למתחילים: סדרות חובה עם עונה אחת

"השומרים". עשור אחרי העיבוד הקולנועי של זאק סניידר, מגיעה הסדרה שמבוססת על הקומיקס המופתי. היא מתרחשת במציאות אלטרנטיבית בארצות הברית, בה אנשי החוק עוטים מסכות - בין אם מדובר בשוטרים במדים שמסתירים את פניהם מחשש לנקמה, או בסוכנים מיוחדים בתחפושת על תקן גיבורי-על בשירות מערכת האכיפה, שיכולים לפעול בחשאי מעבר למגבלות החוק. יחד הם נאבקים במליציית עליונות לבנה שחבריה חובשים מסכות משלהם. הסדרה אומנם דורשת לא מעט ריכוז וגם קצת שיעורי בית (כמו צפייה בסרט וקריאה על הקומיקס) אבל היא שווה כל רגע, ובינינו - זה לא שאתם קצרים בזמן בלאו הכי. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
"השנים". שיתוף פעולה של HBO עם BBC, שיתחבב עליכם במיוחד אם נהניתם גם מהנבואות המלחיצות של "מראה שחורה". הסדרה העתידנית עוקבת אחר קורותיה של משפחה אחת בבריטניה במשך 10 שנים (2029-2019), ומתארת את התהליכים המדיניים והטכנולוגיים שצפויים להתרחש בעשור הקרוב. ובקצרה: דיסטופיה מדכאת, מטרידה ועצובה אך אקטואלית שהיא נורת אזהרה לכולנו. (זמין לצפייה ב- yes)
"צ'רנוביל". מיני סדרה בת חמישה פרקים, שמתארת בצורה דקדקנית וריאליסטית את המחדלים שהביאו לאסון הגרעיני הגדול בתולדות האנושות, שהתרחש בצפון-מערב אוקראינה ב-1986. עשרות נהרגו מחשיפה מיידית לקרינה ועשרות אלפים אחרים יישאו לעד צלקות, אך "צ'רנוביל" מתמקדת דווקא בבירוקרטים הסובייטים (שמבוססים על אנשים אמיתיים), שניהלו את האסון תוך כדי ניסיון לטייח את ממדיו העצומים ולהסתיר מהציבור את הנזק שנגרם. היא אולי פחות מרוממת רוח וכיפית משהייתם רוצים לשעת בידוד, אבל אולי תנחם אתכם העבודה שיכול היה להיות הרבה, אבל הרבה יותר גרוע. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
אופוריה
אופוריה
אופוריה
(צילום: באדיבות HBO)
"אופוריה". הגאווה הישראלית של הרשימה. "אופוריה" מבוססת חלקית על הסדרה של רון לשם ודפנה לוין מ-2012, ועוקבת אחר תלמידי תיכון אמריקני שמתנהלים כאילו על ספיד, או אם לדייק קוקאין, ושאר סמים קשים יותר או פחות. כל אחת מהדמויות מתמודדת עם שריטות משלה - אלו שהותירו ההורים, ההתבגרות המואצת בחסות הרשתות החברתיות או חוויית התיכון המורכבת והלחץ החברתי המגיע איתה. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
"משפחת ג'מסטון". כל רשימה צריכה קומדיה, בייחוד אם צריך לשמור על המורל של אנשים שהתנתקו מהציביליזציה לשבועיים. הסדרה עוקבת אחר משפחת מטיפים טלוויזיונית מפורסמת, שעומדת מאחורי כנסיית ענק. ובעוד אלפי המאמינים שלה רוצים להינצל ולחזור בתשובה, הם בעיקר מתמקדים בתחזוק עסק שמגלגל מיליוני דולרים על הגב שלהם. אב המשפחה הוא ג'ון גודמן ("רוזאן", "ביג לבובסקי") - סיבה טובה לצפות לכשעצמה, אך מי שגונב את ההצגה הוא דווקא דני מקברייד ("על הפנים"), שמגלם את בנו הדביל, ג'סי. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת ג'מסטון"
מתוך "משפחת ג'מסטון"
מתוך "משפחת ג'מסטון"
(צילום: Fred Norris/HBO)

לרציניים: סדרות שמצריכות ריכוז - אבל משתלמות בגדול

"יורשים". לקח ל"יורשים" לא מעט זמן לתפוס תאוצה מאז שיצאה לדרך ב-2018. על פניו, זוהי סדרה מעט אפרורית ונטולת שמות מפוצצים, שעוסקת במשפחת מיליארדרים הנלחמים ביניהם על השליטה באימפריית תקשורת. אבל אחרי כמה פרקים נחשף הקסם של "יורשים" במלואו, כשמבינים שהאיפוק והיבשושיות הוויזואלית הם יתרון שמאפשר להתעסק במה שחשוב באמת: הצפייה במאורת צפעים, שעושים כמיטב יכולתם להכיש זה את זה, ואם אפשר - גם להרוג. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)

"שקרים קטנים גדולים". הסדרה שהכניסה לחיינו את הביטוי האהוב "פורנו נדל"ן" עשויה אולי לדכא אתכם עם האחוזות מעוררות הקנאה שלה בזמן שאתם תקועים בביתכם הממוצע, אבל היא בהחלט שווה צפייה. ל"שקרים קטנים גדולים" יש את כל מה שצריך בשביל בינג' טוב: קאסט נשי של איי-ליסטריות כמו ניקול קידמן, ריס ווית'רספון ולורה דארן, פסקול מצוין שיגרום לכם להתאבסס למייקל קיוואנוקה, לוקיישנים מעוררי קנאה ובימוי משובח. הבונוס? שתי עונותיה היחידות מחכות לכם במלואן ב-VOD כבר עכשיו. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
מתוך "שקרים קטנים גדולים"
מתוך "שקרים קטנים גדולים"
מתוך "שקרים קטנים גדולים"
(צילום: Jennifer Clasen/HBO)
"להרוג את איב". בהתחלה, "להרוג את איב" הייתה הקאמבק הטלוויזיוני של סנדרה או, לו כולם חיכו מאז שעזבה את "האנטומיה של גריי". כשעלתה סוף סוף לאוויר - הבינו שזו גם הייתה ההחלטה הכי טובה שעשתה בקריירה שלה. או מגלמת את איב, חוקרת בסוכנות הביון הבריטית, שבמסגרת משימת פענוח של סדרת רציחות, מנסה להתחקות אחר רוצחת שכירה (ג'ודי קומר) שפועלת בשליחות גוף מסתורי. יחסי החתול והעכבר בין השתיים הופכים לקרב פסיכולוגי, שנשען על יחסי הערצה ומשיכה הדדיים. (זמין לצפייה ב-HOT)
"הצמד". סדרת דרמה מ-2015 בת שלוש עונות מבית יוצר "הסמויה", שמתמקדת בתקופה שבה הפך הפורנו לחוקי בניו יורק של תחילת שנות ה-70. לא מדובר בעוד הזדמנות להציץ על סטיות למיניהן - אלא על האלימות, הניצול והכסף שמאחורי התעשייה. ג'יימס פרנקו מגלם בתפקיד כפול את התאומים וינסנט ופרנקי מרטינו - האחד מכור להימורים והשני צריך לחפות עליו, בעוד שמגי ג'ילנהול היא אם חד הורית שעוסקת בזנות עצמאית, בלי סרסור, כדי לפרנס את בנה. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
"הצמד"
"הצמד"
"הצמד"
(צילום: Paul Schiraldi )

המחוייבים: להשקיע את הבידוד בקלאסיקה ששווה את זה

"משחקי הכס". מה נותר לומר על הסדרה שכבר כתבו עליה הכל? ובכל זאת, אם יצא שחייתם על כוכב אחר בו לא שודרו תכני HBO, הגיע הזמן שתשלימו את הסדרה המדוברת של העשור, ואז תודו על כך לקורונה. "משחקי הכס" מבוססת על סדרת ספרי הפנטזיה של ג'ורג' ר. ר. מרטין, "שיר של אש וקרח", ומתרחשת בעולם בדיוני המדמה את תקופת ימי הביניים. אפשר להגיד שהיא מזכירה את "יורשים" רק עם אחים מרושעים פי מיליון, דרקונים מעופפים, מגיה שחורה ומהלכים לבנים מרושעים שיקריפו לכם את הצורה. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
אמיליה קלארק ב"משחקי הכס"
אמיליה קלארק ב"משחקי הכס"
אמיליה קלארק ב"משחקי הכס"
(צילום: באדיבות HBO)
"סקס והעיר הגדולה". סדרת הקאלט שהגדירה דור שלם של נשים, או אם לדייק - גרמה לדור שלם של נשים להגדיר את עצמן כקארי, מירנדה, שרלוט או סמנת'ה (וכן, כולכן אמרתן קארי אבל עמוק בפנים ידעתן ששרלוט). רביעיית החברות בשנות ה-30 לחייהן, בואכה 40, הביאה למסכים שלנו ארבע זוויות של סקס, רומנטיקה, סטייל ושאיפות מקצועיות - הכל על רקע ניו יורק החלומית (תלוי באיזה פרק אתם תופסים אותה), ועם כוס קוסמופוליטן ביד. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
"הסופרנוס". "הסופרנוס" אומנם ירדה מהאוויר כבר ב-2007, אך עד היום היא נחשבת לאחת הסדרות הטובות בהיסטוריה הטלוויזיונית - הרבה מזה הודות למשחק של ג'יימס גנדולפיני המנוח שגילם את טוני סופרנו, הגנגסטר מניו ג'רזי שמנסה לשלב בין תפקידו כמנהיג מאפייה לראש משפחה. בדיעבד, הסדרה השפיעה רבות על ז'אנר סדרות הפשע האמריקניות, ותרמה לא רק בחידוד הקווים לדמותו של הגנגסטר, אלא גם בעומק העלילתי, בעירוב הז'אנרים וברף ההפקה. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
"הסמויה"
"הסמויה"
"הסמויה"
(צילום: HBO)
"הסמויה". הסדרה שאובמה תיאר כ"אחת מיצירות האמנות הגדולות של העשורים האחרונים" ירדה מהמסך לפני עשור, אבל היא עדיין ממשיכה לבעוט ולהשתבח גם במרחק הזמן. כמו "הסופרנוס", גם "הסמויה" עסקה בפשע, רצחה דמויות בלי חשבון, הייתה מתובלת באהבה, נגעה בהפרעות נפשיות ולבסוף שינתה את פני הטלוויזיה. אך במקום גנגסטרים, היא עסקה במערכות השונות בבולטימור - בהם המשטרה, ארגוני הפשיעה, העיתונות, מערכת החינוך והפוליטיקה - ודרכן הראתה את השחיתות והריקבון שפושטים בכול. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
"הנותרים". דיימון לינדלוף, אחד מהאנשים שאחראים ל"אבודים", יצר דרמת מדע בדיוני נוספת שבה רב הנסתר על הגלוי: ביום בהיר אחד נעלמים להם שני אחוזים מאוכלוסיית העולם. אם מחפשת את בנה התינוק, בן מחפש את אביו, הרחוב נמלא בזעקות. פאסט פורוורד שלוש שנים קדימה, ומתברר שהסיבה להיעלמותם טרם פוענחה, ושהאנשים שנותרו בעולם עדיין מנסים להתמודד עם מה שקרה. במשך שלוש עונות היא עסקה במשמעות ואמונה באמצעות עלילה חלומית, הומור שחור וכמה מהדמויות המורכבות והמטורפות ביותר שנראו על המסך. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)
9 צפייה בגלריה
"הנותרים"
"הנותרים"
"הנותרים"
(צילום: Paul Schiraldi )
"בנות". ה"סקס והעיר הגדולה" של דור ה-Y, שעקבה אחר חייהן של האנה, ג'סה, מארני ושוש - ארבע נשים צעירות, מבולבלות, שחיות בעיר הגדולה מכולן (ניו יורק, אלא מה) וניסו להבין מה הן רוצות לעשות עם עצמן, תוך כדי שלימדו אותנו דבר או שניים על הוויה נשית בעולם הנוכחי. בעוד שרבים צפו בשש עונותיה בזמן אמת, בינג' נשמע לנו כמו רעיון כיפי למדי, ולו כדי לחזור לכמה מהפרקים האיקוניים ביותר, או סתם כדי להיזכר בימים בהם אדם דרייבר עוד לא היה אחד הכוכבים המבטיחים בהוליווד. (זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום tv)

העצלנים: אם לא בא לכם לצאת מנטפליקס

"בוג'ק הורסמן". המבקר שלנו כינה אותה "הסדרה היחידה של נטפליקס שאולי ראויה באמת לתואר 'יצירת מופת'" - ורבים מהאנשים שעקבו אחר שש עונותיה כנראה יסכימו לחלוטין. אם עובדת היותה סדרת אנימציה גורמת לכם לדמיין שהיא קומית, מטופשת וילדותית - אתם לא יכולים לטעות יותר. "בוג'ק הורסמן" מלווה את גיבורה - סוס שחווה ילדות איומה, הפך לכוכב טלוויזיה וניתב את אומללותו למסלולים שהרסו את חייו וחיי הקרובים לו - בסחרחורת העגומה שלו מטה, עד למקום בו לא תהיה לו ברירה אלא להתמודד עם הנזק שגרם והכאב שהפיץ. עצוב? כן. צפיית חובה? אלף פעמים כן.
“Love is Blind”. ה-סדרה הכי מדוברת של נטפליקס בימים אלה, ובצדק. הכירו את ריאליטי השידוכים שמכניס את "חתונה ממבט ראשון" לכיס הקטן: לאורך עשרה פרקים, הסדרה עוקבת אחר 30 נשים וגברים שיוצאים לדייטים אישיים במשך עשרה ימים בתקווה למצוא אהבה. הקאץ'? הם לא רואים אחד את השני, אלא מתקשרים מתוך תאים אטומים, ובסיום אותם עשרה ימים הם בוחרים האם להציע נישואים לצד השני. כשהם סוף סוף פוגשים זה את זה, הם נוסעים לחופשה רומנטית במקסיקו, שם הם זוכים לדבר פנים מול פנים ולהכיר את האדם האמיתי שמאחורי הקול. כצפוי, הרבה דברים משתנים במהלך החופשה, ומי שמחזיקים מעמד - מתחתנים כעבור מספר שבועות בטקס אמיתי לגמרי. הסיום יפתיע אתכם לחלוטין ופרק האיחוד כבר יגרום לכם להאמין שוב באהבה.
"תולדות ההיפ הופ". סדרה תיעודית שהיא בעצם חלום עבור כל חובבי הז'אנר בפרט, ואוהבי המוזיקה בכלל. שאד, אמן היפ הופ בעצמו, משחזר את צמיחתו של הז'אנר בארצות הברית, ולשם כך מראיין עשרות מהאנשים הכי בכירים ומוערכים בו - מגראנדמאסטר פלאש והשוגרהיל גאנג, דרך דידי וליל קים ועד אייס קיוב וסנופ דוג.
"בית הנייר". רגע לפני שעולה העונה הרביעית, זה הזמן להיכנע להייפ ולתת צ'אנס אמיתי לסדרה הספרדית שכבשה את כל העולם. אז נכון, לפרקים היא מזכירה יותר טלנובלה מאשר סדרת מתח, אבל בואו נודה בזה - מעולם לא נראתה על המסך חבורה שגרמה לשוד ענק להיראות כל כך לגיטימי או סקסי, כמו זו שהקים הפרופסור עם טוקיו, ריו, דנבר וחבריהם.
9 צפייה בגלריה
"בית הנייר"
"בית הנייר"
"בית הנייר"
"מכוער וטעים". אם כבר ללכת על סדרת פודיז, אז אין ספק שזו של השף דיוויד צ'אנג (האיש שמאחורי מסעדת מומופוקו בניו יורק) היא האחת. ב"מכוער וטעים" (Ugly Delicious), צ'אנג מטייל בכל רחבי העולם ומתחקה אחר שורשיהם הקולינריים, ההיסטוריים והתרבותיים של מאכלים אהובים כמו פיצה, טאקו, מאכלי ים, ברביקיו, אוכל הודי ועוד. בין ביס לביס תזכו לראות פרצופים מוכרים כמו אלה של עזיז אנסרי, ניק קרול ("פה גדול"), מנחת "טופ שף" פדמה לקשמי ועוד, ועל הדרך תלמדו קצת על האוכל שאתם מכניסים לפה. מבטיחים שלא תצטערו.
"חינוך מיני". מסדרות הלהיט האחרונות של נטפליקס, שמספקת הצצה לחיי המין של התיכוניסטים - אותם נערים ונערות שנולדו הישר לתוך האינטרנט ותרבות המסכים, ויודעים הכל על הכל. או לפחות כך הם חושבים, עד שהם פוגשים את אוטיס, מתבגר חנון שחי עם אמו הסקסולוגית (ג'יליאן אנדרסון), ומנסה לעזור להם בבעיותיהם בחדר המיטות. יחד עם מייב, הנערה הפרועה של השכבה, הוא פותח מעין קליניקה ומנסה להתעלם מהמתח הרומנטי שנוצר גם בינו לבין מייב - מבלי להתייחס לכך שהוא חסר ניסיון מיני בעצמו. אם תתמידו בצפייה, תגלו שזוהי לא סתם סדרת נוער קלילה מלאה בטינאייג'רים חרמנים, אלא שגם אפשר ללמוד ממנה לא מעט בעצמכם.
9 צפייה בגלריה
חינוך מיני
חינוך מיני
"חינוך מיני"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"עין קווירית". הגלגול החדש של "טאץ' עליז לסטרייט שיעיז" (Queer Eye) עלתה לנטפליקס ב-2018, ונראה שהפעם היוצרים מצאו את הנוסחה המושלמת: חמישיית גייז שמתמחים בתחומים שונים (אופנה, עיצוב בית, אוכל ועוד) פוגשים בכל פרק גבר או אישה שזקוקים למהפך בחייהם, אך הפעם אלה לא רק סטרייטים, אלא אנשים מכל הספקטרום המגדרי והקווירי. תוך פחות משנתיים שודרו כבר ארבע עונות + עונה מיוחדת ביפן, שגרמו למיליוני צופים בכל העולם לצחוק מהתרגשות וגם לייבב מול הסיפורים האישיים והנוגעים ללב של המשתתפים. תכינו טישו ומשהו כיפי לנשנש - זה יהיה מסע מרגש.