משרד הבריאות הודיע בצהריים כי מהשבוע הבא, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", תינתן מנה שלישית של החיסון נגד קורונה לבני 60 ומעלה החל מיום ראשון, בתנאי שחלפו חמישה חודשים לפחות מקבלת המנה השנייה.
יש לציין כי במשרד מאמצים את ההחלטה גם מבלי שניתן אישור רגולטורי לכך בעולם, ובהיעדר נתונים מהימנים ומקיפים בנושא - מה שכבר כעת גורר ביקורת על הצעד. במשרד הבריאות התלבטו בשבועות האחרונים אם ללכת על המהלך על רקע החשש להיענות חלקית מצד הציבור, מפני שישראל תהיה הראשונה להעניק מנת חיסון שלישית. מהלך הסברה נלווה בנושא נרקם בימים אלו - ומטרתו תהיה לעודד את ההתחסנות.
"האסטרטגיה שלנו ברורה: לשמור על החיים, ולשמור על שגרת החיים של מדינת ישראל", אמר הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט. "התוכנית שלנו מעניקה לכם, לאזרחי ישראל, שלוש שכבות הגנה: הגנה על המבוגרים ועל הפגיעים ביותר באמצעות מגן אבות, הגנה עליכם באמצעות עטיית מסכות והגנה כוללת באמצעות החיסונים".

בינתיים, 2,165 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-96 אלף בדיקות ושיעור החיוביים, בבדיקות שאינן בדיקות סקר, עמד על 2.35%.
בדו"ח אמ"ן הזהירו גם הבוקר: "מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות. מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים - הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".
ובשל העלייה בתחלואה הוטלו עוד הגבלות על הטסים לחו"ל. ועדת החוקה אישרה את צירופן של בריטניה, גאורגיה, טורקיה וקפריסין לרשימת המדינות שנמצאות בסיכון מרבי. המשמעות: החל מהיום בחצות, לא יהיה ניתן לטוס אל אותן המדינות ללא אישור מוועדת החריגים.
כמו כן, הוועדה קיצרה משמעותית את תקנות ה"תו הירוק" שגובשו בממשלה - כך שיסתיימו ב-7 באוגוסט במקום ב-25 באוגוסט. בדיון שנערך במשך שעות ארוכות הוחלט כי גם ההגבלות על הטיסות למדינות בסיכון מרבי יסתיימו נכון לעכשיו ב-9 באוגוסט, במקום ב-12 באוגוסט. יו"ר הוועדה גלעד קריב (העבודה) החליט לקצר את התקנות לאחר שראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הודיעה על כוונת הממשלה לגבש מודל חדש להגבלת היציאה מהארץ.

עדות הדוגמנית נגד שי אביטל

פרשת ההטרדות לכאורה של סוכן הדוגמניות שי אביטל ממשיכה לעורר סערה - והפעם מגיעה עדות נוספת מצד הדוגמנית איידן פלאט. לפני שנתיים השתתפה בסדרה "פרפקט טן" של ערוץ הבידור, לצד גל גברעם, מי שהעידה שחוותה לכאורה הטרדה מינית על ידי אביטל.

פלאט, שהתראיינה באולפן ynet מארצות הברית חשפה כי זאת לא הייתה הפעם הראשונה שחוותה עימו תקרית לא נעימה. "נתקלתי בו לראשונה לפני מספר שנים, כשהייתי ב[נופש של] אילת הבינתחומי, והוא פשוט שלח לי הודעה באינסטגרם אחרי שהוא ראה סרטון שלי רוקדת בבגד ים במסיבה. לא הכרתי אותו ולא ידעתי מי הוא, והוא כתב לי, 'צדקת'. שאלתי, 'מה זאת אומרת?' אז הוא ענה שהיה שווה להגיע לאילת הבינתחומי כדי לראות אותי - וזה גבר שאני לא מכירה, שבחיים לא נתקלתי בו או בשם שלו, לא ידעתי מי הוא. וככה הכל התחיל. הייתי בת 21".
לדבריה, במפגש באילת "הוא ליטף בחורות. היה מקרה אז כשהיינו באילת, [ישבנו] בשולחן במסעדה כשהיו סביבי המון בנות וחלק מההפקה של ערוץ הבידור, והוא עשה שם מסאז' לאחת הבחורות - שהיה ברור שהיא מרגישה לא בנוח - וכשראיתי אותו עושה את זה אמרתי לה שאני הולכת לשירותים, ושאשמח שתבוא איתי, כדי לנסות להציל אותה מהסיטואציה".

במקביל, גברעם הגישה תלונה על הטרדה מינית נגד סוכן הדוגמניות, לאחר שביום שלישי חשפה בסרטון שפרסמה באינסטגרם כי הגיעה להתלונן נגדו בתחנת משטרה בתל אביב - ונשלחה להגיש תלונה בביתה, תוך שהשוטרים לא מבינים מדוע הגיעה רק עכשיו. במשטרה התנצלו על כך ואמרו שמדובר ב"תקלה חמורה" שתתוחקר. מספר התלונות נגד אביטל, שעמד אתמול על שש, עלה לעשר - כשגברעם היא המתלוננת העשירית.

אכזבה בג'ודו ובבייסבול, הישגים בשחייה

אחרי שניצח בקרב הראשון שלו בתחרות, הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק פגש את ארון וולף היפני. וולף ביצע ווזארי חצי דקה לסיום, הצליח לרתק את פלצ'יק עד שהזמן נגמר והעפיל על חשבונו לחצי הגמר. הישראלי כשל בניסיון לזכות במדליה דרך בית הניחומים, לאחר שהפסיד לקנדי (ממוצא מצרי) שאדי אלנחאס. מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה, אמר לפלצ'יק מיד בסיום: "נתת לו את הקרב בסוף. נתת לו לעשות את המהלך שלו ובגלל זה אתה מפסיד. כל הקרב עבדת מעולה עשית הכול נכון, הכול היה מחושב. לא היית צריך לאפשר לו. הוא כבר ויתר על הקרב".
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
במקביל, הג'ודוקא ענבל לניר עלתה לקרב השני שלה מול יריבה ברזילאית, אך תוך 40 שניות היא ספגה איפון והודחה בשמינית הגמר. בסיום הקרב, לניר הייתה נרגשת מאוד ופרצה בבכי. "הרגשתי טוב לקראת יום הקרבות, הכי טוב שהרגשתי בחיים שלי", אמרה בדמעות.
5 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(צילום: אורן אהרוני)
גם בבייסבול הישראלים לא חגגו. טעויות קשות של המגישים זאק וייס וג'רמי בלייש עלו לישראל בהפסד 6:5 בהארכה לדרום קוריאה. באינינג ה-10 שהתחיל את ההארכה, ישראל שוב סבלה מטעויות הגשה קשות, כאשר ג'רמי בלייש פגע פעמיים ברציפות בחובטים קוריאנים וסידר להם ריצה חינם וניצחון 5:6. מחר תתמודד ישראל עם נבחרת ארצות הברית.
מנגד, הישג מרשים לנבחרת השליחים בשחייה שהעפילה לגמר 100X4 מעורב מיקס (ארבעה סגנונות, שני גברים ושתי נשים). ישראל סיימה במקום החמישי במקצה שלה עם זמן של 3:43.94 דקות והשיגה את הזמן השמיני בטיבו. הגמר יתקיים מחר לפנות בוקר. ועוד הישג: אביב ברזלי, השחיינית האחרונה שהצטרפה למשלחת הישראלית, העפילה לחצי הגמר ב-200 מטר גב אחרי שקבעה 2:11.13 דקות.
5 צפייה בגלריה
גורבנקו, כהן גרומי וגולדפדן
גורבנקו, כהן גרומי וגולדפדן
גורבנקו, כהן גרומי וגולדפדן
(צילום: AFP)
מחר צפויים שני הנציגים האחרונים של נבחרת הג'ודו, אורי ששון (גברים מעל 100 ק"ג) ורז הרשקו (נשים מעל 78 ק"ג) לעלות למזרן. מחר ייפתחו תחרויות האתלטיקה והראשונה לרוץ תהיה דיאנה ויסמן, שתתמודד במוקדמות הריצה ל-100 מטרים. בהמשך יתמודדו גם סלאמוויט באיולין-טפרי במוקדמות הריצה ל-5,000 מטרים נשים וחנה קנייזבה-מיננקו, שנשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה, תתמודד במוקדמות הקפיצה המשולשת.
מיום שישי ובעיקר משבת ניכנס לגל חום כבד ארוך וממושך. שיא גל החום יהיה מאמצע השבוע הבא ולפי שעה אין צפי לסיומו. בירושלים למשל יגיעו מידות החום בשבוע הבא לכ-36 מעלות, בחוף 31 מעלות אבל הלחות תהיה גבוהה מאוד ולכן הטמפרטורה המורגשת תהיה 38-37 מעלות.
מקדם ההדבקה R – שמהווה מדד להתפשטות מגפת הקורונה, שומר על יציבות בימים האחרונים והיום הוא עומד על 1.33.
אם מקדם ההדבקה הוא מעל 1 המשמעות היא שהמגפה נמצאת במגמת התפשטות ואם הוא פחות מ-1 יש מגמת בלימה.
לפני כחודש הגיע מקדם ההדבקה ליותר מ-2, לאחר שעד אמצע מאי הוא היה מתחת ל-1 במשך כמה שבועות.
פיטר פלצ'יק, הג'ודוקא הישראלי שהתחרה בקטגוריה עד 100 ק"ג והודח מטוקיו 2020. פלצ'יק ספג ווזארי מרון וולף היפני בדקה האחרונה של הקרב ברבע הגמר, ולאחר מכן נפרד מהמשחקים בעקבות הפסד נוסף לקנדי שאדי אלנחאס.
מחקר ישראלי חושף: רמת הנוגדנים עשויה להצביע על סיכון ההדבקה בקורונה. המחקר מאמת את ההערכה שבדיקת סרולוגיה מעידה על רמת החסינות מפני נגיף הקורונה וכי היא עשויה להוות מדד לצורך במנת דחף שלישית.
כתבנו אסף קמר ממשיך בחיפושיו אחר פנינות טבע מרעננות ולא מוכרות – והפעם הוא הפתיע עם מעיין שליו במרחק פסיעה מאחד הכבישים הכי סואנים באזור חיפה.

5 צפייה בגלריה
שיניו הקשות להפליא של הכיטון מתחלפות במהירות. משננת (רדולה) של הכיטון
שיניו הקשות להפליא של הכיטון מתחלפות במהירות. משננת (רדולה) של הכיטון
שיניו הקשות להפליא של הכיטון מתחלפות במהירות. משננת (רדולה) של הכיטון
(צילום: Northwestern University)