שיירות בכבישים בדרך לבלפור: "אי אפשר לעצור את המחאה"

גם הערב (שבת) הגיעו מפגינים רבים כדי למחות סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים וליד בית משפחת נתניהו בקיסריה. מארגוני המחאה נמסר כי שיירות של מכוניות ייצאו מכמה מוקדים ברחבי הארץ. הן הצטרפו ל"שיירת ענק" בכביש 1 באזור לטרון - ומשם לבלפור. עם זאת, בארגון "הדגלים השחורים" הודיעו כי לנוכח מצב התחלואה והסגר - אין בכוונתם להגיע לבלפור, אך הם ימשיכו למחות בצמתים ועל גשרים ברחבי הארץ.
לפי מארגני המחאה, אלפי מכוניות יצאו - ממטולה ועד אילת - בדרכן לרחוב בלפור בירושלים ולקיסריה. אחת השיירות שיצאה ממודיעין בדרכה להפגנה נתקלה, לדברי המארגנים, במחסום משטרתי שמנע ממנה להמשיך בדרכה בטענה שאין אפשרות להפגין מעבר לקילומטר ממקום המגורים. עוד נמסר כי לשוטרים נאמר כי זכות ההפגנה מותרת גם מעבר לקילומטר - והשיירה המשיכה בדרכה.
10 צפייה בגלריה
שיירת הרכבים לירושלים
שיירת הרכבים לירושלים
שיירת מכוניות בדרך לבלפור
(צילום: נדב אבס)

כמו כן, המשטרה סגרה שני נתיבים בכביש 1 והשאירה נתיב אחד למעבר כלי רכב. בנוסף, הוצבו מחסומים סמוך לאבו גוש. מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי אחד המפגינים נקנס הבוקר כי יצא להפגין "מוקדם מדי".
מהמשטרה נמסר כי "השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות והמשטרה אף נערכת לקיומן בגבולות החוק ובהתאם לתקנות. לצערנו, קיימים נהגים רבים המשתמשים בתקנות לרעה בניסיון לשבש את פעילות האכיפה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר בעת הזו, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת היכן שנדרש. לצד זאת, מקרים נקודתיים שהועלו בהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה טופלו והנהלים חודדו בהתאם".
10 צפייה בגלריה
ישיבת חידושי הרים
ישיבת חידושי הרים
ישיבת חידושי הרים

מאות חולי קורונה מחסידות גור שוכנו בישיבות שהוסבו למלוניות

משרד הביטחון שיכן בסוף השבוע במהלך בזק 438 אברכים מחסידות גור שנדבקו בקורונה ב-13 ישיבות ומוסדות שהוסבו למלוניות קורונה. אחת מהן היא ישיבת חידושי הרי"מ בשכונת רמת החייל בצפון תל אביב. תושבים באזור הישיבה טענו כי לא עודכנו ואף הזעיקו את המשטרה.
ממונה הקורונה במגזר החרדי האלוף במיל' רוני נומה אמר ל-ynet כי ההעברה של בחורי הישיבות תואמה וסוכמה ביום חמישי וככל הנראה בגלל החיפזון של המהלך, לא עודכנו התושבים והעירייה בתהליך.
עיריית תל אביב-יפו מסרה כי "לעירייה לא ידוע על הפעלה של מלונית במקום. ביקשנו הבהרות ממשרד הבריאות ומפיקוד העורף". לדברי אלוף במיל' נומה, המהלך נעשה במקומות שונים ברחבי הארץ, "כדי שבחורי ישיבות שהם חיוביים לנגיף לא ייצאו הביתה בצאת יום הכיפורים וכדי שהם יחלימו לחלוטין וימנעו הדבקה נוספת בקהילה. הדבר הזה מאפשר לנו לוודא שהם לא יוצאים החוצה ללא פיקוח או השגחה".

10 צפייה בגלריה
מדריד סגר חלקי שוטרים בודקים מכוניות ספרד קורונה
מדריד סגר חלקי שוטרים בודקים מכוניות ספרד קורונה
בדיקות מכוניות במדריד
(צילום:EPA )

ארגון הבריאות העולמי: "מספר המתים מקורונה עלול להגיע ל-2 מיליון"

נגיף הקורונה עלול לגבות כ-2 מיליון קורבנות ברחבי העולם בטרם יחל השימוש הרחב בחיסון נגדו - ואף יותר מכך אם לא יינקטו פעולות מקיפות לבלימתו. כך אמר אמש ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית בריאות החירום בארגון הבריאות העולמי. "אם הממשלות לא יפעלו באופן אחיד לדיכוי התפשטות הנגיף, לא מדובר בתרחיש דמיוני. זה בהחלט בלתי נתפס - אך לא בלתי אפשרי", הוא אמר בהתייחס לאפשרות שמספר המתים, שעומד כעת על כמעט מיליון בני אדם, יכפיל את עצמו.
ד"ר ראיין הביע דאגה מפני מצב התחלואה באירופה, שרושמת בימים האחרונים עלייה במספרי המאובחנים בנגיף, וכן מול "עלייה מדאיגה במספרי החולים הקשים והמונשמים". עם זאת, הוא ציין כי ייתכן ששיעור המתים יירד ככל שאמצעי הטיפול בחולים ישתפר.
10 צפייה בגלריה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה ובעלה, החשוד בניסיון הרצח

המשטרה תערער על איסור פרסום שם החשוד בניסיון רצח אשתו

יממה לאחר ששופט בית משפט השלום ג'ורג' אמוראי אסר את פרסום שמו של הגבר החשוד בניסיון רצח אשתו שירה (31) במצפה רמון - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet - ניצת זעם בקרב גולשים שהחליטו לפרסם את זהותו. ברקע המחאה, הודיעה היום (שבת) המשטרה כי לנוכח הנסיבות, בכוונתה "להגיש ערר על החלטת בית המשפט שלא לקבל את בקשתנו להתיר את פרסום שם החשוד".

גולשים בפייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות החלו לפרסם את שם החשוד על דעת עצמם, תוך שרבים מהם מתחו ביקורת על החלטת השופט.
10 צפייה בגלריה
הפוסטים נגד החלטת השופט לאסור את שמו של הבעל שניסה לרצוח את אשתו במצפה רמון
הפוסטים נגד החלטת השופט לאסור את שמו של הבעל שניסה לרצוח את אשתו במצפה רמון
אחד הפוסטים שבו פורסם שםהחשוד

יו"ר נעמת, חגית פאר, שקראה מוקדם יותר למשטרה לערער על החלטת השופט, מסרה: "מדובר בהחלטה בלתי סבירה שמעבירה את כל המסרים הלא נכונים. המסר שמעביר השופט לנשים הסובלות מאלימות הוא שתשבנה בשקט ולא תפגענה ב'שמם הטוב' של אלו שמתעללים בהן. אני קוראת למשטרה לערער לאלתר על ההחלטה ולוודא שהצדק ייראה וישמע".
יש להדגיש כי סנגורו של החשוד, עו"ד עידן שני ממשרדו של עו"ד ששי גז, טען כי פרסום שם החשוד עלול לפגוע בבנו - בן שנה וחצי - שלפי עדויות הונח על-ידי האב החשוד באמבטיה כשהוא מכוסה דם עד ששכנים הגיעו וחילצו אותו מהבית.


אחרי הפיגוע בפריז: אבטחה מתוגברת בבתי הכנסת

שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנה, אמר אמש כי הדקירות בפריז, שאירעו מחוץ לבניין שבו שכנו בעבר משרדיו של המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", היו "בבירור מעשה טרור". המפגע, פקיסטני בן 18, נעצר עם בגדים מוכתמים בדמם של שני בני האדם שאותם דקר – עובדי חברת הפקות שפועלת כעת במשרדיו הישנים של המגזין – בזמן יצאו להפסקת עישון.
10 צפייה בגלריה
זירת דקירה ב פריז ליד משרדי שרלי הבדו לשעבר צרפת פיגוע טרור
זירת דקירה ב פריז ליד משרדי שרלי הבדו לשעבר צרפת פיגוע טרור
זירת הדקירות בפריז
(צילום: MCT)
באותם משרדים, נזכיר, התרחש ב-2015 הטבח במשרדי המגזין שבו נהרגו 12 בני אדם. אותו פיגוע נעשה כנקמה על פרסום קריקטורות של הנביא מוחמד. המגזין, שעבר מאז לפעול ממקום סודי, ספג איומים מחודשים אחרי שבתחילת החודש פרסם שוב קריקטורות של מוחמד.
השר הצרפתי מסר כי הורה לכוחות הביטחון להגביר את ההגנה על כל האתרים שעלולים להוות יעד למתקפות טרור. בין היתר תתוגבר האבטחה על בתי הכנסת לקראת יום כיפור, שבמהלכו צפויים רבים מהקהילה היהודית להתאסף בהם.

10 צפייה בגלריה
אבו מאזן באו"ם
אבו מאזן באו"ם
אבו מאזן באו"ם
(צילום: AP, UNTV )

מבטיח בחירות ברשות, נגד המפרציות: נאום אבו מאזן באו"ם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא אמש נאום מוקלט בעצרת השנתית של האו"ם, שעקב מגפת הקורונה נערכת הפעם באופן וירטואלי. נאומו היה קצר בצורה חריגה, כרבע שעה בלבד, ובמהלכו שב אבו מאזן וגינה את הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, והבהיר גם כי פניו לפיוס עם חמאס ולבחירות חדשות ברשות הפלסטינית.
בנאומו התייחס אבו מאזן לסוגיית הפיוס הפנים פלסטיני, ואמר כי "העם הפלסטיני הוא עם חי, נוכח, יוזם, שואף לשלום. עם שחי למרות הכיבוש שמצר על כל תחומי חייו. עם שמאמין בדמוקרטיה ובחוק". לדבריו, "למרות כל העקבות והמכשולים, אנחנו שואפים לקיום בחירות לפלרמנט ולאחר מכן לנשיאות בהשתתפות כל המפלגות והאישים הלאומיים".

10 צפייה בגלריה
איימי קוני בארט
איימי קוני בארט
איימי קוני בארט
(צילום: רויטרס)

הקול שיכריע את הבחירות? "טראמפ ימנה את בארט לעליון"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכריז הלילה בחצות (שעון ישראל) על זהות המועמדת מטעמו לתפקיד שופטת בבית המשפט העליון, וכלי התקשורת בארה"ב דיווחו בסוף השבוע כי את ההחלטה הוא כבר קיבל: זו תהיה איימי קוני בארט, פרופסור למשפטים בת 48 הנחשבת לשופטת שמרנית-למדי.
אף שכל כלי התקשורת הגדולים בארה"ב, מ-CNN עד "פוקס ניוז", דיווחו כי טראמפ בחר בבארט, הם טרחו לסייג את הדברים ולהדגיש כי בהתחשב באופיו ההפכפך של הנשיא, הוא עוד עשוי לשנות את דעתו לפני ההכרזה הרשמית.
המינוי המסתמן של בארט מטריד מאוד את המחנה הליברלי בארה"ב. אף שלכול היה ברור כי טראמפ, בהיותו נשיא רפובליקני, ימנה שופטת שמרנית, בארט נחשבת בעיניהם לשמרנית באופן קיצוני, ולמעשה להפך המוחלט של השופטת רות ביידר גיסבורג שאותה תחליף – שופטת ליברלית פורצת דרך שפעלה רבות למען זכויות נשים ושוויון אזרחי. בארט הייתה בעבר מתמחה בלשכתו של שופט העליון אנטונין סקאליה, מי שנחשב אז לסמן השמרני ביותר של בית המשפט.
בארט הקתולית – אם לשבעה ילדים, ששניים מהם ילדים מאומצים מהאיטי ואחד לוקה בתסמונת דאון – נחשבת למתנגדת חריפה של הזכות להפלות. זו סוגיה חשובה מאוד עבור מצביעים רפובליקנים רבים, המקווים שבית המשפט העליון יהפוך ביום מן הימים, אולי כבר בשנים הקרובות, את הפסיקה ההיסטורית מ-1973 שהתירה הפלות בכל ארה"ב. בהנחה שטראמפ אכן בחר בבארט ושמינויה יאושר, יהיה זה החילוף האידיאולוגי הקיצוני ביותר שידע בית המשפט העליון מאז מינויו של קלארנס תומאס השמרן ב-1991 במקום ת'ורגוד מרשל הליברלי.

10 צפייה בגלריה
מוסטפה אדיב ראש ממשלת לבנון המיועד מבקר באזור האסון ב ביירות
מוסטפה אדיב ראש ממשלת לבנון המיועד מבקר באזור האסון ב ביירות
אדיב באזור האסון בביירות
(צילום: AFP)

לבנון: חיזבאללה חוסם מינויים - ורה"מ המיועד התפטר

ראש ממשלת לבנון המיועד, מוסטפא אדיב, ויתר על התפקיד - והמשיך את הסחרור הבלתי נגמר שבו המדינה נמצאת בשנים האחרונות. אדיב, שמונה לאחר לחצים כבדים מצד צרפת, ניסה להקים ממשלת מומחים שבה הכוח מתחלק באופן מסורתי בין הסונים, השיעים והנוצרים המארונים - אך מאמציו כשלו בעקבות דרישות שהציבו הסיעות השיעיות של חיזבאללה ואמל.
מלאכת הרכבת הממשלה הוטלה על אדיב, שגריר לבנון בגרמניה לשעבר, ב-31 באוגוסט. הוא ניסה לכל אורך התקופה לגשר על הפערים ולהקים ממשלה חדשה, אך היום הוא ויתר על התפקיד לאחר שנפגש עם הנשיא מישל עאון. בנאום מיוחד לאומה אמר אדיב כי הוא מוותר על התפקיד "מתוך מחויבות לאחדות הלאומית בלבנון", והותיר לעאון להכריע מה יהיו הצעדים הבאים. הנשיא הלבנוני, נזכיר, נשאל לפני כמה ימים מה יקרה אם לא תורכב ממשלה, והשיב: "המדינה תלך לגיהנום".


אוקראינה: 22 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס צבאי

22 בני אדם נספו אמש בהתרסקות של מטוס צבאי מסוג אנטונוב 26 בצפון-מזרח אוקראינה. כך מסרו הרשויות במדינה.
על המטוס היו בסך הכול 27 בני אדם, ושניים מהם שרדו אך נפצעו באורח קשה ופונו לבית חולים. לא ברור מה עלה בגורלם של עוד שלושה. לפי הרשויות המקומיות, חלק מהחיילים שהיו על המטוס, צוערים של חיל האוויר האוקראיני, קפצו מהאוויר כשהוא היה בגובה נמוך.
10 צפייה בגלריה
מטוס צבאי התרסק במחוז חרקוב באוקראינה
מטוס צבאי התרסק במחוז חרקוב באוקראינה
זירת ההתרסקות
(צילום: רויטרס)
המטוס התרסק באזור העיר צ'והויב שבמחוז חרקוב וכוחות הצלה הוזעקו לאזור. סרטונים שהעלו גולשים לרשתות החברתיות הראו להבות גדולות שמשתוללות באזור ההתרסקות, בצדו של כביש מהיר.
אחד הנוסעים שחלפו באזור באותה שעה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה אדם עולה בלהבות ובורח בריצה מהמטוס לאחר ההתרסקות. "מכונית אחרת עצרה מאחורינו. לקחנו מטף כיבוי ורצנו עם נהג נוסף כדי לעזור לו", סיפר עד הראייה, ירוסלב.


התחזית ליום כיפור: הכבדה בעומסי החום

הערב והלילה יהיה בהיר ונוח במישור החוף והשפלה, קריר בהרים ובנגב. מ"מטאו טק" נמסר כי אפיק רדוד מעל אזורנו גורם למזג אוויר נוח יחסית. מחר, יום ראשון - ערב יום הכיפורים - תחול עלייה בטמפרטורות וירידה בלחות; ייעשה חם מהרגיל לעונה ולח בחוף. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. בערב ובלילה ישרור מזג אוויר חמים ויבש בהרים, וחמים ולח בחוף.
הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 20-36, קצרין 19-34, צפת 18-31, טבריה 22-39, נצרת 19-33, חיפה 22-31, תל אביב 22-31, ירושלים 18-32, אשקלון 22-30, עין גדי 28-37, באר שבע 18-36, ערד 18-33, מצפה רמון 17-32 ואילת 26-38.
ביום שני - יום הכיפורים - יהיה בהיר. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום. כמו כן, ייעשה חם מהרגיל לעונה עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ישררו עומסי חום כבדים ברוב אזורי הארץ.
ביום שלישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.
ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.