עוד לא התאוששנו מהחדשות על אודות סגירת מסעדת הלב הרחב השוכנת בשכונת כרם התימנים בתל אביב, וכבר מסעדה ותיקה נוספת נסגרת - הפעם זו המסעדה הרומנית מאמאיה, השוכנת כבר 52 שנה ברחוב בן יהודה בתל אביב. המסעדה נסגרת בשל פרויקט בנייה והתחדשות שיתחיל בקרוב בבניין. רק לפני כחודש נסגרה מסעדת ברבוניה הגדולה, הנמצאת ממש מעבר לכביש, גם היא בשל פרויקט בנייה והתחדשות עירונית.
1 צפייה בגלריה
מאמאיה
מאמאיה
מאמאיה: הסוף
(צילום: שרון ליפקינד)
"לכל דבר יש זמן ולכל דבר יש סוף", אומר יוסי סיטון, מי שהקים את המסעדה ומשמש כבעלים שלה עד היום. "עברו 52 שנים, אני כבר בן 82, התעייפתי וכוחותיי אוזלים. הייתי בן 20 כשפתחנו את המסעדה. יורם גאון אוכל פה, יוני נתניהו אכל כאן, גם שמיר ורבין אכלו פה, אני אחת המסעדות הוותיקות בתל אביב, זו חתיכת היסטוריה".
יוסי סיטון: "אני אהיה קצת עצוב, אבל זה יעבור. כל היום באים אנשים להיפרד ממני ואני אומר להם שאני לא מת ושנוכל להישאר בקשר"
שקלת לפתוח את המסעדה במקום אחר? "הילדים שלי לא רוצים, הם ראו איך אבא שלהם עובד כל השנים כמו חמור והם לא רוצים להיכנס לעסקי המסעדנות".
איך אתה מרגיש עם הסגירה? בכל זאת, חיים שלמים העברת כאן. "אני אהיה קצת עצוב, אבל זה יעבור. כל היום באים אנשים להיפרד ממני ואני אומר להם שאני לא מת ושנוכל להישאר בקשר. בינתיים אין לנו מקום, כל היום הטלפון לא מפסיק לצלצל, לא ראיתי ב-50 שנה שאני פה כל כך הרבה אנשים במסעדה כמו עכשיו".
גם מסעדת הלב הרחב מכרם התימנים תיסגר בסוף החודש, וגם השכנה שלך, מסעדת ברבוניה הגדולה, נסגרה. אתה לא לבד. "היום כל מטר בתל אביב עולה מיליונים, זה לא מפתיע, כולן נסגרות".
תנופת הבנייה בתל אביב גובה בשנים האחרונות לא מעט "קורבנות" בקרב המסעדות הוותיקות בעיר, ובהן מסעדת הסינית האדומה, קפה בתיה, מסעדת ברבוניה הגדולה, קונדיטוריה אלברט וכאמור - גם מסעדת הלב הרחב - כל המסעדות האלה נסגרו אחרי עשרות שנים של פעילות בעקבות פרויקטים של התחדשות עירונית.