שבע שנים לאחר פתיחתה של מסעדות "בלו סקיי" ושש שנים לאחר פתיחתה של מסעדת "לומינה" של השף מאיר אדוני, ייסגרו שתי מסעדות היוקרה הכשרות, המשקיפות על חוף ימה של תל אביב. שתי המסעדות נפתחו לאחר שמסעדות "כתית" ו"המזללה" שהיו בבעלותו נסגרו.
3 צפייה בגלריה
שפים ישראלים
שפים ישראלים
מאיר אדוני: סוגר את "בלו סקיי" ואת "לומינה" הכשרות
(צילום: יח"צ)
שתי המסעדות נחשבו למסעדות יוקרתיות ויקרות - "בלו סקיי" הייתה מסעדת דגים כשרה ששכנה על גג המלון, ו"לומינה" הייתה מסעדת בשר כשרה, ששכנה בקומה הראשונה.
עם פרוץ מגפת הקורונה, שתי המסעדות היו בין הראשונות להיסגר. עם חזרת המשק לשגרת קורונה, לא נפתחו שתי המסעדות.
אדוני עלה לכותרות בשיא המגפה, כשסיפר ל-ynet שטס לקנדה בכדי לפרנס את משפחתו, לאחר שכל מסעדותיו בעולם, נסגרו. אדוני מחזיק גם במסעדת "לילה" בברלין, שנפתחה לאחרונה מחדש, ובמסעדת "נור" בניו יורק.
3 צפייה בגלריה
  מאיר אדוני: "אין לי קשר קולינרי או עסקי עם הרשת"
  מאיר אדוני: "אין לי קשר קולינרי או עסקי עם הרשת"
מאיר אדוני: "אין לי קשר קולינרי או עסקי עם הרשת"
(צילום: יח"צ)
לפני כחצי שנה אדוני פרש מהשותפות ברשת האוכל המהיר "דוניא", שגם נשאה את שמו בשיכול אותיות.
חודשים ספורים לפני פרוץ מגפת הקורונה, אדוני פתח את מסעדת "ים" הכשרה בירושלים, השוכנת במלון קראון פלאזה. המסעדה אמורה להיפתח מחדש בחודשים הקרובים, עם פתיחת המלון.
3 צפייה בגלריה
מסעדת "ים" של מאיר אדוני
מסעדת "ים" של מאיר אדוני
מסעדת "ים" של מאיר אדוני
(צילום: תיקי גולן)
מטעמו של השף מאיר אדוני נמסר בתגובה: "לאחר שמונה שנות פעילות של המסעדות הכשרות שלנו במלון קרלטון החליט המלון לא לפתוח בשלב זה את המסעדות. מסעדת ים הכשרה במלון קראון פלאזה בירושליים תיפתח בעוד מספר חודשים ספורים".
יוסי נביא, מנכ"ל מלון קרלטון, מסר בתגובה: "לאור משבר הקורונה העולמי הוחלט בשלב זה לא לפתוח את מסעדות השף במלון, ברצוננו להודות לשף מאיר אדוני על שיתוף הפעולה הפורה לאורך השנים של מסעדות שף מובילות בתחומן יחד עם מלון העסקים שזכה בתואר המלון העסקי הטוב בישראל בשבע השנים האחרונות".

מאיר אדוני לא לבד

מאז תחילת משבר הקורונה ועד היום נסגרו עשרות מסעדות, ברים ובתי קפה בארץ, ובהם הבר "נורמה ג'ין", מסעדת "האנוי", הסניף הראשון של "קפה לואיז" בחיפה ורבים נוספים. מומחים בתחום המסעדנות צופים כי במהלך החודשים הקרובים ייסגרו מסעדות רבות, שלא יצליחו לצלוח את המשבר.