העיסוק במלחמה ובהשפעותיה ניכר במגמות החיפוש של הישראלים כמעט בכל תחום. כך, למשל, ברשימת חיפושי האנשים שהלכו לעולמם השנה נמצאות שני לוק ז"ל והתצפיתנית נועה מרציאנו ז"ל שנחטפו ונרצחו ב-7 באוקטובר, וכן הכדורגלן לשעבר ליאור אסולין ז"ל, שנרצח במסיבת ה"נובה".
מצעד החיפושים של גוגל
ברשימת האתרים ואפקליציות החדשות שזכו לזינוק הגבוה ביותר ביחס לשנה שעברה, ניצב האתר והאפליקציה "חמ״ל", המאפשר לכל משתמש רשום לפרסם דיווחים ולהעלות תכנים. המלחמה בין ישראל לחמאס הייתה גם הנושא המחופש ביותר בעולם בתחום החדשות ב-2023. אחריה: הצוללת טיטאן שטבעה באוקיינוס האטלנטי, רעידת האדמה בטורקיה, ההוריקן הילרי וההוריקן אידליה.

ChatGPT לפני בארד

2023 הייתה גם שנת הפריצה של הבינה המלאכותית. ברשימת המילים המבוקשות ביותר בתחום הטכנולוגיה נמצאים יישומי הבינה המלאכותית ChatGPT של OpenAI ובארד של גוגל.
בין סדרות הטלוויזיה המבוקשות ביותר בחיפוש: "גוף שלישי" בכיכובן של רותם סלע וגל מלכה היא הסדרה הטרנדית של השנה, ואחריה "אל ת׳מאן", הגרסה הלבנונית לסדרה הטורקית "אלף לילה ולילה". בתחום תכניות הריאליטי, "האח הגדול" (רשת 13) היתה המבוקשת ביותר גם השנה, אבל למתחרה קשת יש את הנוכחות הגדולה ביותר בעשיריה הראשונה, עם חמש תוכניות: "הזמר במסכה", "רוקדים עם כוכבים", "מבחן ההורים הגדול", "חתונה ממבט ראשון" ו"המטבח המנצח". סרט הקולנוע הכי מחופש השנה הוא ברבי ומיד אחריו אופנהיימר.
לפי גוגל, החוגגת השנה 25 להיווסדה, המילים המחופשות ביותר בכל השנים הללו הן "ההופעה של ביונסה" ו"אימוג'י לב". בהרכבת הרשימה נבחנו טריליוני שאילתות חיפוש שהצטברו החל מ-2004.