ילד בן 7 טבע למוות בחוף בתל אביב

ילד בן שבע טבע למוות אמש (יום ו') סמוך לחוף ירושלים בתל אביב. צוות מד"א פינה אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים איכילוב, אך כעבור שעה קלה נמסר מבית החולים שנקבע מותו. אחיו שנכנס עמו למים נעלם גם הוא, אולם בחיפושים שנערכו אחריו האח אותר ללא פגע.

5 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הילד פונה לבית חולים, שם נקבע מותו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני הרוגים ושני פצועים קשה בתאונות דרכים

רוכב אופנוע כבן 20 נהרג אמש בהתנגשות ברכב בכביש 805, בין דיר חנא לעראבה שבגליל התחתון. רוכב אחר, גם הוא בשנות ה-20 לחייו, נפצע קשה. בתל אביב נהרגה הלילה אישה בשנות ה-30 לחייה, ככל הנראה אזרחית זרה, שרכבה על אופניים חשמליים ונפגעה ממונית ברחוב הרכבת פינת סלומון. במקביל, רוכב אופנוע בשנות ה-50 לחייו החליק בכביש 531 סמוך למחלף סוקולוב שבין כפר סבא להוד השרון ונפצע באורח קשה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בתל אביב
(צילום: יששכר ויס, תיעוד מבצעי מד"א)

כצפוי: איברהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות איראן

איש הדת השמרני-קיצוני איברהים ראיסי נבחר כצפוי לנשיא איראן – כך הודיעה הבוקר הטלוויזיה הממלכתית בטהרן. ראיסי, מקורבו של המנהיג העליון עלי חמינאי ומי שמסומן כמועמד מוביל לרשת אותו אחרי לכתו, גרף מספיק קולות כדי לנצח בסיבוב הראשון. ראיסי ייכנס לתפקיד ב-3 באוגוסט, וצפוי להציג את ממשלתו החדשה באמצע אותו החודש.
5 צפייה בגלריה
ניצח בסיבוב הראשון. ראיסי
ניצח בסיבוב הראשון. ראיסי
ניצח בסיבוב הראשון. ראיסי
(צילום: רויטרס)

משרד הבריאות לפלסטינים: החיסונים תקינים וזהים לאלו שמקבלים ישראלים

משרד הבריאות הבהיר הערב כי משלוח החיסונים שהועבר אתמול לרשות הפלסטינית היה תקין לחלוטין. הודעה זו פורסמה לאחר שאמש הודיעה הרשות הפלסטינית על ביטול ההסכם להעברת החיסונים - לטענתה משום שתוקף החיסונים יפוג כבר החודש. במשרד הבריאות בירושלים אמרו כי "משרד הבריאות הפלסטיני קיבל לידיו חיסוני פייזר תקינים, במועדי תפוגה שהיו ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים. נדגיש, כי החיסונים שהועברו לפלסטינים זהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל. אנו תקווה כי מבצע החיסונים ברשות הפלסטינית יחל בהקדם".

פצועים בהתפרעות בדיר אל-אסד ובסכנין

תושב דיר אל-אסד בן 43 נפצע קשה אחר הצהריים בעימותים שבמהלכם נורו יריות ביישוב שמצפון לכרמיאל. הוא הובהל לבית החולים בנהריה. שלושה שוטרים נפצעו, בהם אחד במצב בינוני מפגיעת אבן בראשו. המהומות פרצו כאשר המשטרה הוזעקה לאירוע שבו נורו יריות. שתי ניידות של משמר הגבול הועלו באש. בסכנין פרצה בבוקר קטטה המונית על רקע הצתת רכב. שלושה בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח קשה, שנדרסו על-ידי אחד המעורבים שנמלט עם רכבו. הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.


45 תלמידים בבנימינה נדבקו בקורונה, בית הספר נסגר

45 תלמידים מכיתות ז'-ח' בבית הספר כרמים במושבה בנימינה נדבקו בקורונה. בית הספר נסגר ומחר ייערכו בו בדיקות ליתר התלמידים. במשרד הבריאות אמרו כי מקור ההדבקה עדיין לא ברור. משפחתו של אחד התלמידים שבה מחו"ל, אך לא ידוע עדיין אם זה מקור ההדבקה. במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה אמרו כי איש מאנשי הצוות של בית הספר לא נדבק. במועצה הוסיפו כי האירוע נמצא בשליטה מלאה, "אנו נמצאים בקשר ישיר עם הילדים המאומתים, המבודדים, ההורים והגורמים הרלוונטיים במערכת החינוך ובמשרד הבריאות".

אבידר דוחה טענות למרד: מי שחושב שאפגע בממשלה - כסיל ואוויל גמור

אחרי השיחה המתוחה עם יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן, ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו דחה את הטענות שיפגע בקואליציה החדשה של ראש הממשלה נפתלי בנט. למרות שלא התחייב להצביע עם הקואליציה, בסדרת ציוצים שפרסם הבוקר כתב אבידר כי "מי שחושב שאפגע בממשלת השינוי בגלל תפקיד הוא כסיל ואוויל גמור. החלפת השלטון הייתה הצעד הראשון במסע לתיקון והבראת החברה הישראלית".
5 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
דוחה את הטענות שיפגע בממשלה החדשה. אבידר
(צילום: קובי קואנקס )

פורטוגל מודה: מסרנו לישראל פרטים על מפגינים נגדה

ראש העיר ליסבון, בירת פורטוגל, הודה אמש כי בשלוש השנים האחרונות העירייה העבירה מידע אישי על 52 מארגני הפגנות לידי שגרירויות של מדינות שנגדן כוונו ההפגנות. הצהרתו של פרננדו מדינה הגיעה אחרי חקירה פנימית בנושא, שבה נחשף כי בין השאר הועבר מידע על מפגינים פרו-פלסטינים לידי שגרירות ישראל בליסבון, וכל זאת בניגוד לתקנות האיחוד האירופי. מדינה ציין כי עוד מידע על מארגני הפגנות הועבר לאורך תשע השנים האחרונות.

ארה"ב חגגה לראשונה את יום שחרור העבדים

5 צפייה בגלריה
  חגיגות הג'ונטינת' בניו יורק
  חגיגות הג'ונטינת' בניו יורק
חגיגות הג'ונטינת' בניו יורק
(צילום רויטרס)
אחרי שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס חתמו על הצו שמכריז על 19 ביוני כחג לאומי, האמריקנים חגגו היום לראשונה את יום השחרור מעבדות כיום חג לאומי. שנה לאחר רצח ג'ורג' פלויד, שהצית מחאות המוניות נגד האלימות המשטרתית כלפי שחורים, ארה"ב חגגה באופן רשמי את ה-Juneteenth (הלחם של המילים יוני ותשע עשרה), לציון היום שבו הודיע צבא האיחוד על שחרורם של המשועבדים, אם כי באופן רשמי נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן הכריז על כך שנתיים קודם לכן, אך הדבר לא נאכף מצד המדינה.