הפשיעה בחברה הערבית: שלושה בני משפחה מבאקה וג'ת נורו למוות ביום שישי, ועל פי קרוביהם הם קורבנות נקמה במסגרת סכסוך בין משפחות. הסבא של הקורבנות אמר: "עבריינים שולטים במיליון וחצי אזרחים. אנחנו קוראים ליהודים - עזרו לנו". ביום שני תצא לירושלים שיירת מחאה בגין היעדר הטיפול בפשיעה במגזר.
3 צפייה בגלריה
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
קורבנות הרצח ביום שישי: אחמד שרקיה, מוחמד שרקיה ואמיר אבו חוסיין
סוף לחגיגת החוזרים מדובאי? מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי חתם ביום שישי על צו שבאופן מעשי קובע כי כל המדינות המוגדרות כעת ירוקות – ושהישראלים החוזרים מהן לא חייבים בבידוד – יהפכו לאדומות מיום ראשון בעוד שבוע, 27 בדצמבר. החוזרים, כך לפי הצו, יידרשו לבידוד של עשרה ימים. לאור אירועי העבר, ייתכן עדיין שיהיה שינוי במהלך השבוע הקרוב.
החיסון של מודרנה יוצא לדרך: מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, העניק בסוף השבוע אישור חירום לחיסון נגד קורונה של החברה, חלוצת טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA. החיסון, שנבדק על עשרות אלפי אנשים, בריאים, קשישים ואלה הסובלים ממחלות רקע, נמצא בטוח ובעל יעילות גבוהה ביותר. ישראל צפויה לקבל חיסונים שיספיקו לשלושה מיליון איש.
3 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
עכשיו זה רשמי. חיסון חברת מודרנה
(צלום: AFP)
טעות בדיווחי משרד הבריאות על אודות חולי הקורונה: ביום חמישי בבוקר דיווח המשרד כי 166 חולים מחוברים למכונות הנשמה, אבל בשעות הערב צנח המספר ל-106. בתשובה לפניית ynet אמרו במשרד הבריאות כי: "בימים האחרונים מספר המונשמים שהופיע בנתונים כלל כ-50 חולים שאינם מונשמים אלא נתמכים על ידי חמצן. בשונה מהדיווחים הרגילים, משום מה נכללו גם אלו שאינם מונשמים פולשנית, ולכן המספר היה גבוה יותר. תיקנו את הדיווח ומספר המונשמים פולשנית היום הינו 107".
מבצע החיסון לקורונה יוצא לדרך: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יתחסנו בשידור חי בבית החולים שיבא בתל השומר. מיד אחריהם יתחסנו עובדי הצוות הרפואי של שיבא, ומחר ייפתח מבצע החיסונים גם בבתי החולים בילינסון, איכילוב, ברזילי, וולפסון, הדסה, סורוקה ורמב"ם.
הולכים לקלפי? לקראת הפיזור המסתמן של הכנסת חזר יו"ר כחול לבן והבהיר כי הוא מוכן להיערך לבחירות נוספות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא "יתיישר", כלשונו. "המצב פשוט", כתב. "הקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו בגלל שתי מגפות: הקורונה, ומגפת השיסוי והפילוג. אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן".

תקלה חריגה במתחם בתי הזיקוק בחיפה: שני לפידים בערו ביום שישי בחוזקה, בו-זמנית, ופלטו כמות גדולה של עשן. תושבים שדיווחו על התקלה הביעו חששו שמדובר בשריפה. מבתי הזיקוק נמסר כי הלפידים החלו לבעור עקב נפילת מדחס במתקן לייצור בנזין, ובשל כך שוחררו עודפי הגזים ל"טיפול בטיחותי" בשני לפידים.
מה יעלה בגורל הסכם הגרעין? משיחות ראשוניות שהתנהלו לאחרונה מול גורמים אמריקנים רשמיים עולה שישראל אינה מתנגדת, ולא תתנגד בפומבי, לכוונתו של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן וצוותו לחזור להסכם גרעין עם איראן. עם זאת, ירושלים תמליץ בחום לממשל החדש שלא לחזור להסכם הישן שנחתם בין איראן למעצמות, שממנו פרש דונלד טראמפ, אלא להשיג הסכם חדש שיכלול גם הגבלות על פיתוח וייצור של טילים ואמצעים אחרים, שמסוגלים לשאת ראש קרב גרעיני ליעדים בכל קשת הטווחים.
3 צפייה בגלריה
האנגה מול ווילבקין
האנגה מול ווילבקין
האנגה מול ווילבקין. בליל שבת בברצלונה
(צילום: EPA)
צרות בחילופי הממשל בארה"ב: ממלא מקום שר ההגנה, כריסטופר מילר, טען שצוות המעבר של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ובכירי הפנטגון הסכימו על הפסקה של שבועיים בחפיפה, ביטל שורת פגישות שנקבעו לשישי - והצית מחדש את המתיחות הגדולה ממילא בין הצדדים. בצוות המעבר של ביידן טענו כי הם מעולם לא הסכימו להפסקה כזו, שאותה מילר תלה בחג המולד המתקרב.
מעט נחת לאוהדי מכבי תל אביב: בפעם הראשונה אחרי 15 שנה השיגו הצהובים ניצחון על ברצלונה, אחרי ניצחון חוץ דרמטי בבירת קטאלוניה - 67:68 על קבוצתו של שרונאס יאסיקביצ'יוס, מוליכת היורוליג ערב המחזור.