שנתיים אחרי סגירתה של מסעדת צפרה, וארבעה חודשים לתוך מלחמת "חרבות ברזל", תיסגר לצמיתות מסעדת השף של אבי קונפורטי, טופולופומפו. המסעדה, שנפתחה לפני 11 שנה בהשקעה גדולה של 12 מיליון שקלים, כך על פי הדיווחים, תיסגר ביום האחרון של חודש פברואר. המסעדה הגישה אוכל פאן אסייתי (המושפע ממטבחים שונים באסיה כמו הודו, קוריאה, ויטנאם) בפרשנות האישית של השף. את חלל המסעדה עיצב האדריכל אלון ברנוביץ', שיצר - לבקשתו של השף - אלמנט נחושת מפותל ומעוגל, המזכיר קשקשים של דרקון.
במהלך הקורונה מסעדת טופולופומפו הייתה סגורה כשנה, ובסוף שנת 2021, במקביל לסגירת מסעדת צפרה, פתח קונפורטי מחדש את טופולופומפו ומיקד בה את הפעילות שלו.
1 צפייה בגלריה
אבי קונפורטי
אבי קונפורטי
שף אבי קונפורטי במסעדת טופולומפו: תיסגר ביום האחרון של חודש פברואר
(צילום: טל שחר)
קונפורטי נחשב לשף מוערך בעולם האוכל, והמסעדה שלו נחשבת ליקרה ויוקרתית - מחירן של מנות במסעדה מגיע למאות שקלים. קונפורטי הוא מהמעטים שבאמת אפשר לכנות אותם גאונים, לפחות בכל הנוגע לצלחת, ומצליח לחבר טעמים לכדי תוצאה מפתיעה. הקונצנזוס של הקולגות ואנשי האוכל בנוגע ליכולותיו הקולינריות של השף עמד תמיד מול האישיות שלו, שהייתה לרבים קשה לעיכול. הוא מעולם לא למד בישול, וברשותו תואר בלימודי מנהל בתי מלון מאוניברסיטת נבאדה בלאס וגאס.
בחודש מאי האחרון חלו 16 אורחים שביקרו במסעדה במחלת מעיים, ושתי נשים בהיריון התאשפזו בבית חולים. מסעדת היוקרה של קונפורטי נסגרה לתיקון הליקויים, ונפתחה מחדש לאחר מספר ימים.
בשנת 1997 הוא פתח יחד עם האחים ארי ויורם ירזין את המסעדה המקסיקנית "צ'ימיצ'נגה" בתל אביב (במיקום שבו שוכנת כיום מסעדת "קפה איטליה"). בהמשך הם הקימו יחד את רשת מסעדות "זוזוברה" ו"מוזס". בשנת 2007 יצא קונפורטי מהשותפות ב"צ'ימיצ'נגה", וחודשים ספורים לאחר מכן היא נשרפה. באותה שנה הוא גם פתח יחד עם יעל אורי ארנשטיין וענת בן-טובים לאופר, את מסעדת "צפרה". השלושה הכירו עוד בימי מסעדת פסטלינה, המסעדה שבה עבד קונפורטי לראשונה עם האחים ירזין. השותפות של השלושה המשיכה אחר כך גם למסעדת טופולופומפו, והיא אחת השותפויות היציבות והחזקות בעולם האוכל, ונמשכה כ-28 שנים.
לפני פרוץ המלחמה בטופולופומפו עוד חלמו רחוק. בראיון שהעניק קונפורטי ל-ynet, שלושה שבועות בלבד לפני 7 באוקטובר הוא סיפר על תוכניותיו לעתיד, שכללו, בין היתר, פתיחת מסעדה נוספת לטופולופומפו בחו"ל: "אנחנו שוקלים בחיוב כל הצעה, ושוקלים בכובד ראש התרחבות לחו"ל. על הפרק עולים מקומות שאנחנו יכולים לחיות בהם. אנחנו לא בנקודה שאנחנו מחפשים רק כסף, אנחנו מחפשים לחיות. מבחינתנו לונדון, דובאי ומיאמי הן ערים פוטנציאליות שבהן מסעדת טופולופומפו הראשונה בעולם תוכל להיפתח ותוכל להצליח, וגם לעניין שותפים שמחפשים הצלחות רעננות בזירה הבינלאומית. אם זה יקרה או לא - לאל הפתרונים, אבל אנחנו עם הפנים לשם, ותוך שנתיים וחצי אנחנו מתכננים להעמיד מסעדה במקום אחר בעולם".
עוד הוסיף ואמר קונפורטי באותו ראיון: "יש לי בטופולופומפו חוזה לעשר שנים, והדבר היחיד ששיפרתי בו זה את יכולת היציאה - יש לי עכשיו אופציות יציאה מהחוזה כי אין לדעת מה יקרה במדינה. זה נכון שאני מברר אופציות נוספות, וכרגע המטרה שלי היא להתרחב, מה שבעבר לא היה על הפרק כי ראינו את ישראל כמרכז עולמנו, והיום אנחנו בנקודה שונה. אולי מגיעה לנו הרפתקה אחרונה במקום שיש בו יותר אפשרויות ובמה גדולה יותר".
טופולופומפו מצטרפת לרשימה של מסעדות שסגרו שעריהן מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ובהן מסעדת אולה של השף אורן אסידו, מסעדת ברוט של השף יאיר יוספי, מסעדת גן השקמים, מסעדת לה סיטה של השף אבישי בן ארוש ומסעדת ארטל פורמל.