כמה תעלה לנו הממשלה החדשה?

בריאיון לדן רבן סיפר גד ליאור, הכתב הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות", על המשמעויות של ההסכמים הקואליציונים, המשרדים החדשים שיוקמו וההערכות הראשוניות על העלויות של הממשלה החדשה לקופת המדינה. בנוסף, עו"ד אמי פלמור - מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, דיברה על המשמעות של העברת היחידות השונות בין המשרדים והחלפת מנכ"לי המשרדים שמנהלים את המדינה.
4 צפייה בגלריה
במליאת הכנסת
במליאת הכנסת
במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנושא אחר, הילה ציאון - עורכת ערוץ הנדל"ן של ynet סיפרה על ההגרלה הרביעית והאחרונה השנה של תוכנית "דירה בהנחה" ואביעד פרידמן - מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון היוצא, אמר מדוע לדעתו אין להמשיך עם ההגרלות הללו לאורך זמן.
כמו כן, נווית זומר - כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", סיפרה על התחרות העולה לקרפור מצד שופרסל שהחליטה להביא את רשת SPAR ההולנדית לישראל. האם המחירים ירדו בעקבות הכניסה של ענקיות המזון הבינלאומיות?
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה

אשראי בלי אפליה? מאחורי ההצרה של דיסקונט

בריאיון לרועי כ"ץ, סיפר פרופ' דן עמירם - דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, על היתכנות ההצרה של בנק דיסקונט על כך שלא ייתן אשראי לאנשים ולעסקים שיפלו על בסיס דת, גזע, מין, או נטייה מינית, ואף טען כי "כל הבנקים יכולים לפעול כמו דיסקונט, גם אם לא יפרסמו. אין בעיה שהמערכת הבנקאית תגיד: 'הלקוחות האלה מחוץ לתיאבון הסיכון שלנו'". בנוסף, טלי פרקש - כתבת ערוץ היהדות של ynet, סיפרה כיצד תיקון חוק האפליה עלול בסופו של דבר לפגוע דווקא במגזר החרדי.
4 צפייה בגלריה
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
(צילום: רויטרס)
כמו כן, עו"ד תמיר אפורי - ראש מחלקת קניין רוחני במשרד שיבולת, הסביר על אודות גבולות חופש הביטוי וההעתקה ברקע סאגת תנועת "דרכנו", אשר האשימה את "אם תרצו" בהפרת זכויות יוצרים, יובל מן - עורך ערוץ הדיגיטל של ynet דיבר על מכירת טיקטוק ששוב על השולחן בארה"ב, נועם ריין - עיתונאי הרכב של אתר iCar מקבוצת "ידיעות אחרונות" הסביר על המס על הרכבים החשמליים שצפוי לזנק בקרוב ועדי אחראי-הוך - מנהלת ביקורת מע"מ נתניה ברשות המיסים סיפרה על תוצאות הפשיטה של הרשות על חומוסיות ופלאפליות במסגרת מבצע "גרגירי זהב".
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה

כאוס הדרכונים ותעודות הזהות נמשך

בריאיון לצחי שדה, סיפרה איריס ליפשיץ-קליגר - כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", על כאוס הדרכונים ותעודות הזהות שעדיין נמשך על אף ההבטחות של משרד הפנים למצוא פתרונות לתורי הענק בלשכות מינהל האוכלוסין.
4 צפייה בגלריה
תור למשרד הפנים בירושלים
תור למשרד הפנים בירושלים
תור למשרד הפנים בירושלים
(צילום: רוני בר מרקו)
בנוסף, ליאור בן תורה שושן - מנהלת תחום קריירה ב-AllJobs, סיכמה את השנה האחרונה בשוק העבודה וסיפרה על המשבר שנמשך בהייטק, על תופעת ההתפטרות השקטה ועל המעבר חוצה המגזרים למודל עבודה היברדי. כמו כן, ד"ר ברכה חלף - לשעבר המדענית הראשית של משרד האנרגיה ומייסת משותפת של קרן האקלים גרביטי, דיברה על משבר האנרגיה שמלווה את העולם כולו חודשים ארוכים ועל העלייה במחירי החשמל שהגיעה בעקבותיו.
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה באמצעות הסימניה בנגן המצורף

תחרות ל-One Zero? בנק חדש קיבל רישיון

בריאיון לרועי כ"ץ, סיפרה סימה שפיצר - מנהלת יחידת הרישוי ובנקים חדשים בפיקוח על הבנקים, על הבנק הדיגיטלי החדש של ניר צוק המכונה "esh", אשר קיבל השבוע רישיון מבנק ישראל ואמרה כי בבנק המרכזי "מקווים שהציבור ייצור את התחרות". בנוסף, שפיצר טענה כי רפורמת המעבר בקליק בין הבנקים "היא הצלחה", על אף שיעורי ההיענות השנויים במחלוקת עד כה.
4 צפייה בגלריה
מייסדי הבנק הדיגיטלי החדש אש (esh) במעמד קבלת הרישיון מהנגיד ומהמפקח על הבנקים
מייסדי הבנק הדיגיטלי החדש אש (esh) במעמד קבלת הרישיון מהנגיד ומהמפקח על הבנקים
מייסדי הבנק הדיגיטלי החדש אש (esh) במעמד קבלת הרישיון מהנגיד ומהמפקח על הבנקים
(צילום: דוברות בנק ישראל)
כמו כן, ד"ר יופי תירוש - סגנית דקאן הפקולטה למשפטים באוניברסטת תל אביב, דיברה על החוקיות של התיקון המוצע לחוק האפליה של חברת הכנסת אורית סטרוק ועל האם הוא עשוי לעבור את מבחן בג"ץ; עו"ד לביא אבנת - מנהל מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, סיפר על פרשת "מיידוף הישראלי" ועל הנאשם מייק בן ארי שהוסגר לארץ בתחילת השבוע, והמקעקעת ליאל סלמן סיפרה את סיפורה האישי על אודות כיצד עברה משכונת ג'סי כהן בחולון לבעלת עסק עצמאי בגיל 24 בלבד.
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה שבנגן