באמצע דצמבר, שבועיים אחרי שנפצע בכף הרגל במהלך משחק עם כלבו ונצטווה לנוח, מצא עצמו הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן מדדה כל הדרך דרומה לאטלנטה, ג'ורג'יה, ועולה שוב על הבמה בקמפיין בחירות. חודש אחרי שהשלים שם ניצחון היסטורי על דונלד טראמפ, בקהל לא הונפו הפעם תמונות של ביידן ושל סגניתו קמלה האריס, אלא של צעיר יהודי בשם ג'ון אוסוף, המועמד הדמוקרטי לאחד משני המושבים של ג'ורג'יה בסנאט.
"בנובמבר יצאתם במספרי שיא והצבעתם כאילו חייכם תלויים בזה, ונחשו מה? עכשיו תצטרכו לעשות את זה שוב", אמר ביידן לבאי העצרת הקטנה. "אני צריך מהמדינה הזו סנאטורים שרוצים לקדם עניינים, לא כאלה שרק רוצים להפריע". ביידן קרא לתושבי ג'ורג'יה להצביע בהמוניהם לאוסוף בן ה-33 ולא ליריבו הרפובליקני, והשאלה אם הבוחרים ייענו לקריאה הזו, הוא יודע היטב, תקבע לא רק את גורלו הפוליטי של אוסוף, אלא במידה רבה גם את גורלו שלו.

14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
ג'ון אוסוף. למד אצל אולברייט ושגריר ישראל מייקל אורן
(צילום: AFP)
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
תיקו יהיה ניצחון. בעצרת למען אוסוף בג'ורג'יה
(צילום: AFP)
הסיבוב השני והמכריע שמקיימת כעת ג'ורג'יה בבחירות לסנאט האמריקני, סיבוב שיסתיים ב-5 בינואר, הוא מהקרבות הפוליטיים הגדולים שידעה ארה"ב בשנים האחרונות: בכל שאר מדינות ארה"ב הוכרעו המרוצים לסנאט כבר בנובמבר, במקביל לבחירות לנשיאות, אבל הקרבות על שני המושבים של ג'ורג'יה נגררו לסיבוב שני משום שאיש מהמועמדים בהם לא השיג יותר מ-50% מהקולות. תמונת המצב שבה ממתינה ארה"ב לתוצאות מג'ורג'יה לא יכלה להיות דרמטית יותר: הרפובליקנים הבטיחו לעצמם עד כה 50 מושבים בסנאט החדש שיושבע בינואר לעומת 48 לדמוקרטים, ומכיוון ששני המושבים הנותרים (בסנאט יש בסך הכול 100 מושבים, שניים לכל מדינה) שייכים לג'ורג'יה – בידיה נתון כעת הכוח לקבוע איזו מפלגה תשלוט בסנאט בשנתיים הבאות.
לרפובליקנים יספיק ניצחון באחד משני המרוצים בג'ורג'יה כדי להבטיח לעצמם יתרון קטן בסנאט, אבל מנגד אם הדמוקרטים יזכו בשני המושבים ייווצר שוויון 50-50, ובמקרה כזה הקול המכריע בהצבעות הוא של סגן הנשיא. מכיוון שהחל מינואר הקרוב סגנית הנשיא תהיה הדמוקרטית קמלה האריס, תיקו ייתן למעשה לדמוקרטים את היתרון. לשליטה בסנאט, נזכיר, יש חשיבות גדולה בפוליטיקה האמריקנית, משום שבו עוברות החלטות רבות-משמעות כמו מינוי של שופטים ושגרירים ואישור של חוקים. כל עוד הרפובליקנים ישלטו שם הם יוכלו לסכל שלל מהלכים של הנשיא העתידי ביידן, ולמנוע ממנו לקדם את האג'נדה שלו בכל היבט, מהכלכלה ועד שינויי האקלים. אם לעומת זאת הדמוקרטים יכבשו את הסנאט תהיה זו הפעם הראשונה זה עשור שהם שולטים הן בבית הלבן והן בשני בתי הקונגרס, והשליטה הזו תאפשר להם לקדם ביעילות את משנתם.
בקרב שלו על מקום בסנאט מתמודד אוסוף היהודי מול הסנאטור הרפובליקני המכהן דייוויד פרדו. בסיבוב הראשון בנובמבר גרף פרדו בן ה-70 49.73% מהקולות, ואילו אוסוף השיג 47.95%. על המושב השני מתמודדת הסנאטורית הרפובליקנית המכהנת קלי לופלר, שבסיבוב הראשון השיגה 25.91% מהקולות, מול הכומר הדמוקרטי רפאל וורנוק, שהשיג 32.9%. יצוין כי יתרון בסיבוב הראשון אינו מבטיח למועמד דבר בסיבוב השני: בנובמבר התחרו על שני המושבים מועמדים נוספים, שגרפו אליהם את שאר הקולות, וקשה לחזות כמה ממצביעיהם של המועמדים המודחים יגיעו לקלפי גם הפעם, ולמי משני המועמדים הנותרים הם יתנו את קולם. סקרים מהימים האחרונים מלמדים כי שני הקרבות צמודים ביותר.
מאז נובמבר משקיעות שתי המפלגות מאמצים כבירים בשני המרוצים בג'ורג'יה ומזרימות סכומי כסף אדירים לקמפיינים שם. ג'ורג'יה היא מדינה שבאופן מסורתי מצביעה לרפובליקנים, ושום מועמד דמוקרטי לא זכה במושב שלה בסנאט ב-20 השנים האחרונות, אבל התחושה בשני המחנות היא שהפעם עשויה התמונה להשתנות: מאז 2016 הצליחו הדמוקרטים לגייס בג'ורג'יה כ-850 אלף מצביעים "רדומים" מהקהילה השחורה, ואחרי שבנובמבר המצביעים האלה הניבו לג'ו ביידן ניצחון ראשון של מועמד דמוקרטי לנשיאות בג'ורג'יה מאז 1992, הדמוקרטים חדורי אמונה שניצחון כזה אפשרי כעת גם בקרבות על הסנאט.
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ורג'יה ג'ון אוסוף ו דייוויד פרדו
ארה"ב בחירות סנאט ג'ורג'יה ג'ון אוסוף ו דייוויד פרדו
אוסוף ופרדו. פער של 1.8% בסיבוב הראשון
(צילום: AP, AFP)
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ורג'יה קלי לופלר רפאל וורנוק
ארה"ב בחירות סנאט ג'ורג'יה קלי לופלר רפאל וורנוק
לופלר והכומר וורנוק. קרב פתוח על המושב ה-100
(צילום: AP, AFP)
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט מצביעים ג'ורג'יה אטלנטה
ארה"ב בחירות סנאט מצביעים ג'ורג'יה אטלנטה
בתור לקלפי בג'ורג'יה, השבוע. יותר מ-2 מיליון כבר הצביעו
(צילום: AFP)
כבר שבועות שכוכבים רפובליקנים ודמוקרטים, בהם טראמפ וביידן עצמם, נוהרים ל"מדינת האפרסק" כדי לתמוך במועמדי מפלגתם, ומתחרוּת מקומית הפכו שני המרוצים שם לקרב פוליטי ארצי ולוהט. המועמדים הרפובליקנים פרדו ולופלר מנהלים את הקרב הזה במשותף תחת הכותרת "לשמור על הרוב שלנו בסנאט", ומהעבר השני גם אוסוף ושותפו וורנוק משלבים ידיים, ופונים אל הבוחרים בהבטחה שניצחון כפול שלהם יביא תקווה חדשה לארה"ב כולה. "לג'ורג'יה יש הכוח להחליט לאן נמשיך מכאן", הצהיר השבוע אוסוף בעצרת עם קמלה האריס. "יש לנו הכוח לכתוב את הפרק החדש בהיסטוריה האמריקנית, כי הערפל מתפזר, ודונלד טראמפ הולך הביתה".

ניפץ את שיא התרומות

תומס ג'ונתן אוסוף נולד ב-16 בפברואר 1987 באטלנטה, בן לריצ'רד אוסוף, יהודי ממוצא רוסי-ליטאי, ולהת'ר פנטון, מהגרת מאוסטרליה. אוסוף, ששם משפחתו המקורי הוא כנראה אוסופסקי, גדל כיהודי, חגג בר מצווה בבית כנסת רפורמי ומעיד כי היהדות שספג מהבית ומהקהילה עיצבה את השקפתו הפוליטית, ובראשה את נחישותו להילחם למען צדק ושלום. בריאיון ל-Jewish Insider ציין כי העובדה שקרובי משפחתו הם ניצולי שואה ושאבותיו ברחו מפוגרומים במזרח אירופה מחזקת את המחויבות שלו "להתייצב לצד אלה שנדחקים לשוליים, אלה שמנושלים ונרדפים, ולהגן על זכויות האדם של כולם".
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
פתח את הקרב על מושב רפובליקני "בטוח". אוסוף
(צילום: AFP)
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה
תומכי אוסוף בג'ורג'יה. יותר מ-100 מיליון דולר בחודשיים
(צילום: AFP)
אוסוף התחנך בבית בעל תודעה פוליטית מפותחת, ואמו נמנתה עם מייסדות ארגון המקדם נשים בפוליטיקה המקומית של ג'ורג'יה. הוא למד בבית ספר פרטי, וכשבגר נסע לאוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון, שם למד בין השאר אצל מזכירת המדינה לשעבר מדלן אולברייט ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן. במהלך לימודיו התמחה אצל פעיל זכויות האזרח וחבר בית הנבחרים ג'ון לואיס, שאותו הוא מחשיב למנטור שלו, ואחר כך עבד חמש שנים כיד ימינו של חבר בית הנבחרים האנק ג'ונסון. ב-2013 התמנה למנכ"ל חברת Insight TWI, המפיקה עבור גופי שידור בעולם כתבות תחקיר בנושאי פשע, שחיתות וזירות מלחמה. כתבות שהפיק עסקו בזוועות של דאעש, בסחר בבני אדם ובפשעי עולם הכדורגל האפריקני, והן שודרו בין השאר ב-BBC ובשלוחה האנגלית של "אל-ג'זירה".
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף רפאל וורנוק עם ג'ו ביידן ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף רפאל וורנוק עם ג'ו ביידן ג'ורג'יה
עם וורנוק והנשיא הנבחר ביידן, בעצרת באמצע החודש
(צילום: MCT)
14 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות סנאט ג'ורג'יה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצרת בחירות סנאט ג'ורג'יה
החשש: הטענות לזיופים ירחיקו מצביעים רפובליקנים. טראמפ באירוע למען פרדו ולופלר
(צילום: רויטרס)
נסיקתו הפוליטית של אוסוף החלה ב-2017, כשהחליט להתמודד על המושב של המחוז השישי של ג'ורג'יה בבית הנבחרים האמריקני. הוא אמנם הפסיד בסיבוב השני בפער של 2.6% ליריבתו הרפובליקנית, אך המרוץ קיבע את מעמדו ככוכב דמוקרטי עולה: לא רק שאוסוף גייס 30 מיליון דולר לקמפיין שלו – שיא ארצי עבור מועמד לבית הנבחרים – הוא גם הצליח להפוך קרב על מושב רפובליקני "בטוח" לקרב צמוד שלדמוקרטים יש סיכוי ממשי לנצח בו. אחרי ההפסד ההוא חזר להתמקד בניהול החברה שלו, אך בספטמבר אשתקד, מעודד מההישגים במרוץ של 2017, הודיע כי הוא נכנס שוב לחיים הפוליטיים ויתמודד על המושב של פרדו בסנאט.

כפית זהב בפה

אם אוסוף ינצח את פרדו הוא יהפוך לסנאטור המכהן הצעיר ביותר, והרפובליקנים מנסים להפוך את העובדה הזו – ואת הרקע החברתי שבו צמח – לנקודת התורפה שלו. הם מציגים אותו כבן-עשירים חסר ניסיון, ומדגישים שגם את דרכו למנכ"לוּת ב-Insight TWI, שבה הוא גאה כל כך, סלל בעזרת כספי ירושה מסבו. לטענתם סכומי הכסף האדירים שגייס אוסוף לקמפיין הנוכחי שלו – יותר מ-100 מיליון דולר רק בחודשיים האחרונים (כמעט פי שניים מפרדו) – הם עדות לקשרי הון-שלטון מפוקפקים. אוסוף מנגד מנסה לנופף בהישגיו העיתונאיים ומספר כי בימיו כעוזר בקונגרס הרבה לעסוק בענייני חוץ ונהנה מסיווג ביטחוני גבוה, אבל כתבים שבדקו את עברו מצאו כבר כמה אי-דיוקים והגזמות בתיאור ההישגים האלה ובאופן שבו הציג את קורות חייו.
14 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ורג'יה סנאט בחירות ג'ון אוסוף עם אשתו אלישה קרמר
ארה"ב ג'ורג'יה סנאט בחירות ג'ון אוסוף עם אשתו אלישה קרמר
הכירו בתיכון, התחתנו ב-2018. אוסוף ואשתו אלישה
אוסוף נחשב לבעל עמדות פרוגרסיביות בכל הנוגע לזכויות נשים וביטוחי בריאות, אך מתונות בכל הנוגע לעניינים כמו תעסוקה וביטחון. בריאיון בנובמבר האחרון לאתר Axios התנער מכמה עמדות שאימץ המחנה הפרוגרסיבי במפלגתו, כשהבהיר כי הוא אינו תומך בניו דיל הירוק, בתוכנית Medicare for All, בפירוק סוכנות ההגירה ICE או בהסטת תקציבים מהמשטרה בצל הטענות לאלימות מופרזת מצדה נגד שחורים. ההתנערות של אוסוף באה בצל הניסיונות של פרדו ויריבים רפובליקנים אחרים להציג אותו – כמו את ביידן – כשליח סוציאליסטי של מפלגת שמאל קיצוני.

אחת ההבטחות המרכזיות של אוסוף בקמפיין הנוכחי היא לפעול להרחבת הגישה של האמריקנים לשירותי בריאות, ולשם העברת המסר הזה הוא גייס את אשתו, הרופאה היהודייה אלישה קרמר, שהיא בת זוגו עוד מימי התיכון. באוקטובר פרסם בטוויטר סרטון שבו פונָה קרמר לבוחרים ומבטיחה להם כי אוסוף יפעל לוודא שלא יצטרכו לחשוש עוד מאובדן ביטוח הבריאות שלהם בגלל מחלות רקע. "הנה מסר מדוקטור אלישה קרמר", חתם אוסוף מעל הסרטון. "אני בעלה".

שלום על מכונות הנשמה

לאורך הקריירה הפוליטית הקצרה שלו הרבה אוסוף להבליט את יהדותו ולהדגיש עד כמה קשורה השקפתו הפוליטית במסורת היהודית. ב-2017, כשטראמפ פרסם את "צו המוסלמים" שאסר על הבאים מכמה מדינות מוסלמיות להיכנס לארה"ב, הצטרף אוסוף למפגן תמיכה במהגרים בנמל התעופה באטלנטה: "כל יהודי ארה"ב חולקים סיפור של מהגרים", אמר אז, "ונקודת המבט הזו רק מחזקת את נחישותי להילחם למען חזון פתוח ואופטימי לארצנו, חזון שבו אנו מקבלים בברכה את מי שבאים לכאן כדי לבנות את הארץ". בחנוכה האחרון הקפיד אוסוף לקיים מדי יום הדלקת נרות וירטואליים בעמוד הטוויטר שלו.
יהדותו של אוסוף הפכה לנושא מרכזי בקמפיין לפחות פעמיים מאז הקיץ. באוגוסט תקף אוסוף את יריבו פרדו, אחרי שבמודעת גיוס כספים שפורסמה בשם המועמד הרפובליקני הוצג אוסוף כשאפו מוארך. אוסוף טען כי מדובר במעשה אנטישמי. לצד דמותו הוצג במודעה גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר, יהודי בעצמו, ונטען בה כי הדמוקרטים מנסים "לקנות את ג'ורג'יה" בכסף שהם מזרימים לקמפיין שם – טענה שגם ממנה נידף לדעת המבקרים ניחוח אנטישמי. אנשיו של פרדו דחו את ההאשמות: הם טענו כי ספּק חיצוני הוא שיצר את התמונה וכי היא התעוותה כתוצאה משימוש בכיווצים, מתיחות ופילטרים בתהליך העריכה. לדבריהם, הטעות נעשתה בתום לב והם לא הבחינו בה.
14 צפייה בגלריה
מודעת "האף הארוך" של דייוויד פרדו
מודעת "האף הארוך" של דייוויד פרדו
מודעת "האף הארוך" של דייוויד פרדו
האירוע השני התחולל בסתיו, כשאוסוף ניצל את יהדותו ונחלץ להגן על הכומר וורנוק, המועמד הדמוקרטי למושב השני של ג'ורג'יה בסנאט, אחרי שהרפובליקנים האשימו את הכומר באנטישמיות ובאנטי-ישראליות. ההאשמות באו בין השאר בעקבות מכתב שעליו חתמו וורנוק ו-17 כמרים נוספים לאחר ביקורם בישראל ב-2019, מכתב שבו השוו בין השליטה הצבאית של ישראל בגדה לבין השליטה של משטר האפרטהייד הדרום אפריקני בנמיביה. ברשת גם הופץ תיעוד מטקס ב-2018 שבו הצהיר וורנוק: "ראינו את ממשלת ישראל יורה למוות באחיות ואחים פלסטינים לא-חמושים כמו בציפורי טרף". באותו תיעוד נשמע הכומר מכריז "לחיי פלסטינים יש ערך", על משקל קריאת-המחאה Black Lives Matter.
יריבתו הרפובליקנית של וורנוק, קלי לופלר, האשימה אותו על רקע הדברים האלה כי יש לו "היסטוריה ארוכה של אנטי-ישראליות קיצונית", אבל אוסוף יצא להגנתו, ואמר למגזין "פורוורד": "הכומר וורנוק הוא ידיד ובעל ברית יקר של הקהילה היהודית בג'ורג'יה וידיד של ישראל. ההתקפות חסרות השחר של קלי לופלר על הכומר מחליאות אותי". יצוין כי לצד דברי הביקורת על ישראל, וורנוק הדגיש כי הוא תומך נאמן של המדינה היהודית, אינו מאמין שהיא מדינת אפרטהייד ומתנגד לחרמות עליה או להתניית הסיוע הצבאי שארה"ב מגישה לה. הוא וחבריו הכמרים הדגישו גם במכתבם מ-2019 כי הם תומכים בזכותה של ישראל להתקיים בביטחון.
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה הדלקת נרות חנוכה ב טוויטר
ארה"ב בחירות סנאט ג'ון אוסוף ג'ורג'יה הדלקת נרות חנוכה ב טוויטר
אוסוף מדליק נרות חנוכה בטוויטר, החודש
עמדת אוסוף עצמו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני תואמת את זו של הזרם המרכזי במפלגה הדמוקרטית. הוא תומך בפתרון שתי המדינות, מתנגד לסיפוח ומאשים את הנהגת שני הצדדים במצב שאליו הידרדרו. "נתניהו ואבו מאזן הם כישלון גמור", אמר לא מזמן בריאיון ל-Jewish Insider, "משנה לשנה נעשה ברור יותר ויותר שדור חדש של מנהיגים ישראלים ופלסטינים חייב לצמוח כדי להתוות דרך חדשה לעבר השלום". אוסוף הדגיש כי הוא "מחויב עמוקות לביטחון ישראל כמולדתו של העם היהודי", ואמר כי אם ינצח בבחירות יוכל לסייע לקידום המשא ומתן בינה לבין הפלסטינים. עם זאת הודה כי הוא פסימי מאוד בנוגע לאפשרות שהצדדים, בכלל זה ארה"ב תחת ממשל טראמפ, רציניים בחתירתם לשלום, ואת פתרון שתי המדינות תיאר כפתרון ש"מחובר כעת למכונות הנשמה".

המטרה: עוד שחורים בקלפיות

ההצבעה המוקדמת בסיבוב השני בג'ורג'יה החלה בראשית השבוע שעבר, וכשני מיליון בוחרים כבר נתנו את קולם. כמו בבחירות בנובמבר, רבים מהם מצביעים דרך הדואר, ולכן ייתכן שגם הפעם התוצאה לא תיוודע בליל הבחירות, בין 5 ל-6 בינואר, אלא יידרשו עוד יומיים או שלושה, ואולי גם ספירה חוזרת, כדי לקבוע את זהות המנצחים. בבחירות בנובמבר עמד שיעור ההצבעה בג'ורג'יה על 67%, הגבוה ביותר מאז 1900, ונתוני הביניים מההצבעה המוקדמת מלמדים כי עד סגירת הקלפיות ב-5 בינואר עשוי להיקבע שיא חדש.
פרדו לא התייצב לעימות, אוסוף דיבר מול כיסא ריק ולעג לו בטוויטר:
אחרי שבנובמבר הצליחו הדמוקרטים להוציא המוני מצביעים שחורים לקלפיות, כדי להדהים ולהשיג את שני הניצחונות הדרושים להם כעת לא יהיה די בכך שישחזרו את ההישג ההוא, אלא עליהם להגדיל את המספר. אף שבג'ורג'יה מדווחים על התלהבות ונכונות גדולה של בוחרים אפרו-אמריקנים לצאת להצביע, רבים מהבוחרים האלה אינם מעורים מספיק בהוויה הפוליטית ולכן אינם בקיאים בזכויותיהם ובמועדי ההצבעה, והחשש הדמוקרטי הוא שקולותיהם יאבדו. הקמפיין של אוסוף וארגונים דמוקרטיים משקיעים בשבועות האחרונים מאמצים כבירים בהסברה ובשינוע של בוחרים לקלפיות, ובתורים המשתרכים בכניסה לתחנות ההצבעה מחלקים מתנדבים אוכל, שתייה וחומרי חיטוי למצביעים חדורי-המטרה – הכול כדי שלא יתייאשו מההמתנה הארוכה בקור ויחזרו הביתה.
במחנה הרפובליקני, מנגד, הביעו בשבועות האחרונים חשש כי טענות טראמפ ואנשיו שהבחירות נגנבו ממנו פוגעות באמון של המצביעים הרפובליקנים במערכת האלקטורלית עד כדי כך שרבים מהם יוותרו על הזכות להצביע בג'ורג'יה מתוך הנחה שקולם לא ייספר – וכך תאבד המפלגה גם את השליטה בסנאט. סקרים שנערכו מאז ליל הבחירות בנובמבר מלמדים כי אף שטראמפ לא הציג שום ראיה להונאת בחירות נרחבת ואף שעתירותיו נדחו בזו אחר זו, יותר מחצי מהרפובליקנים מאמינים כי הניצחון אכן נגזל ממנו.
14 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות סנאט דייוויד פרדו ג'ורג'יה
ארה"ב בחירות סנאט דייוויד פרדו ג'ורג'יה
המסר הרפובליקני: "לנצח בג'ורג'יה, להציל את אמריקה"
(צילום: AFP)
על כל פנים, מדגמים שנערכו בשבועות האחרונים בג'ורג'יה העלו כי גם מי שמאמינים שם לטענות של טראמפ מתכוונים ברובם המוחץ לצאת להצביע בקרב על הסנאט, וזו בשורה מעודדת עבור הרפובליקנים. אל מול הנתונים האלה, אוסוף יוצא ב-10 הימים הקרובים למבצע לחיפוש אחר אחרוני המצביעים הפוטנציאליים שלו – שחורים, היספנים, אסייתים – כל מי שיוכל לעזור לו לגרד את הניצחון הפוליטי הגדול של חייו. "אם רוב רפובליקני ישלוט בסנאט", הזהיר החודש בעצרת עם ביידן, "הם יעשו לג'ו וקמלה בדיוק את מה שהם עשו לנשיא אובמה. הם יסכלו חוקים הנוגעים לזכויות האזרח ולהצבעה בבחירות, הם יחסמו את תוכנית ביטוח הבריאות. אסור לנו להניח לזה לקרות, ג'ורג'יה".