מאטצ' גרופ (Match Group), הבעלים של למעלה מ-45 חברות היכרויות שונות, ביניהן טינדר ו-OkCupid הפופולריות, הכריזה על השקת מסלול משתמשים חדש באפליקציית ההיכרויות הינג' (Hinge) שברשותה. בתגובה, מניית החברה זינקה בכ-11% במסחר בשבוע שעבר. בכך, השלימה מניית מאטצ' גרופ עלייה של כ-26% בחודש האחרון, לאחר שבשנת 2022 איבדה כ-70% מערכה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
4 צפייה בגלריה
היכרות בטינדר
היכרות בטינדר
היכרות בטינדר. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
המודל החדש יעלה למשתמשים כ-60-50 דולר לחודש, בהשוואה לכ-35 דולר במודלים הקיימים כיום, כאשר מטרת החברה היא לפנות למשתמשי דור ה-Z עם רכיבים מתקדמים למשתמשים פעילים במיוחד, כמו נגישות מהירה יותר לאנשים ש"החליקו ימינה" (מי שסימנו כי הם מעוניינים לשוחח עם הצד השני) וטיוב המלצות.
בכך, מקווים בחברה לגרום להתרחבות השימוש באפליקציה, אשר עד כה פופולרית במיוחד במערב אירופה ובחלקים בארה"ב, בדגש על ניו יורק. כמו כן, מדובר בגורם שצפוי להגדיל את ההכנסה הממוצעת למשתמש, אשר אשתקד עמדה על 25 דולר בחודש בלבד.

חברת האם של וולט מזנקת

חברה נוספת שזינקה בשיעור דומה של כ-14% במסחר בבורסת ניו יורק בשבוע שעבר, הייתה דורדאש (DoorDash), ענקית משלוחי המזון האמריקנית שרכשה לאחרונה את חברת וולט (Wolt) בעבור כ-8.1 מיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
שליח וולט
שליח וולט
שליח וולט
(צילום: עמית שעל)
דורדאש, אשר נוסדה בשנת 2013 ומתמקדת במשלוחים של "הקילומטר האחרון" (מהעסק לבית הלקוח, בדומה לוולט), היא ספקית שירותי משלוחי המזון הגדולה בארה"ב והיא פועלת בה ובמספר מדינות נוספות ברחבי העולם, בהן קנדה, אוסטרליה, יפן וגרמניה.
הזינוק האחרון במניית החברה מגיע ברקע הכרזת החברה על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם רשת בתי הקפה המובילה סטארבקס (Starbucks), אשר צפוי לכסות את כל מדינות ארה"ב עד חודש מרץ הקרוב, עם השקה מיידית בקליפורניה, בטקסס, בג'ורג'יה ובפלורידה.
בכירים בשתי החברות ציינו את חשיבות המשלוחים לצמיחת פעילות סטארבקס, לצד התאמה לצרכי המשתמש באמצעות אפליקציית דורדאש. לטענת סטארבקס, הזמנות המשלוחים של הרשת בארה"ב זינקו בכ-20% בשנה האחרונה, כאשר לקוחות המשלוחים מזמינים במחיר כמעט כפול מאשר בחנויות הפיזיות.

עליות הריבית ממשיכות להשפיע על השווקים

סיליקון ואלי בנק (SVB) ואלי פייננשל (Ally Financial), אשר מספקות שירותי בנקאות מסחרית לעסקים בינוניים ושירותי מימון לרכב ולמשכנתאות - בהתאמה, זינקו בכ-17% כל אחת בשבוע שעבר. שתי החברות רשמו את העליות החדות לאחר שהציגו תוצאות כספיות טובות מהותית מהצפי, ברקע עליות הריבית החדות שנרשמו בחודשים האחרונים בארה"ב, ואף שיפרו את התחזיות שלהן לקראת השנה הבאה.
4 צפייה בגלריה
גולדמן זאקס
גולדמן זאקס
גולדמן זאקס
(צילום: Gettyimages)
מנגד, גולדמן זאקס - אחד מבנקי ההשקעות המובילים בעולם - צנח בכ-10% במסחר בניו יורק בשבוע שעבר. ברקע, לאחר שנה קשה במיוחד בשווקים, רשם הבנק רבעון רביעי ברציפות של ירידה בהכנסות וברווח למניה, לצד ירידה חדה של עד 80% בהנפקה של ניירות ערך חדשים ("חיתום").
בנוסף, הבנק רשם ירידה של 14% בהכנסות מייעוץ השקעות ושל 27% בניהול הנכסים ולצד כל זאת החל בנק ההשקעות המוביל החודש בפיטורים נרחבים של כ-3,200 עובדים, המהווים כ-6.5% מכלל כוח האדם בחברה.
סיבה אפשרית נוספת לירידות בשווי המניה של גולדמן זאקס, הייתה דיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו הבנק המרכזי של ארה"ב (הפדרל ריזרב, או ה"פד"), פתח בחקירה כנגד הבנק בחשד לנקיטת צעדים לא מספקים להגנה על חשבונות הלקוחות, ברקע להגדלת היקף האשראי.
מנגד, המתחרה הגדולה מורגן סטנלי רשמה דווקא עלייה של כ-8% בשבוע שעבר, על אף תוצאות חלשות שהציגו מגמה דומה בבנקאות ההשקעות, בייעוץ ובמסחר, אם כי עדיין היו גבוהות מהצפי.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.