בשנים האחרונות ברור לכל שהמטבח המדובר ביותר בעולם והמסקרן יותר מכל זה המטבח שלנו - אותו מטבח ים תיכוני מיוחד במינו, שאליו מתחברים גם המטבח הערבי-שאמי, שהוא חלק משמעותי ובלתי נפרד ממנו וגם המטבח הירושלמי ומטבחים נוספים שנולדו מקיבוץ גלויות של יהודים מהתפוצות, בתוך חלקת האלוהים הקטנה שלנו במזרח התיכון.
4 צפייה בגלריה
תל אביב גרוב: דנה לי ברמן, יונתן שרביט ואפי כוץ
תל אביב גרוב: דנה לי ברמן, יונתן שרביט ואפי כוץ
תל אביב גרוב (מימין לשמאל): דנה לי ברמן, יונתן שרביט ואפי כוץ
(צילום: גיל אבירם)
השגרירים הבולטים של המטבח הזה הם השמות המוכרים - אסף גרניט עם מסעדות בלונדון ובפריז, איל שני עם מסעדות בכל העולם, מאיר אדוני עם מסעדות בברלין ובמזרח אירופה וגם טום אביב עם מסעדות במרוקו ובארצות הברית, אבל הרשימה הזאת עוד ארוכה, וכלולים בה גם שפים מוכרים פחות שהצליחו לסקרן מספיק עם האוכל שלהם את הסביבה.
אבל עכשיו כל הבאזז שיצרנו בעולם מתנקז למיזם חדש - סדרת אירועי פופ-אפ של אוכל ישראלי בהשראת המטבח התל אביבי החדש, שיתחיל בלוס אנג'לס וימשיך בחודשים הבאים לערים נוספות בארצות הברית ובהמשך גם לאירופה.
4 צפייה בגלריה
תל אביב גרוב
תל אביב גרוב
מנה של השף קובי בכר שתוגש במסגרת הפופ-אפ בלוס אנג'לס
(צילום: חיים יוסף)
הפופ-אפ ייפתח בשבוע הבא, יימשך שלושה ימים (19-21/10), ובמהלכו יגיעו לארצות הברית השפים קובי בכר, יהונתן שרביט ודנה-לי ברמן. מאחורי היוזמה עומדת אשת האוכל אורלי סגל, שמלווה את המשלחת לארצות הברית.
אירועי הפופ-אפ בלוס אנג'לס ייפתחו במסיבה תל אביבית שמחה שתתקיים במסעדת NUA בברלי הילס - המסעדה של יואב שוורד, הזכור מסדרת העבר "קחי אותי שרון", כבחור שזכה בלבה של שרון אילון, ובשנים האחרונות חי עם משפחתו בלוס אנג'לס ומשמש כשף של מסעדה שבבעלותו.
4 צפייה בגלריה
שף יואב שוורץ (תמונת ארכיון)
שף יואב שוורץ (תמונת ארכיון)
שף יואב שוורץ (תמונת ארכיון)
היין שיוגש במסיבה יהיה יין ישראלי מיקב בנימינה, והקוקטיילים שיירקחו יהיו בהשראת העיר תל אביב. על האוכל יהיו השף המארח, יואב שוורד, והשפים שיגיעו מתל אביב - יהונתן שרביט ודנה-לי ברמן.

אירועי פופ-אפ Tel Aviv Groove

Divino - שף גוראן מיליק מארח את שף קובי בכר, 19/10
הארוחה הראשונה בסדרת ארוחות הגורמה של הפופ-אפ תהיה ארוחת ערב יוקרתית במסעדת Divino, מסעדה איטלקית-קרואטית, שממוקמת ליד שדרות סנסט.
4 צפייה בגלריה
תל אביב גרוב
תל אביב גרוב
(צילום: חיים יוסף)
השף גוראן מיליק, שהקים את המסעדה בשנת 1996, יבשל את הארוחה יחד עם שף קובי בכר (לשעבר מסעדת פאסטל), שיגיע גם הוא במיוחד לאירוע מישראל. בכר ומיליק יבנו ביחד תפריט מיוחד לערב זה, שישלב את שני המטבחים ויגיש לקהל מנות ים תיכוניות–ישראליות. הסומלייה האורח של הפופ-אפ, יהיה אפי כוץ.
Santolina – השף ברט באקמן מארח את השף יהונתן שרביט, 20/10
מסעדת סנטולינה ממוקמת על גג מלון בברלי הילטון, והיא כור היתוך של מטבחים ים תיכוניים והמטבח של דרום קליפורניה. השף ברט באקמן יארח במטבחו את שף יהונתן שרביט (משחקי השף), והשנים יבשלו יחד מנות בהשראת תל אביב.
Next Door – שף אדיר כהן ושף ליעד יחיע מארחים את השפית דנה-לי ברמן, 20/10
מסעדה כשרה יוקרתית בלב לוס אנג'לס שמי שעומדים בראשה הם שף אדיר כהן (הרברט סמואל, יבנה מונטיפיורי) ושף ליעד יחיע. המטבח הוא פיוז'ן ים תיכוני, ומי שתתארח שם היא השפית העולה דנה-לי ברמן (משחקי השף, שעבדה בעבר כשפית בפועל בבר א-וין). השפים יבשלו יחד תפריט גורמה ים תיכוני-ישראלי.
Savida – שף דן שמולוביץ' מארח את השף קובי בכר, 20/10
שף דן שמולוביץ' זכור כשף שהעביר את המסעדה שלו מעכו ללוס אנג'לס בתקופת הקורונה. שמילוביץ מתמחה בפירות ים ודגים, ובמסעדה הקטנה שלו, שנמצאת בלב סנטה מוניקה, הוא מגיש מנות שמתמקדות בחומרי גלם המגיעים מהאוקיינוס, לצד פירות וירקות מובחרים ממגדלים אורגניים מקומיים. שף שמולוביץ' יארח את קובי בכר, ושני אשפי הדגים יבשלו ארוחה יוקרתית יוצאת דופן לחובבי דגים ופירות ים.
Nua Beverly Hills - מסיבת פרידה, 21/10
ביום השלישי והאחרון של הפופ-אפ תתקיים בעיר קבלת שבת קולינרית, במהלכה השף יואב שוורד יארח במסעדתו NUA, שנמצאת במלון קרסנט בלב בברלי הילס, את השפים יהונתן שרביט ודנה לי ברמן לקבלת שבת משותפת. הארוחה תכלול תפריט ים תיכוני עילי עדכני, אותו יגישו לצד יינות מיקב בנימינה וקוקטיילים על בסיס הליקרים של היקב.